احداث بیمارستان شمال شهر اصفهان به کجا رسید؟

سال گذشته کلنگ احداث بیمارستان فوق تخصصی ۵۰۰ تخت‌خوابی ۲۵ آبان در شهرک امام حسین (ع) واقع در منطقه ۱۴ اصفهان با حضور مسئولان و جمعی از شهروندان به زمین زده شد تا با قید فوریت احداث شود، اما تاکنون عملیات عمرانی ساخت آغاز نشده است.در گفت‌وگو با مسئولان علت تاخیر در اجرای این پروژه بررسی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احداث بیمارستان فوق تخصصی ۵۰۰ تخت‌خوابی ۲۵ آبان از پروژه‌هایی بود که در منطقه ۱۴ اصفهان کلنگ زنی شد و قرار است با همت و تلاش اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در زمینی به وسعت ۵ هکتار با ۶۰ هزار متر مربع زیربنا در ۱۰ طبقه احداث شود و مرهمی بر درد بیماران باشد.

کلنگ این پروژه بیست‌وپنجم آبان سال گذشته در سالروز حماسه و ایثار مردم اصفهان که یادآور تشییع ۳۷۰ شهید گلگون‌کفن عملیات محرم در ۱۳۶۱ است، با حضور رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران، استاندار اصفهان، علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان و جمعی از مسئولان به زمین زده شد.

در آن روز، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، رئیس وقت بنیاد شهید و امور ایثارگران طی سخنانی اعلام کرد که این بیمارستان محصول همدلی مسئولان استان است و امیدواریم به عنوان یک بیمارستان مدرن خدمت‌گزاری خوبی را به خانواده ایثار و شهادت و عموم مردم داشته باشد.

همچنین سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان نیز در سخنرانی خود تاکید داشت که احداث این بیمارستان، می‌تواند به توسعه منطقه ۱۴ (منطقه زینبیه) اصفهان نیز منجر شود از این رو پافشاری مدیریت استان، احداث بیمارستان در این منطقه بوده است، همچنین اعتبار پیش بینی شده برای ساخت این بیمارستان ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که از تهاتر املاک و اموال بنیاد شهید و مساعدت سایر دستگاه‌ها محقق خواهد شد و به دستور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید به قید فوریت عملیات احداث این پروژه مهم بهداشتی درمانی آغاز خواهد شد.

با توجه به جمعیت زیاد کلان‌شهر اصفهان و مناطق اطراف آن، بیمارستان‌های اصلی این شهر اغلب با ازدحام بیماران روبه‌رو هستند، ساخت بیمارستان ۲۵ آبان می‌تواند بار کاری این بیمارستان‌ها را کاهش دهد و کیفیت خدمات درمانی را بهبود ببخشد، همچنین بیماران در این منطقه دیگر مجبور به سفرهای طولانی به مناطق دیگر برای دریافت خدمات فوق‌تخصصی نباشند.

برای پیگیری آخرین وضعیت این بیمارستان به سراغ اهالی محل و مسئولان رفتیم تا از سرانجام عملیات اجرایی این پروژه جویا شویم.

احداث بیمارستان شمال شهر اصفهان در پیچ‌وخم وعده‌ها

منوچهر جدیدی یکی از ساکنان محله زینبیه می‌گوید: «حدود یک سال پیش گفتند که قرار است یک بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خواب بسازند و حتی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید کشور گفت که بودجه آن آماده است و به‌زودی عملیات احداث بیمارستان آغاز می‌شود؛ مردم از شنیدن این خبر خیلی خوشحال شدند، اما تاکنون هیچ کاری برای احداث آن انجام نداده‌اند. هنوز جای حفاری بیل مکانیکی که به جای کلنگ به محل آورده بودند هست، اما حتی یک آجر به اینجا نیاوردند. اگر کارفرما نیست، خود مردم حاضر هستند کارهای پروژه را انجام دهند، فقط نیاز به حمایت دارند.»

