بهره‌برداری از موزه شهدای بنیاد شهید استان ایلام تا پایان سال جاری

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام از بهره‌برداری از موزه شهدای بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد رحیمی امروز _ دوشنبه نوزدهم شهریور_ در دومین جلسه فصلی شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان ایلام اظهار کرد: امسال در حوزه اربعین حسینی ۱۶ موکب با عنوان پیروان شهدا در مسیرهای منتهی به مرز مهران برای خدمات‌رسانی به زوار و خانواده‌های معزز شهدا راه‌اندازی شد.

وی افزود: ۶ زائرسرا در شهر مهران در طول ایام اربعین حسینی پذیرای خانواده‌ها، جامعه ایثارگران و خانواده‌های معزز شهدا بود و حدود ۴ هزار نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در ایام اربعین در این زائرسراها اسکان یافته و خدمات لازم به این عزیزان ارائه شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام تصریح کرد: در ایام اربعین علاوه بر خدمات اسکان و پذیرایی، فعالیت‌های فرهنگی گسترده‌ای نیز در مرز مهران و در موکب بزرگ پیروان شهدا اجرا شد که با استقبال مناسب زوار و خانواده‌های معزز شهدا مواجه شد.

رحیمی خاطرنشان کرد: استان ایلام در اجرای طرح سپاس و قدردانی و تکریم خانواده‌های شهدا از استان‌های پیشرو در کشور است و بیش از ۸۰ دستگاه اجرایی استان در راستای تکریم از خانواده‌های معزز شهدا مشارکت بسیار خوبی داشته‌اند.

وی ادامه داد: بالاترین میزان مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای طرح سپاس مربوط به حوزه استانداری، بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و ائمه جمعه استان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام از بهره‌برداری از موزه شهدای بنیاد شهید و امور ایثارگران و راه‌اندازی دارالقرآن کریم تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: ایجاد و راه اندازی این دو مرکز نقش مهمی در تقویت برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت در استان خواهد داشت.

رحیمی ادامه داد: بیش از ۱۴ برنامه شاخص در هفته گرامیداشت دفاع مقدس در حوزه ایثار و شهادت اجرا خواهد شد که شاخص‌ترین برنامه هفته دفاع مقدس برنامه مهمانی لاله‌ها همراه با غبارروبی و حضور اقشار مختلف مردم در مزار شهدا است.

کد خبر 788328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.