رذالت به سبک صهیونیست‌ها

این روزها تصاویری از شکنجه و آزار روحی اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی در صفحات مجازی دست‌به‌دست می‌شود که اسرا در حالت دست‌بسته در معرض پارس کردن یک سگ اسرائیلی هستند،گروه‌های فلسطینی به این اقدام واکنش نشان داده و گفته‌اند که این اقدامات نشان‌دهنده اوج سادیسم زندانبانان نسبت به فلسطینی‌ها است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، به‌تازگی در فضای مجازی عکس‌ها و فیلم‌هایی از روزنامه اسرائیلی هاآرتص وایرال شده که در این عکس‌ها و ویدئوها چندین اسیر فلسطینی در «زندان مجدو» دست بسته در حالتی که حتی برخی از آن‌ها لباسی بر تن ندارند، روی شکم بر زمین دراز کشیده‌اند و یک سگ نگهبان در حال پارس کردن از روی آن‌ها رد می‌شود. اسرای فلسطینی می‌گویند که صهیونیست‌ها آن‌ها را در مکان‌هایی دور از پوشش دوربین‌های نظارتی مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند و به نقاط حساسی از بدن آن‌ها ضربه وارد کرده‌اند.

حماس در واکنش به پخش این تصاویر، شکنجه و تحقیر زندانیان فلسطینی در زندان مجدو را محکوم کرد و از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواست تا آن را مستند کند. در بیانیه حماس آمده است: «تحقیر اسرای فلسطینی در زندان مجدو به دست نیروهای اشغالگر و سرویس زندان نازی آن‌ها نشان‌دهنده نفرت و سادیسم زندانبانان نسبت به فلسطینی‌ها است.» حماس اعلام کرده که این جنایات تنها بخشی از رفتار وحشیانه مستمر رژیم اشغالگر اسرائیل با اسرای فلسطینی است که شامل شکنجه، بدرفتاری، گرسنگی دادن، سهل‌انگاری عمدی پزشکی و محرومیت از حقوق اساسی بشر است. جنبش مقاومت اسلامی فلسطینی گفته است: «سران رژیم صهیونیستی به‌ویژه «ایتاماربن گویر» وزیر امنیت داخلی و مسئولان زندان‌های این رژیم باید به‌عنوان جنایت‌کار جنگی مورد پیگرد قرار گرفته و مجازات شوند.»

خشونت مرگ‌آور علیه اسرای فلسطینی

علاوه‌بر اظهارات یک مقام ارشد سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی که نامش فاش نشده مبنی‌بر «خشونت شدید» علیه زندانیان مجدو؛ هاآرتص نیز یک مورد تکان‌دهنده جدید را از آزار جنسی به دست زندانبانان اسرائیلی فاش کرده است. به گفته وکیل این زندانی که تنها با عنوان زندانی S از او یاد شده و در زندان کتزیوت اسرائیل نگهداری می‌شود، این زندانی حین بازداشت به دست نگهبانان اسرائیلی مورد خشونت و شکنجه مکرر قرار گرفته است. ویام بالوم، وکیل این زندانی فلسطینی اهل قلقیلیه در کرانه باختری گفته که او زمان آغاز جنگ غزه در اکتبر گذشته «به طور مکرر شکنجه و تحقیر شده است.» زندانی S که نخستین بار سال ۲۰۰۴ به اتهام عضویت در شاخه نظامی حماس محکوم شده به دست چندین افسر صهیونیست مورد ضرب و شتم و چندین بار مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.

در همین رابطه نیز، ماه گذشته میلادی ویدئویی از آزار افسران صهیونیست علیه یک اسیر فلسطینی در بازداشتگاه سدی تیمان در صحرای نقب منتشر شد (جایی که ده‌ها فلسطینی اهل غزه در آن نگهداری می‌شوند). طبق تحقیقات شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان تأیید شده که در بازداشتگاه سدی تیمان، مردان در موقعیت‌های استرس‌زا قرار می‌گرفتند، به نحوی که دست و پاهایشان بسته شده و مجبور می‌شدند پوشک بپوشند و به گفته گروه‌های حقوق فلسطینی، از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون حداقل ۳۶ فلسطینی در این مرکز جان خود را از دست داده‌اند که به نظر می‌رسد بر اثر محرومیت از مراقبت‌های پزشکی حیاتی و آزار و اذیت بوده است.