«بعد از گذشت یک سال که از وعده احداث بیمارستان در شهرک امام حسین می‌گذره، هیچ اتفاقی نیفتاده و ما به شدت از این شرایط ناراحت هستیم. ما اینجا مرکز درمانی خوبی نداریم و اگر شرایط بیماری خاصی داشته باشیم باید به بیمارستان غرضی یا بیمارستان شریعتی مراجعه کنیم که از اینجا فاصله زیادی داره. خوب یادم هست که وقتی کلنگ این بیمارستان زده شد، مسئولان بنیاد شهید گفتند بودجه ساخت بیمارستان آماده است، اما تا حالا هیچ اقدامی انجام نداده‌اند و مردم از عمل به این وعده ناامید شده‌اند.» اینها بخشی از درددل‌های حسین فلاحی یکی از ساکنان محله حصه شمالی است که از احداث نشدن بیمارستان فوق تخصصی ۲۵ آبان گلایه دارد.

مجید رضوی یکی از اهالی قدیمی محله جلوان می‌گوید: «در این منطقه که بین محله‌های محروم زینبیه، دارک، حصه، ارزنان و جلوان قرار گرفته، قرار بود یک سال پیش توسط بنیاد شهید یک بیمارستان ۱۰ طبقه براش ساخته بشه. اما حالا بعد از یک سال هیچ کاری نکردند. مسئولان نباید فراموش کنند که این مناطق در جنگ بیشترین نیروها رو داشتن، اما حالا برای همون مردم یه بیمارستان درست نمی‌کنن. به نظر میاد با تغییر دولت، این پروژه هم فراموش شده باشه. خواهش می‌کنیم که به این مناطق بیشتر توجه بشه، چون مردم اینجا واقعاً محروم هستن و حتی برای ابتدایی‌ترین نیازهای درمانی خودشون مشکل دارن.»

شهربانو عسکری از ساکنان محله حصه شمالی می‌گوید: «فرزند من ناراحتی قلبی داره، یک شب حالش بد شد، مجبور شدم او را به بیمارستانی در آن سوی شهر اصفهان ببرم؛ در آن وضعیت تا بیمارستان رسیدیم ممکن بود اتفاق بدی برای فرزندم بیفته، اما اگه بیمارستان نزدیک بود، می‌تونستم سریع‌تر او را به دکتر و دارو برسونم و این نگرانی‌ها رو نداشتم. واقعاً اینجا خیلی به بیمارستان احتیاج داریم. خواهش می‌کنم هر طوری که می‌دونین کمک کنین این بیمارستان ساخته بشه.»

یکی از فعالان فرهنگی اجتماعی محله دارک می‌گوید: «این محله نزدیک به ۱۵ هزار نفر جمعیت داره؛ ما در «خانه احسان» کار می‌کنیم و بیمارهای صعب‌العلاج رو شناسایی و تحت پوشش قرار می‌دیم. اینجا خیلی مریض زیاده، از جمله بیماری‌های وحشتناک مثل سرطان که برخی بهش مبتلا هستن. وقتی پیگیر شرایطشون می‌شیم، می‌بینیم نه می‌تونن داروهاشونو تأمین کنن و نه مشکلاتشونو حل کنن. تنها کاری که ما می‌تونیم براشون انجام بدیم اینه که یک خیّر پیدا کنیم و مثلاً یک میلیون تومن ماهانه برای او کمک دریافت کنیم، اما این مبلغ کفاف مشکلات این بیماران رو نمی‌ده. واقعاً لازم بود که یک بیمارستان اینجا ساخته بشه که تخصصی به مردم کمک کنه. اگر قرار بود بیمارستانی ساخته نشه، چرا کلنگ آن را به زمین زدند؟»

احداث بیمارستان شمال شهر اصفهان در پیچ‌وخم وعده‌ها

استانداری اصفهان به‌طور حتم از بنیاد شهید مطالبه می‌کند

مهران زینلیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اظهار می‌کند: در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان، حسب ضرورت و نیاز، توافقی انجام شد که شهرداری منطقه زمین مناسبی را برای احداث بیمارستان فوق تخصصی ۲۵ آبان اختصاص دهد، البته موضوع فقط این نیست، زیرا زمین بسیار بزرگی است و ما در استانداری فرایند الحاق و تغییر کاربری آن را به محدوده شهر تصویب کردیم، همچنین کاربری این زمین که در مجموع مساحت زیادی دارد، به‌نحوی برنامه‌ریزی شده که ۵ هکتار از آن برای احداث بیمارستان اختصاص پیدا کند.

