نادر نوروزی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در کرمانشاه با اشاره به آخرین اقدامات درباره پروژه قطار شهری اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه قطار شهری کرمانشاه از سال ۹۰ آغاز شده است، اما طی این مدت با توجه به کمبود اعتبارات از طریق دولت پروژه پیشرفتی متناسب با انتظارات شهروندان و دستگاههای اجرایی نداشته است.
وی افزود: از سال ۱۴۰۱ تاکنون با توجه به رفع موانع بانکی پروژه قطار شهری کرمانشاه روی ریل پیشرفت قرار گرفته و تاکنون عملیات اجرایی در فاز نخست حدود ۴۸.۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
شهردار کرمانشاه تصریح کرد: در تونل منتهی به چهارراه مدرس نیز تاکنون ۹۰۰ متر حفاری انجام شده و در حال حاضر تونل قطعه یک از سهراه ۲۲ بهمن تا میدان آزادی آماده بهرهبرداری است.
نوروزی تصریح کرد: در ایستگاههای ابتدایی از بلوار طاق بستان حدود دو کیلومتر در دو خط مجزا ریلگذاری شده است و در تمام جهات درگیر کار اجرایی پروژه هستیم، فاز نخست پروژه قطار شهری کرمانشاه شامل هشت ایستگاه است که از مقابل خیابان ویلا پروژه بهصورت زیرزمینی تغییر پیدا میکند.
وی اضافه کرد: برای بهرهبرداری از سه ایستگاه فاز نخست اعتباری بالغبر ۱,۳۰۰ میلیارد تومان لازم است که این رقم در صورت تحقق اعتبار دولت دریافت خواهد شد و اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفته است تا شاهد بهرهبرداری و حرکت قطار در زمان مقتضی باشیم، چراکه این پروژه سهم بسزایی در بهبود حملونقل شهری خواهد داشت.
شهردار کرمانشاه ادامه داد: این پروژه به طول ۱۳ کیلومتر از میدان معلم تا میدان فردوسی امتداد پیدا میکند و ۱۳ ایستگاه نیز در طول مسیر دارد، از این مسیر ۱۳ کیلومتری حدود ۷.۱ کیلومتر آن به صورت روگذر و باقیمانده به صورت زیرگذر است.
نوروزی با اشاره به اعتبارات خاص این پروژه گفت: برای افتتاح فاز نخست طرح اعتباری بالغبر ۳,۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است که با تأمین این اعتبار قطار حملونقل شهری خود را موظف به افتتاح پروژه تا پایان ۱۴۰۴ میداند، اعتبار کامل طرح تا میدان فردوسی ۸,۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است که این رقم با توجه به تورم سالیانه تغییر پیدا میکند.
وی افزود: پروژه قطار شهری در بخشهای ریلگذاری، ایستگاههای هوایی، ایستگاههای زیرزمینی ۷ و ۸، ساختمان قطار شهری با وسعت ۷۷۰۰ مترمربع بهعنوان مرکز پایش الکترونیک قطار (o.c.c) در حال احداث است که امیدواریم این ساختمان نیز تا سال آینده به بهرهبرداری برسد.
نظر شما