رذالت به سبک صهیونیست‌ها

قتل تدریجی در بزرگترین زندان روباز جهان، بزرگترین شکنجه است

جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در این رابطه می‌گوید: این تصاویر به اراده خود رژیم صهیونیستی انتشار داده می‌شود تا نشان دهند بدرفتاری کمی با اسرای فلسطینی دارند، ولیکن آن‌ها در ارائه اینگونه تصاویر در صدد مقاصد دیگری هستند که آن سرپوش گذاشتن بر جنایاتی است که در زندان‌ها علیه اسرا و حتی زنان و کودکان فلسطینی انجام می‌شود.

وی می‌افزاید: در این ویدئو آزار و اذیت خاصی صورت نمی‌گیرد و فقط سگی از کنار اسرا عبور می‌کند، اما به واقع صهیونیست‌ها در صدد این هستند که مخاطبان و افکار عمومی جهان تصور کنند شکنجه‌ای که حماس و فلسطینی‌ها از آن سخن میگویند محدود به همین خواباندن روی زمین و چنین مواردی است در حالی که بسیاری از اسرای فلسطینی از شدت شکنجه و تحمل گرسنگی جان باخته یا معلول می‌شوند و حتی اسرای فلسطینی آزاد شده در گذشته نیز از نظر توانایی جسمی و روحی در حالت وخیمی قرار داشتند.

کارشناس مسائل غرب آسیا یادآور می‌شود: مردم غزه در حالی که در بزرگترین زندان روباز جهان زندگی می‌کنند، اما بزرگترین شکنجه‌ها را در طول مدت جنگ یازده ماهه اخیر تجربه کرده‌اند به طوری که در این زندان روباز افرادی از شدت گرسنگی، کودکانی از نبود دارو و امکانات درمانی و انسان‌هایی از ترس بمباران‌ها جان می‌دهند.

وی ادامه می‌دهد: اهالی دو میلیون نفری غزه سال گذشته در سرمای زمستان بدون هیچ سرپناهی آواره بودند و در گرمای تابستان بدون هیچ وسیله خنک‌کننده‌ای روزگار سپری کردند؛ آب آن‌ها قطع شد و کودکانی یتیم و مادرانی داغ‌دار در بدترین شرایط روحی بدترین به سر می‌برند تا جایی که با یافتن پیکرهایی در گورهای دسته جمعی در خان یونس، غزه و رفح می‌بینیم که صهیونیست‌ها فلسطینیان زیادی را زنده زنده دفن کردند.

رسانه‌ها اشتباه کردند؛ سیاه‌ترین کارنامه در برخورد با اسرا

قنادباشی تاکید می‌کند: اگر لیستی از آزار و اذیتی که به این مردم مظلوم وارد شده را تهیه کنند، خواهیم دید که شکنجه‌های نشان داده شده نظیر این تصویر چیز زیادی نیست از این رو نباید اشتباه کرد؛ البته خبرگزاری‌ها و تحلیلگران هم دچار اشتباه شدند و تصور کردند که این ویدئو نمونه‌ای از شکنجه‌های صهیونیست‌ها است در حالی که از نظر شدت، ابعاد، میزان آسیب رساندن در آنچه که به واقع انجام می‌شود شکنجه کوچکی است هر چند باید دستگاه‌های حقوق بشری نسبت به همین نحوه برخورد با اسرا نیز واکنش نشان دهند.

وی با مقایسه نگهداری از اسرای اسرائیلی توسط فلسطینیان در شرایط انسانی و نحوه نگهداری از اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی خاطرنشان می‌کند: تجربه نشان داده کارنامه رژیم صهیونیستی در برخورد با اسرا سیاه‌ترین کارنامه است که باید توسط سازمان‌های بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفته و اقدامی عملی علیه شکنجه‌گران انجام شود.

به گزارش ایمنا و بر اساس گزارشات منابع خبری، تعداد فلسطینی‌هایی که در اثر سهل‌انگاری و شکنجه نظامیان صهیونیست جان خود را از دست داده‌اند از ۶۰ نفر فراتر رفته است، همچنین بر اساس گزارش مرکز مطالعات زندانیان فلسطین، حدود ۶۰ درصد از اسرای فلسطینی محبوس در زندان‌های رژیم صهیونیستی از بیماری‌های مزمن رنج می‌برند و تعدادی از آن‌ها نیز در بازداشت یا پس از آزادی جان خود را از دست داده‌اند؛ از این رو جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین خواستار افزایش مبارزه برای آزادی اسرا و فشار بیشتر بر نهادها و سازمان‌های بین‌المللی برای توقف همراهی با رژیم صهیونیستی شده است.

کد خبر 788215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.