۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۴
با آمدن مهر «تمام شهر مدرسه است»

ستاد مهر شهرداری اصفهان از هفته چهارم مرداد سال جاری فعالیت خود را با شعار «تمام شهر مدرسه است» آغاز کرد و در حال حاضر با شش کمیته آماده خدمت‌رسانی به شهروندان اصفهانی از ابتدای مهر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهر سرآغاز فصل دیگر است برای شکوفایی و به بار نشستن مزرعه دانش و تلاش در راستای ارتقای ایمنی فرهنگ و تسهیل عبور و مرور عابران پیاده و وسایل نقلیه، کاهش مخاطرات انسانی، فراهم‌سازی امکانات حمل‌ونقل همگانی، آماده‌سازی و زیباسازی فضای شهری، اطلاع‌رسانی در سطح شهر، خدماتی منطبق با شأن و جایگاه رفیع شهروندان و علم آموزان دارای اهمیت بسیار است.

هر ساله با آغاز ماه مهر و با توجه به آغاز فعالیت مدارس، برای کنترل کاهش ترافیک شهر اصفهان ستاد مهر تشکیل می‌شود و فعالیت خود را در مناطق پانزده‌گانه شهر با شعار «تمام شهر مدرسه است» آغاز می‌کند تا راهکاری برای آرامش شهر در ماه مهر باشد.

ستاد مهر شهرداری اصفهان تلاش می‌کند با ارتقای فرهنگ ترافیک، بهینه‌سازی، ساماندهی، مدیریت و نظارت بر ترافیک، افزایش کیفیت و ارتقای ظرفیت جابه‌جایی سیستم حمل‌ونقل عمومی، مدیریت و نظارت ویژه بر مسیر و ایستگاه‌های BRT، امنیت عبور دانش‌آموزان و دانشجویان را در روزهای نخستین آغاز سال تحصیلی تأمین کند.

در ستاد مهر با شناسایی نقاط بحرانی و گره‌های ترافیکی در سطح شهر بویژه محل عبور دانش‌آموزان و مسیرهای جایگزین بار ترافیکی، روزهای آغازین سال تحصیلی روان خواهد شد.

با آمدن مهر «تمام شهر مدرسه است»

فعالیت ستاد مهر در قالب ۶ کمیته تخصصی

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه فعالیت‌های معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان از هفته چهارم مرداد سال جاری آغاز شده است، اظهار می‌کند: فعالیت ستاد مهر در جلسه شورای ترافیک با حضور شهردار اصفهان و پلیس راهور برای روان‌سازی ترافیک، ایمن‌سازی و اطلاع‌رسانی برای آغاز سال تحصیلی به‌صورت رسمی آغاز شد.

وی می‌افزاید: تصویب لایحه دوفوریتی خرید ۵۰ دستگاه تاکسی برقی در شورای اسلامی شهر از جمله اقدامات این معاونت در هفته چهارم مرداد سال جاری است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تاکید می‌کند: لایحه خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به‌صورت تأمین ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی و ۵۰ دستگاه اتوبوس دیزلی به شورای اسلامی شهر ارائه شده است.

حق‌شناس می‌گوید: برنامه‌ریزی مدیریت و بهره‌برداری پایانه‌های درون‌شهری توسط شرکت واحد اتوبوسرانی و عملیات عمرانی توسط شهرداری مناطق پانزده‌گانه انجام شده است.

وی ادامه می‌دهد: روان‌سازی ترافیک و رفع مشکل ترافیک ناشی از قطعی برق چراغ‌های راهنمایی تقاطع‌ها با جلسه با اداره توزیع برق، پلیس راهور و خدمات شهری صورت گرفته است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه ستاد مهر شهرداری اصفهان متشکل از شش کمیته است، تصریح می‌کند: کمیته خدمات شهری، کمیته حمل‌ونقل و کمیته اجرایی از جمله این کمیته‌ها است.

حق‌شناس با اشاره به اینکه سازمان آتش‌نشانی، سازمان زیباسازی، خدمات شهری مناطق پانزده‌گانه و کنترل و نظارت خدمات شهری از جمله سازمان‌های فعال در کمیته خدمات شهری هستند، خاطرنشان می‌کند: وظایف سازمان آتش‌نشانی بررسی و ارزیابی ایمنی داخل مدارس، بررسی و ارزیابی ایمنی مبلمان شهری، پل، مجاور مدارس، برنامه‌ریزی برای آموزش اطفای حریق با استفاده از کپسول‌های قدیمی و هماهنگی برای حضور در رزمایش ستاد مهر است.