وی با اشاره به همکاری شهرداری و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان می‌افزاید: شهرداری در این پروژه به‌عنوان شریک همکاری می‌کند، از یک طرف زمین را تأمین می‌کند و از طرف دیگر منافع خوبی نیز برای شهرداری در نظر گرفته شده است، همچنین قرار شد طبق قول رئیس وقت بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بودجه این پروژه از طریق بنیاد شهید تأمین شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به مشکلات اجرایی و بودجه تصریح می‌کند: عملکرد اجرایی احداث این بیمارستان مطابق برنامه پیش نرفته است، زیرا قرار بود بخشی از بودجه از طریق فروش و مولدسازی بعضی از املاک بنیاد شهید تأمین شود، برای این منظور نیاز به همکاری استانداری اصفهان بود که ما اعلام آمادگی کرده بودیم، اما چندی بعد نظر بنیاد شهید درباره واگذاری آن املاک و اولویت‌ها تغییر کرد، به همین دلیل این اتفاق تاکنون رقم نخورده است.

زینلیان بیان می‌کند: استانداری اصفهان به‌طور حتم از بنیاد شهید و امور ایثارگران مطالبه‌گر است، همچنین از مدیریت شهری درخواست داریم که پیگیری‌های لازم را انجام دهند؛ اگر این پروژه عملیاتی نمی‌شود، گزارشی به استانداری ارائه دهند تا مشخص کند مذاکرات و برنامه‌های قبلی چرا انجام نشده است، زیرا اگر کوتاهی وجود داشته باشد، استانداری اصفهان بر اساس ضوابط و مراجع قانونی اقدام خواهد کرد.

احداث بیمارستان شمال شهر اصفهان در پیچ‌وخم وعده‌ها

قرار است ۷۵۰ میلیارد تومان توسط شرکت اموال و املاک در اختیار شرکت متد قرار گیرد

محمد انصاری‌پور، سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان اظهار می‌کند: موضوع درمان طبق قانون بر عهده وزارت بهداشت و درمان است، اما بنیاد شهید نیز با توجه به جامعه هدفی که در خدمت آن قرار دارد و نیاز مبرمی که آن‌ها به درمان دارند، باید به این امر توجه ویژه داشته باشد، بنابراین لازم بود بنیاد شهید در موضوع تأسیس بیمارستان‌ها و مدیریت بیمارستانی ورود کند.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه‌ای که در مرکز داشتیم، قرار شد در ۵ استان کشور بیمارستان‌هایی احداث شود که یکی از این استان‌ها، اصفهان بود، می‌افزاید: بیمارستان فوق تخصصی ۲۵ آبان قرار است توسط شرکت متد (یکی از شرکت‌های وابسته به بنیاد شهید) احداث شود و منابع مالی آن را نیز شرکت اموال و املاک تأمین خواهد کرد.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان تصریح می‌کند: از سال گذشته تاکنون، پیگیری‌های لازم در استان انجام شده است، به‌عنوان مثال، آزمایش خاک زمین این پروژه با توجه به قرارداد میان بنیاد شهید و اداره کل آزمایشگاه خاک، انجام شد؛ نتایج این آزمایش‌ها فروردین سال جاری به‌دست بنیاد رسید و به شرکت متد تحویل داده شد تا نقشه‌های اجرایی و مهندسی آماده و مراحل اجرایی پروژه آغاز شود.

وی اضافه کرد: برای سال جاری، بر اساس مصوبه هیئت امنای بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، قرار است ۷۵۰ میلیارد تومان توسط شرکت اموال و املاک در اختیار شرکت متد قرار گیرد که این مصوبه نیز ابلاغ شده است و منتظر آغاز عملیات اجرایی آن هستیم.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان خاطرنشان می‌کند: موضوع مالکیت زمین پروژه که توسط خیری به بنیاد واگذار شده است، باید از طریق شهرداری منطقه و استانداری پیگیری شود؛ برای این منظور، لازم است زمین مذکور به شهر الحاق و مصوبه کمیسیون ماده ۵ آن اخذ شود؛ این نکته ضروری است، چرا که هنوز سند رسمی این زمین به نام بنیاد شهید انتقال داده نشده است و مشکل ماده ۵ باید رفع شود.

