یاغی آبی به‌جای قرمز!

سعید مهری بازیکن سابق آپوئل‌نیکوزیای قبرس که پیش‌تر برای استقلال تهران بازی می‌کرد با عقد قرارداد رسمی راهی پرسپولیس دیگر تیم پایتخت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سعید مهری هافبک سابق باشگاه استقلال تهران که نیمه‌دوم فصل قبل را در آپوئل‌نیکوزیای قبرس گذرانده بود و با این تیم به قهرمانی در لیگ‌برتر قبرس هم دست پیدا کرد روز گذشته با امضای قراردادی به‌صورت رسمی و به‌مدت دو فصل به تیم فوتبال پرسپولیس تهران پیوست. طبق شنیده‌ها، باتوجه به پر بودن لیست بزرگسالان قرمزهای پایتخت وی جانشین سینا اسدبیگی شده که طی روزهای اخیر، از حضور در تمرینات پرسپولیس منع شده بود.

سعید مهری که با تیم ملی فوتبال ایران در تورنمنت ۲۰۲۳ کافا حضور داشت و قهرمان هم شده بود، به‌مدت دوونیم فصل در استقلال حضور داشت و هم‌اکنون بعد از رامین رضائیان، دومین یاغی پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی ۱۴۰۳ لقب می‌گیرد. سعید مهری سابقه حضور در ماشین‌سازی و تراکتور تبریز را هم در کارنامه‌اش دارد و با قهرمانی در لیگ‌برتر قبرس، به‌عنوان جدیدترین یاغی به فوتبال ایران بازمی‌گردد.

یاغی آبی به‌جای قرمز!

هفته گذشته بود که زمزمه‌های حضور سعید مهری در تیم فوتبال پرسپولیس تهران شکل گرفت و به‌همین منظور باشگاه پرسپولیس نام سینا اسدبیگی را در لیست خروج قرار داد. در شرایطی که هنوز باشگاه پرسپولیس با اسدبیگی برای جدایی به توافق نرسیده، بازیکن سابق استقلال ظهر روز گذشته برای برگزاری جلسه نهایی با سرخ‌پوشان وارد محل باشگاه شد و درنهایت با پرسپولیس قرارداد امضا کرد.

سعید مهری که اهل میانه آذربایجان‌شرقی است فوتبال خود را در ماشین‌سازی تبریز شروع کرد و بعد از سه فصل راهی تراکتور تبریز و بعد از انجام ۳۸ بازی برای تراکتور، راهی استقلال تهران شد. مهری که چهار فصل در استقلال حضور داشت، سال گذشته بعد از حواشی مربوط به سقف قرارداد و بستن قرارداد پرحرف‌وحدیث با این باشگاه سرانجام قراردادش را با آبی‌ها فسخ کرد و راهی آپوئل قبرس شد.

یاغی آبی به‌جای قرمز!

این هافبک پرحاشیه در استقلال تهران با فرهاد مجیدی، ریکاردو ساپینتو و جواد نکونام کار کرد و فصل گذشته در لیگ‌برتر قبرس دوباره شاگرد ریکاردو ساپینتو شد. گفتنی است باتوجه به اینکه لیست تیم فوتبال پرسپولیس پر است و برای وارد کردن نام سعید مهری باید یک بازیکن از لیست خارج شود، به‌نظر می‌رسد مدیران این باشگاه تصمیم دارند نام سینا اسدبیگی را از لیست خود خارج کنند و سعید مهری را به لیست خود اضافه کنند.

باشگاه پرسپولیس پس از جذب یک یاغی دیگر، دست به اقدام جدید و پرحاشیه‌ای هم زد و طبق شنیده‌ها، "۲۷" شماره‌ای است که باشگاه پرسپولیس برای سعید مهری در فصل جاری در نظر گرفته است. باتوجه به اظهارات مهری در صحبت‌هایی که انجام داد، باشگاه پرسپولیس شماره ۲۷ را برای این بازیکن در نظر گرفته است. پیش از این، شماره ۲۷ پرسپولیس بر تن رامین رضاییان بازیکن حال‌حاضر استقلال بود و به‌نظر می‌رسد دادن این شماره به سعید مهری، واکنش مدیران پرسپولیس به انتقال جنجالی رامین رضاییان به استقلال است.

یاغی آبی به‌جای قرمز!