فضای پایانه‌های شهری برای تردد دانشجویان، نصب المان‌ها و بنرهای مرتبط با بازگشایی مدارس آماده‌سازی شده است

وی با بیان اینکه وظایف سازمان زیباسازی آماده‌سازی و نصب المان‌ها و سازه‌های مرتبط با مهر و بازگشایی مدارس و رنگ آمیزی و دیوارنگاری مدارس منتخب است، ادامه می‌دهد: رفع سد معبر معابر پیرامون مدارس، کمک به رفع گلوگاه‌های ترافیکی، استقرار نیروهای کنترل و نظارت در ساعات اوج ترافیک در مکان‌های حساس و نصب شعار ستاد مهر بر روی خودروهای کنترل و نظارت از جمله وظایف کنترل و نظارت خدمات شهری است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان می‌افزاید: شست‌وشو، هرس درختان و بازسازی مبلمان شهری اطراف مدارس، هرس گیاهان در سطح تقاطع‌ها، هرس گیاهان مقابل المان‌ها و تابلوهای ترافیکی، گل‌کاری حاشیه مدارس و تقاطع‌های شهری و شست‌وشوی پیاده‌روها و حیاط مدارس از جمله وظایف خدمات شهری مناطق پانزده‌گانه مناطق است.

حق‌شناس با بیان اینکه کمیته حمل‌ونقل و خدمات شهری متشکل از شرکت واحد اتوبوسرانی، تاکسیرانی، سازمان بار و کالای درون شهری است، سازمان پایانه‌های مسافربری و شرکت متروی منطقه اصفهان می‌گوید: آماده‌سازی و شست‌وشوی اتوبوس‌ها، نصب استیکر و شعار ستاد مهر بر روی اتوبوس‌ها، به‌روزرسانی و بازسازی تابلوهای مسیر خطوط، راه‌اندازی سرویس‌های ویژه برای تخلیه ایستگاه‌های پرمسافر، آماده‌سازی تمام اتوبوس‌های نیازمند تعمیر در توقفگاه‌های شمال و جنوب، هماهنگی با حوزه مطالعات و برنامه‌ریزی برای شناسایی خطوط و ایستگاه‌های پرمسافر و حضور در رزمایش ستاد مهر از جمله وظایف شرکت واحد اتوبوسرانی است.

وی با بیان اینکه وظایف سازمان پایانه‌های مسافربری آماده‌سازی فضای پایانه‌های شهری برای تردد دانشجویان، نصب المان‌ها و بنرهای مرتبط با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و برنامه‌ریزی برای ارائه تسهیلات ویژه برای دانشجویان است، تصریح می‌کند: برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات مطلوب سرویس مدارس، آموزش رانندگان تاکسی و مدیران شرکت‌های سرویس مدارس، هماهنگی برای نصب استیکرهای شعار ستاد مهر بر روی تاکسی‌های شهر، هماهنگی و برنامه‌ریزی برای حضور فعال در رزمایش ستاد مهر و برنامه‌ریزی و آماده‌سازی گشت بازرسی برای حضور در شهر وظایف سازمان تاکسیرانی است.

یکطرفه‎‌سازی کوچه‌های پرتراکم در ساعت اوج ترافیک

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان می‌افزاید: برنامه‌ریزی برای حضور نداشتن خودروهای باربری در ساعات آغاز و پایان مدارس، هماهنگی برای حضور نداشتن کامیونت‌ها در خیابان‌های مرکزی شهر در ساعات اوج ترافیک، هماهنگی و برنامه‌ریزی برای حضور فعال در رزمایش ستاد مهر و برنامه‌ریزی و آماده‌سازی گشت بازرسی برای حضور در شهر وظایف سازمان بار و کالای درون‌شهری است، همچنین برنامه‌ریزی و اتخاذ تدابیر برای کاهش سرفاصله در ساعات اوج ترافیک، نصب المان‌ها و بنرهای مرتبط با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، اتخاذ تدابیر و اطلاع‌رسانی در خصوص ایجاد تسهیلات ویژه و تخفیف‌های سفر و هماهنگی و برنامه‌ریزی با سازمان تاکسیرانی برای انتقال مسافران از ایستگاه‌های مترو به مقاصد نهایی از جمله وظایف شرکت متروی منطقه اصفهان است.

حق‌شناس با بیان اینکه مناطق پانزده‌گانه و شرکت مهندسی نیک‌اندیش، کمیته اجرایی را تشکیل می‌دهند، ادامه می‌دهد: برنامه‌ریزی برای اجرای خط‌کشی‌های طولی و عابرپیاده، برنامه‌ریزی برای نصب تابلوها و علائم ایمنی و ترافیکی، نوسازی شبرنگ‌های بولاردها و نرده‌ها در سطح معابر و آماده‌سازی پارکینگ‌های عمومی از جمله وظایف شرکت مهندسی نیک‌اندیش است.

