تکمیل شبکه بزرگراهی سیستان و بلوچستان نقش مهمی در جابه‌جایی کالا از بندر چابهار دارد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از ترانزیت کالای بندر چابهار به میلک و سایر نقاط کشور از طریق حمل و نقل جاده‌ای است، تکمیل بزرگراه چابهار - زاهدان - میلک ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، قاسم عسکری در دیدار با مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از ترانزیت کالای بندر چابهار به میلک و سایر نقاط کشور از طریق حمل و نقل جاده‌ای است، تکمیل بزرگراه چابهار - زاهدان - میلک ضرورت دارد.

وی افزود: بندر چابهار به عنوان یکی از بنادر مهم کشور به علت موقعیت استراتژیک و دستیابی به آب‌های آزاد بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای در مبادلات تجاری ایران با سایر کشورهای منطقه دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بندر چابهار به عنوان مهم‌ترین بندر تجاری در خارج از خلیج فارس از نظر سیاست و استراتژیکی ملی در مواقع جنگ و بحران‌های منطقه مجزا و نقطه‌ای کلیدی برای تنفس اقتصادی بازرگانی خارجی کشور و ضمانتی برای گردش کار صنایع و فعالیت‌های اقتصادی آن محسوب می‌شود، تصریح کرد: توسعه بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور زمینه را برای پهلوگیری کشتی‌های غول پیکر با ظرفیت بیش از چهار و نیم میلیون تن فراهم کرده است که این امر ضرورت توسعه شبکه بزرگراهی استان را دو چندان می‌کند.

عطااله اکبری، مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار اظهار کرد: از آنجایی که حمل و نقل یکی از مسائل مهم و اساسی و به عنوان یکی از ارکان پیشرفت کشور و زندگی مردم برای جابه‌جایی مسافر و بار در حوزه داخلی و خارجی بسیار حائز اهمیت است، افتخار می‌کنیم که در شرایط مالی و آب و هوایی دشوار توسعه بزرگراه‌ها را در سال‌های اخیر بی وقفه ادامه دادیم؛ به‌طوری که با افزایش طول بزرگراه‌ها ظرفیت جابه‌جایی کالا و مسافر افزایش پیدا کرد که این دستاورد با کاهش زمان سفر و افزایش ایمنی، دستاوردهای کاملاً ملموسی برای مردم این خطه به ارمغان آورده است.

وی افزود: مردم سیستان و بلوچستان از ما ساخت بزرگراه و جاده‌های دوطرفه را می‌خواهند و این ما هستیم که به عنوان خدمتگزاری که تازه هیچ منتی بر کسی نداریم باید به تعهدمان عمل و دنبال منابع مالی برویم و آن را هر چقدر سخت تأمین کنیم.

وی ادامه داد: این اداره کل در طول چند سال اخیر ثابت کرد که اگر با نگاه تعامل و تلاش و پیگیری خستگی‌ناپذیر عمل شود می‌توان منابع ملی را برای توسعه شبکه بزرگراهی سیستان و بلوچستان جذب و تأمین کرد.

کد خبر 788384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.