ترکیب احتمالی تیم ملی ایران برابر امارات

تیم ملی ایران امشب در حالی به مصاف امارات می​‌رود که امیدوار است در پایان این دیدار سخت تیم شش امتیازی گروه لقب گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته دوم مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶، امروز _سه‌شنبه، بیستم شهریور_ از ساعت ۱۹:۳۰ تیم‌های امارات و ایران در ورزشگاه هزاع بن زائد امارات به مصاف یکدیگر می‌روند.

تیم ملی ایران با هدایت امیر قلعه‌نویی در حالی به مصاف امارات می‌رود که در هفته نخست مسابقات موفق شد با یک گل از سد قرقیزستان عبور کند، اما نمایش نه چندان دلچسب ملی پوشان در آن دیدار و برد حداقلی برابر تیم درجه سوم آسیا باعث شد انتقادات حتی در دقایق پایانی آن مسابقه از قلعه‌نویی بالا بگیرد. با این حال بازی با امارات فرصتی است تا ملی‌پوشان عملکردی متفاوت و در حد و اندازه انتظارات به نمایش بگذارند.

امیر قلعه‌نویی که در بازی قبل سعی کرد از بعضی بازیکنان جوان و کمتر به بازی گرفته شده در ترکیب اصلی استفاده کند برای بازی با امارات از بازیکنان با تجربه‌تر در ترکیب اصلی استفاده خواهد کرد و امیدوار است با پیروزی برابر امارات به صدر جدول گروه A صعود کند.

بازگشت کنعانی‌زادگان به قلب دفاع

همانطور که انتظار می‌رفت امیر قلعه‌نویی از میان دو بازی اردوی کنونی تیم ملی ترجیح داد از دو بازیکن جوان یعنی آریا یوسفی و محمد امین حزباوی در بازی آسان‌تر یعنی بازی با قرقیزستان استفاده کند، اما برای بازی با امارات به احتمال فراوان محمد حسین کنعانی‌زادگان و صالح حردانی در کنار شجاع خلیل‌زاده و میلاد محمدی نفرات خط دفاعی را تشکیل می‌دهند. علیرضا بیرانوند نیز که با آن واکنش دقایق پایانی برابر قرقیزستان نقش اساسی در کسب سه امتیاز برای ایران داشت قطعاً سنگربان تیم ملی در بازی با امارات خواهد بود.

هافبک مطمئن‌تر با سعید عزت‌اللهی

سعید عزت‌اللهی، هافبک تیم شباب الاهی امارات که در چند ماه اخیر درگیر مصدومیت بود با پایان دوران مصدومیتش به اردوی تیم ملی فراخوانده شد اما با توجه به دوری از مسابقات، در بازی نخست تیم ملی برابر قرقیزستان به عنوان بازیکن ذخیره و از اواسط نیمه دوم به کار گرفته شد. مهره ارزشمند تیم ملی اما به نظر می‌رسد برای بازی با امارات به جای امید نورافکن در پست هافبک دفاعی در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت تا در کنار سامان قدوس زوج میانی ترکیب تیم ملی را تشکیل دهند. در سمت چپ این احتمال وجود دارد که علیرضا جهانبخش به جای علی قلی‌زاده به کار گرفته شود اما در سمت چپ احتمال باقی ماندن مهدی قایدی در ترکیب اصلی بیشتر است، هرچند مهدی ترابی نیز دیگر گزینه قلعه‌نویی برای این پست به حساب می‌آید.

سردار و طارمی به دنبال درخشش دوباره

حدود هشت ماه پیش در چارچوب مسابقات مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ایران در شب درخشش سردار آزمون و طارمی موفق به شکست دو بر یک امارات شد. در آن بازی آزمون دو پاس گل به طارمی داد تا مرحله گروهی آن مسابقات با قدرت برای ایران به پایان برسد. این زوج خطرناک امیدوارند امشب نیز درخشش برابر امارات را تکرار کنند و شب خاطره‌انگیز دیگری برای تیم ملی رقم بزنند.

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران برابر امارات

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمد حسین کنعانی‌زادگان، صالح حردانی، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی (مهدی ترابی)، مهدی طارمی و سردار آزمون

کد خبر 788432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.