وی با اشاره به وظایف مناطق پانزده‌گانه می‌گوید: برنامه‌ریزی و هماهنگی با مدارس برای رفع نیازهای ترافیکی، خدمات شهری و عمرانی، برنامه‌ریزی، مستندسازی و تهیه آمار و اطلاعات از اقدامات، برنامه‌ریزی و هماهنگی برای نصب تابلوهای ترافیکی، چراغ‌های راهنمایی و تجدید خط کشی‌ها، برنامه‌ریزی و هماهنگی برای برگزاری برنامه زنگ مدرسه با حضور شهردار منطقه، برنامه‌ریزی و هماهنگی برای نظافت، شست‌وشو و هرس درختان برای مهر، برنامه‌ریزی و هماهنگی با زیباسازی منطقه، آموزش و پرورش و پلیس راهور، برای اقدامات ستاد مهر، برگزاری جلسات منطقه‌ای و تنظیم صورتجلسه از اقدامات، راه‌اندازی پارکینگ‌های موقت در حیاط مدارس و ادارات در ایام پایانی شهریور، رنگ‌آمیزی، نظافت و آماده‌سازی پارکینگ‌های عمومی سطح شهر، پیگیری جمع‌آوری مصالح ساختمانی و حذف مجوز حفاری‌ها به‌ویژه سازمان‌های خدماتی از جمله وظایف مناطق است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه می‌دهد: نصب بنرهای راهنمای مسیر در وسط معابر فرعی و یکطرفه‎‌سازی کوچه‌های پرتراکم در ساعت اوج ترافیک، شناسایی نقاط نیازمند به استفاده از همیار ترافیک با هدف بهبود و روان‌سازی ترافیک، هماهنگی با آموزش و پرورش برای برنامه‌های ستاد مهر از جمله الزام مدارس با حجم ترافیک بالا برای تعیین نیروی همیار ترافیک، هماهنگی با استانداری برای برنامه شناورسازی ساعات فعالیت ادارات و مدارس، هماهنگی با استانداری و فرمانداری برای مدیریت ورودی‌های دانشگاه اصفهان، هماهنگی با پلیس راهور برای برنامه‌های ستاد مهر و مدیریت خودروهای ثبت تخلف ایستایی، دیگر وظایف مناطق پانزده‌گانه است.

برگزاری برنامه زنگ مهر مناطق انجام شده است

حق‌شناس با بیان اینکه روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل کمیته اطلاع‌رسانی و برگزاری افتتاحیه را تشکیل می‌دهد، تصریح می‌کند: برنامه‌ریزی و هماهنگی مراسم افتتاحیه، طراحی و چاپ اقلام مورد نیاز، تهیه و تولید خبر از اقدامات ستاد مهر و انتشار در فضای مجازی و رسانه‌های گروهی، تهیه و تولید برنامه رادیویی به مناسبت بازگشایی مدارس، برنامه‌ریزی و هماهنگی برای افزایش پخش اخبار ترافیکی از رادیو و برنامه‌ریزی و آمادگی جهت انجام سایر اقدامات محوله از جمله وظایف این کمیته است.

وی با بیان اینکه اداره آموزش، کمیته آموزش و فرهنگ‌سازی را تشکیل می‌دهد، می‌گوید: تهیه و تولید برنامه‌های مرتبط با ایام بازگشایی مدارس، تهیه و تولید و طراحی و چاپ و نصب شعار ستاد مهر، برنامه‌ریزی و هماهنگی برای تبلیغات محیطی اطراف مدارس و نصب بنرهای اطلاع‌رسانی و برگزاری برنامه زنگ مهر مناطق و برنامه‌ریزی و آمادگی برای انجام سایر اقدامات محوله وظایف کمیته آموزش و فرهنگ‌سازی است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان می‌کند: هماهنگی و برنامه‌ریزی برای اکیپ‌های گشت سیار، هماهنگی و برنامه‌ریزی برای اصلاح زمان‌بندی تقاطع‌ها، هماهنگی و برنامه‌ریزی برای حضور عوامل پلیس در مرکز کنترل ترافیک و اعمال قانون بر خط متخلفان، هماهنگی و برنامه‌ریزی برای حضور فعال و مؤثر عوامل سازمان‌های ذی‌ربط در مرکز مدیریت و کنترل ترافیک، هماهنگی و برنامه‌ریزی برای ایجاد ارتباط مؤثر بین مرکز کنترل و گشت‌های سیار و برنامه‌ریزی و آمادگی برای انجام سایر اقدامات محوله از جمله وظایف کمیته نظارت و بازرسی و مدیریت ترافیک تقاطع‌ها است.

به گزارش ایمنا، هر ساله با آغاز ماه مهر حجم ترافیک سطح شهر اصفهان در ساعات ابتدایی روز و تعطیلی مدارس افزایش پیدا می‌کند، اما با تشکیل ستاد مهر توسط معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان تا حدی این مشکلات کنترل می‌شود.

کد خبر 788242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.