سعید مهری که فصل پیش با دلخوری و حواشی بسیار زیاد قرارداد خود با استقلال را فسخ کرد و به آپوئل‌نیکوزیای قبرس رفت، با پیوستن به پرسپولیس یک‌انتقال جنجالی را رقم زد. مهری که پست و استوری‌های زیادی با پیراهن استقلال داشت دقایقی بعد از حضور در باشگاه پرسپولیس تمام پست و هایلایت‌های آبی خود را هم پاک کرد.

هافبک جدید تیم فوتبال پرسپولیس تهران در اوایل دوران حرفه‌ای فوتبال خود پس از دو فصل حضور در تیم گسترش‌فولاد تبریز، در ابتدای فصل نوزدهم لیگ‌برتر به تراکتور تبریز پیوست و پس از یک‌فصل‌ونیم بازی در جمع پرشورها، در نیم فصل لیگ‌برتر بیستم و پس از جدایی محمود فکری از کادر فنی استقلال، توسط فرهاد مجیدی (سرمربی تازه وارد این تیم) به آبی‌پوشان ملحق شد.

یاغی آبی به‌جای قرمز!

این اتفاق در شرایطی رخ داد که فرهاد مجیدی هم اعتقادی به بازی وی نداشت و سعید مهری در نیم‌فصل دوم لیگ‌برتر بیستم، تنها در شش مسابقه و جمعاً ۹۳ دقیقه فرصت حضور در میدان را پیدا کرد. هافبک وقت تیم فوتبال استقلال در فصل بیست‌ویکم لیگ‌برتر که استقلال بدون باخت قهرمان شد تنها در ۱۲ بازی به‌مدت ۲۵۲ دقیقه برای این تیم بازی کرد تا با میانگین ضعیف ۲۱ دقیقه حضور در هر مسابقه با انتقادات زیادی از سوی طرفداران استقلال مواجه شود. وی در آن پایان فصل از جمع آبی‌ها جدا نشد زیرا بازیکن موردعلاقه سرمربی جدید استقلال بود.

سعید مهری در فصل بیست‌ودوم لیگ‌برتر فوتبال ایران و با حضور ریکاردو ساپینتو روی نیمکت استقلال، فرصت حضور بیشتری در ترکیب اصلی آبی‌پوشان را پیدا کرد و در ۲۷ مسابقه برای استقلال به میدان رفت که در ۱۹ بازی در ترکیب اصلی حضور داشت و مجموعاً ۱۶۴۶ دقیقه برای این تیم بازی کرد و یک‌گل هم برای استقلال مقابل هوادار به‌ثمر رساند اما پس از جدایی ریکاردو ساپینتو، در فصل بیست‌وسوم لیگ‌برتر، نام وی توسط جواد نکونام از لیست استقلال خط خورد.

یاغی آبی به‌جای قرمز!

سعید مهری پس از نیم‌فصل بیرون ماندن از جمع بازیکنان استقلال در نهایت راضی شد تا با قرارداد ۱۶۰ میلیون تومانی در لیست این تیم بماند. علی خطیر مدیرعامل وقت باشگاه به‌صورتی با این هافبک توافق کرد که سعید مهری با قراردادی به‌مبلغ ۱۶۰ میلیون‌تومان وارد لیست استقلال شود و البته با مدیران این باشگاه توافق کرد که مبلغی که قرارداد واقعی‌اش است را از طریق اسپانسرها دریافت کند و سرانجام بعد از نیم‌فصل بازی‌نکردن برای استقلال، در زمستان سال گذشته با یک قهرمانی در لیگ‌برتر و یک قهرمانی در سوپرجام ایران به آپوئل قبرس پیوست.

سعید مهری فصل قبل در ۱۰ دیدار لیگ‌برتر قبرس برای آپوئل به میدان رفت و ۳۱۸ دقیقه در ترکیب این تیم حضور داشت تا میانگین تقریبی ۳۰ دقیقه در هر بازی (در هر دیدار ۳۱.۸ دقیقه) را از خود برجای بگذارد. وی تنها در دو مسابقه از ابتدا در ترکیب اصلی به میدان رفت و هیچ گلی هم برای آپوئل به‌ثمر نرساند اما درنهایت توانست همراه با ریکاردو ساپینتو سرمربی پیشین پرتغالی استقلال با این تیم به عنوان قهرمانی در لیگ‌برتر برسد.

کد خبر 788376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.