تداوم بهسازی ۱۵ هزار مترمربع از معابر شهری منطقه ۳ تبریز

شهردار منطقه ۳ تبریز از اجرای تداوم عملیات بهسازی و مناسب‌سازی محیط و معابر شهری خیابان امام حدفاصل چهارراه بهشتی تا رضانژاد در سطح حوزه این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، علی قاسمی صبح امروز _دوشنبه نوزدهم شهریور_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرداری این منطقه در راستای صیانت از حقوق شهروندان، عملیات اجرایی مناسب‌سازی، بهسازی و زیباسازی محیط شهری و پیاده‌روهای سطح حوزه را از سال گذشته آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه در این راستا بهسازی و مناسب‌سازی محیط و معابر شهری خیابان امام حد فاصل چهارراه بهشتی تا رضا نژاد با جدیت ادامه دارد، افزود: در تداوم این عملیات طی هفته گذشته کوچه گویا در کوی سیدلر در ۱۲۰۰ مربع کف‌سازی و سامان‌دهی شد.

شهردار منطقه ۳ تبریز خاطرنشان کرد: تاکنون کوی فرهنگ، کوچه میدان قطب، کوچه سیدلر و کوچه شریعتی، کوچه خامنه و کوچه سید شوری در خیابان امام در مجموع در ۷۰۰۰ متر مربع با سنگ فرش مناسب‌سازی شده است که در تداوم آن تمام معابر و کوچه‌های منتهی به خیابان امام حدفاصل چهارراه بهشتی تا خیابان رضانژاد مناسب سازی و بهسازی می‌شوند.

قاسمی اضافه کرد: کف‌سازی پیاده‌روها، جدول‌گذاری برای هدایت مناسب آب‌های سطحی، مناسب‌سازی معابر برای رفت آمد افراد کم توان و معلولان و نصب مبلمان‌شهری از جمله مؤلفه‌های در حال اجرا است.

وی تاکید کرد: آسفالت‌ریزی محلات برای تسهیل تردد شهروندان، تعریض معابر برای کاهش ترافیک شهری با انجام دال‌گذاری روی آبروها که علاوه بر تسهیل تردد وسایل نقلیه شهری در امنیت عبور و مرور شهروندان از معابر بسیار تأثیرگذار است، از دیگر فعالیت‌های عمرانی به شمار می‌رود که در معابر اجرا می‌شود؛ این طرح در ۱۵۰۰۰ متر مربع تا پایان سال جاری اجرا و اتمام خواهد شد.

شهردار منطقه ۳ تبریز با اشاره به اینکه اجرای عملیات مقاوم سازی قطعه آرایشگران در شهرک طالقانی با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: برای پایداری‌سازی ترانشه قطعه زمین مشهور به آرایشگران در شهرک طالقانی، بعد از اجرای شمع‌های بتنی مسلح، در حال حاضر عملیات احداث دیوار سنگی میان شمع‌های بتنی در حال اجرا است.

قاسمی ادامه داد: عملیات احداث دیوار سنگی میان شمع‌های بتنی مسلح نگهدارنده ترانشه قطعه زمین مشهور به آرایشگران واقع در انتهای شهرک طالقانی در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: احداث دیوار سنگی به طول ۷۰ متر و در ارتفاع متغیر مورد نیاز، بعد از اتمام عملیات اجرای شمع‌های بتنی مسلح، شروع شده است که کل پروژه در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در حال اجرا است.

شهردار منطقه ۳ تبریز گفت: با اتمام عملیات اجرای دیوار سنگی میان شمع‌های بتنی، کل عملیات احداث این سازه نگهبان قطعه زمین مشهور به آرایشگران به پایان رسیده و قطعه زمین مذکور به صورت ایمن‌سازی شده از خطر ریزش ترانشه، آماده ساخت‌وساز خواهد شد.

کد خبر 788216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.