انصاری‌پور می‌افزاید: انتظار می‌رود شهرداری و استانداری هرچه سریع‌تر نسبت به این امر اقدام کنند تا در صورت انجام عملیات اجرایی در سال جاری، سند رسمی زمین به نام بنیاد شهید باشد و فرایند اجرایی پروژه بدون مشکل ادامه پیدا کند.

احداث بیمارستان شمال شهر اصفهان در پیچ‌وخم وعده‌ها

احداث بیمارستان گامی به سوی اشتغال‌زایی و تقویت زیرساخت‌های درمانی است

محمدمهدی کریمی، مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با اشاره به پیگیری پروژه بیمارستان فوق تخصصی ۲۵ آبان اظهار می‌کند: این بیمارستان به‌عنوان یک پروژه مهم توسعه‌ای برای منطقه محسوب می‌شود، بنابراین شهرداری منطقه آن را به‌طور ویژه پیگیری کرد و با تخمین هزینه اولیه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای احداث آن در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان جانمایی شد.

وی با اشاره به تأثیرات ساخت بیمارستان فوق تخصصی ۲۵ آبان در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان می‌افزاید: یکی از اهداف اصلی این پروژه، ایجاد اشتغال در منطقه است، زیرا منطقه ۱۴ بالاترین میزان نیروی آماده به‌کار را بین سایر مناطق این کلان‌شهر دارد و این پروژه می‌تواند به‌طور مستقیم در به‌کارگیری این نیروها کمک کند؛ همچنین ساخت این بیمارستان علاوه بر ایجاد خدمات درمانی، منجر به ایجاد تأسیسات جانبی همچون کلینیک‌ها، داروخانه‌ها، و ساختمان‌های پزشکان خواهد شد و به بهبود محورهای مواصلاتی و تغییر در بافت شهری نیز کمک می‌کند.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان ادامه داد: شهرداری این منطقه ۵ هکتار زمین در شمال شهر اصفهان، بالای شهرک امام حسین (ع)، برای ساخت این بیمارستان اختصاص داد که با حضور سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، رئیس وقت بنیاد شهید کشور و مقامات استانی، مراسم کلنگ‌زنی آن بیست‌وپنجم آبان ۱۴۰۲ برگزار شد.

کریمی با اشاره به موضوع به‌نام زدن زمین بیمارستان که خواسته سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان از شهرداری منطقه ۱۴ برای آغاز عملیات اجرایی بیمارستان است، تصریح می‌کند: ادعای بنیاد شهید مبنی بر اینکه شهرداری هنوز مالکیت زمین را به آن‌ها تحویل نداده، نادرست است، زیرا ما تحویل زمین را با امضای شخص مسعود احمدنیا، مدیرکل وقت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان صورت‌جلسه کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در نخستین جلسه شورای عالی شهرسازی کشور پیرامون زمین بیمارستان، مقرر شد ۲۶ هکتار زمین مربوطه به محدوده شهر الحاق شود و بعد مالک موظف است سند زمین را به‌نام بنیاد شهید بزند، ادامه می‌دهد: در آخرین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان در بیست‌وهفتم مهر ۱۴۰۱ موضوع الحاق زمین بیمارستان به محدوده شهرداری به تصویب رسید و برای تأیید نهایی به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارسال شده است که منتظر تأیید نهایی هستیم.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با بیان اینکه بنیاد شهید آزمایش خاک زمین مربوطه و کلنگ‌زنی پروژه را انجام داده است، اما به‌دلایل داخلی بنیاد نتوانسته بودجه احداث بیمارستان را تأمین کند، خاطرنشان کرد: در آخرین جلسه کنترل پروژه در استانداری با حضور مدیرکل دفتر فنی استانداری و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، قول داده شد که کار به سرعت آغاز شود.

کریمی تاکید می‌کند: بنیاد شهید هنوز نقشه‌ها و پروانه ساخت پروژه را تهیه نکرده است، حتی اگر خیلی سریع عمل کنند، فرایند دریافت پروانه و تهیه نقشه‌ها حداقل ۶ ماه زمان نیاز دارد.

