دستگیری ۲ قاتل در خراسان شمالی

فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری قاتلان جوان ۲۸ ساله و پیرزن ۸۳ ساله در دو عملیات جداگانه خبر داد.

سعید مطهری‌زاده در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی اظهار کرد: در پی اعلام یک مورد فقدانی در سطح شهرستان بجنورد، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی استان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در تحقیقات اولیه کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد، تلاش اعضای خانواده فقدانی برای یافتن این فرد نتیجه‌ای نداشت، افزود: علی رغم تلاش‌های شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی هیچ گونه مدرکی دال بر مشخص شدن وضعیت این فرد به دست نیامد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در روند انجام اقدامات فنی و پلیسی کارآگاهان، مشخص شد که فرد مفقودی با یکی از دوستانش در ارتباط بوده، تصریح کرد: فرد مورد نظر توسط کارآگاهان به پلیس آگاهی منتقل و مورد بازجویی قرار گرفت.

مطهری زاده ادامه داد: در بازجویی‌های به عمل آمده، کارآگاهان دریافتند که این فرد با ضربات متعدد توسط سنگ، دوستش را به قتل رسانده و به همراه یکی از دوستانش جسد را به داخل یک گودال انداخته و روی جنازه را با خاک و سنگ پوشانده‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در آبان ماه سال گذشته خبری مبنی بر فوت خانمی ۸۳ ساله به پلیس ۱۱۰ اعلام که بلافاصله مأموران پلیس آگاهی به محل اعزام شدند.

وی بیان داشت: با حضور مأموران در محل مشخص شد که خانمی با دست و پای بسته در منزلش به قتل رسیده و طلاهای وی نیز سرقت شده؛ بلافاصله شناسایی و دستگیری قاتل یا قاتلان در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی همچنین بیان کرد: مأموران در این رابطه با بررسی‌های میدانی و پلیسی خود و انجام تحقیقات فنی از تعداد ۸۰ نفر از اقوام و همچنین تحت نظر گرفتن سارقان سابقه دار در نهایت موفق شدند سرنخی از یکی از سارقان را به دست بیاورند.

وی در ادامه با بیان اینکه متهم و همدستش با تلاش مستمر مأموران شناسایی و دستگیر شدند، افزود: سارقان دستگیر شده زنان سالخورده را شناسایی کرده و در موقعیت مناسب تحت عنوان خیّر به منازل آنان مراجعه و طلا و اشیا ارزشمند آنان را سرقت می‌کردند.

کد خبر 788360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.