«بهزاد خسروی» به ایران تحویل داده شد

شورای امنیت اقلیم کردستان عراق اعلام کرد «بهزاد خسروی» عضو حزب دموکرات کردستان، توسط اتحادیه میهنی تحویل جمهوری اسلامی ایران داد شد و هیچ اطلاعی در مورد این اقدام ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شورای امنیت اقلیم کردستان عراق اعلام کرد: «بهزاد خسروی» عضو حزب دموکرات کردستان، توسط اتحادیه میهنی تحویل جمهوری اسلامی ایران داد شد و هیچ اطلاعی در مورد این اقدام ندارد.

شورای امنیت اقلیم کردستان عراق، روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد مدتی است نهادهای دولتی در سلیمانیه به دستور حزب عمل می‌کنند و نهادهای رسمی اقلیم کردستان در برابر عملکرد غیرقانونی رئیس حزب اتحادیه میهنی و نهادهای وابسته به آن خود را مسئول نمی‌دانند.

در ادامه بیانیه آمده است: اتحادیه میهنی با عنوان سازمان «آسایش سلیمانیه» و به دستور رئیس اتحادیه میهنی، فردی را به نام بهزاد خسروی، عضو حزب دموکرات کردستان، به جمهوری اسلامی ایران تحویل داده است.

شورای امنیت اقلیم کردستان تأکید کرد هیچ اطلاعی در مورد این اقدام ندارد.

به گزارش ایمنا، عبدالله مهتدی از سران تجزیه طلب کرد در گفتگو با بی بی سی فارسی اعلام کرد که حکومت اقلیم کردستان عراق برخی از اعضای کومله کردستان را به منطقه‌ای جدید در قلمرو اقلیم کردستان عراق جابه‌جا کرده است.

همزمان با آغاز فرآیند انتقال اعضای کومله، دو نفر از اعضای گروهک دموکرات کردستان ایران نیز در گفت‌وگو با رادیو فردا خبر دادند که بهزاد خسروی، یکی از اعضای مهم کومله بازداشت و تحویل نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی شده است.

در همین راستا، قباد طالبانی، معاون نخست‌وزیر اقلیم کردستان روز جمعه تأکید کرده بود که «کومله باید مطیع اوامر ما باشد و بر اساس مفاد توافقنامه امنیتی ایران و عراق عمل کند.»

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با تسنیم تأیید کرد که دستگاه امنیتی ایران «بهزاد خسروی» عضو حزب دموکرات کردستان را تحویل گرفته است.

کد خبر 788267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.