صدور ۴۴۰ پروانه ساخت در مناطق بافت فرسوده و ناکارآمد ساری

معاون شهرسازی و معماری شهرداری ساری از صدور ۴۴۰ پروانه ساخت طی ۶ سال اخیر در محدوده بافت فرسوده مناطق چهارگانه این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، جابر ملکی عصر امروز_دوشنبه نوزدهم شهریور_ در جلسه رسیدگی به صدور پروانه ساخت در محدوده مناطق بافت فرسوده این شهر، بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و موضوع بازآفرینی را از مهم‌ترین دغدغه‌های بسیاری از شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی محلی کشور برشمرد و اظهار کرد: از همین رو شهرداری ساری با توجه به قدمت دیرینه و سابقه تاریخی و دارا بودن بیش از ۱۰۱۷ هکتار محدوده بازآفرینی شهری در راستای تصمیمات اخذ شده، سیاست‌های اجرایی دولت در بالابردن کیفیت زندگی شهری و توسعه همه‌جانبه، اقدام به برنامه‌ریزی هدفمند کرده است.

وی افزود: در صدر این برنامه‌ها، اجرای سیاست‌ها و ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی محله‌ای در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری جهت مردمی‌سازی و نوسازی مسکن، بیش از ۴۴۰ پروانه ساختمانی با مساحت بیش از ۱۴۵ هزار و ۸۸۷ مترمربع پروانه ساخت صادر شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار ساری عنوان کرد: بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال تخفیف‌های اعمال‌شده در هزینه عوارض صدور پروانه در مناطق چهارگانه شهرداری ساری است.

ملکی بابیان اقدامات پیش‌رو و ظرفیت‌های ایجادشده از طریق ضوابط و تشریح آن‌ها برای شهروندان نسبت به مشارکت آن‌ها در تحقق بازآفرینی شهری، عنوان کرد: مزایا و تسهیلات خوبی از سوی شهرداری برای متقاضیان بازآفرینی و نوسازی در نظر گرفته‌شده است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری در این خصوص از تمامی توان خود استفاده کرده که زمان صدور پروانه را به حداقل برساند، اظهار داشت: حتی در این میان قسمتی از مسیر را متقاضیان به‌صورت غیرحضوری انجام می‌دهند.

معاون شهردار ساری به سیاست‌ها و ضوابط تشویقی کالبدی نوسازی محله‌ای در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری (غیر بافت تاریخی) مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری اشاره کرد و گفت: مالکان این مناطق می‌توانند بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری در راستای نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری شهرداری ساری از مشوقات این طرح بهره‌مند شوند.

ملکی خاطرنشان کرد: در این بسته اعطای تراکم تشویقی بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری، امکان دریافت پروانه برای قطعات مسکونی با مساحت کمتر از ۵۰ مترمربع که امکان تجمیع نداشته باشند؛ فراهم شده است.

کد خبر 788334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.