وی با تاکید بر اهمیت جانمایی بیمارستان فوق تخصصی ۲۵ آبان خاطرنشان می‌کند: موقعیت مکانی بیمارستان به‌دلیل نزدیکی به محورهای مواصلاتی مهم همچون فرودگاه، رینگ‌های سوم و چهارم حفاظتی، همچنین ارتباط با مترو و ترمینال شمال شهر از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین این مکان می‌تواند محرک توسعه منطقه برای آینده باشد.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با اشاره به استقبال عمومی و برگزاری مراسم کلنگ‌زنی بیمارستان ۲۵ آبان بیان می‌کند: در مراسم کلنگ‌زنی این بیمارستان، بیش از ۶۰۰ نفر از اهالی منطقه ۱۴ حضور داشتند که این نشان‌دهنده استقبال گسترده مردم و امید به توسعه منطقه بود؛ این مراسم در سالن ورزشی شهرک امام حسین (ع) برگزار شد و سخنرانی‌های مقامات استانی و ملی موجی از شادی و امید در بین مردم ایجاد کرد.

کریمی با بیان اینکه پیگیری‌های مختلفی برای آغاز عملیات ساخت بیمارستان انجام شده است، اما تاکنون اقدام عملیاتی چشمگیری در میدان پروژه مشاهده نشده است، عنوان می‌کند: مردم منطقه به‌طور مداوم از احداث نشدن پروژه گلایه دارند؛ یکی از نگرانی‌های اصلی این است که پروژه بیمارستان فوق تخصصی به سرنوشت دیگر پروژه‌های دولتی که به‌دلیل کمبود بودجه معلق مانده‌اند، دچار شود؛ البته تأمین اعتبار این پروژه از منابع داخلی بنیاد شهید است و نباید درگیر مشکلات بودجه‌ای دولت شود.

به گزارش ایمنا، ساخت بیمارستان فوق‌تخصصی ۲۵ آبان در منطقه ۱۴ اصفهان نه‌تنها گامی برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان در این منطقه محروم خواهد بود، بلکه می‌تواند الگویی برای سایر پروژه‌های مشابه در سراسر کشور باشد، بنابراین تسریع در اجرای این پروژه، علاوه برای ساکنان منطقه، برای شهر اصفهان نیز ضروری است و می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی و افزایش دسترسی به خدمات درمانی کمک کند و در کنار آن، فرصت‌های شغلی متعددی برای افراد متخصص و کادر درمانی ایجاد می‌کند.

گزارش از: راضیه کشاورز

کد خبر 788209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • انصار IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    0 0
    دو هزار ساله وعده میدن
  • خدامی IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    0 0
    همش حرف. کو عمل خداوکیلی
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    0 0
    مسئولان لطفا صادق باشید با مردم. از دادن وعده و وعیدهای دست نیافتنی پرهیز کنین
  • یک اصفهانی IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    0 0
    بیشتر وعده ها همین سرنوشت رو داره
  • هدی IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    0 0
    آقای قاضی زاده یه بیمارستان نمیتونه برا منطقه محروم شهر بسازه؛ بعد چجور میخواست رئیس جمهور ۸۰ میلیون آدم بشه
  • سید احمد ناصری DE ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    0 0
    گزارش شما را از اول تا انتها خوندم و یه نکته را متوجه شدم اونم اینکه مثل همیشه مسئولان ما به جای اینکه با هم همکاری کنند بیشتر تعارض نظر دارند.
  • سیاوش DE ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    0 0
    حرف اول و آخر این گزارش و همون آقایی زد که گفت اگر این بیمارستان قرار بود بالا شهر اصفهان ساخته بشه تا الان به بهره‌برداری هم رسیده بود اما چون پایین شهره توجهی به اون نمی‌شه و این روند چندین ساله که ادامه داره
  • مجتبی مرتضوی DE ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    0 0
    بنیاد شهید درست میگه به نظر من شهرداری باید زمینو به نام بنیاد شهید بزنه چون بنیاد شهید نمیاد همینجوری بره بودجه‌شو صرف زمینی بکنه که به نامش نیست. بالاخره هر سازمان منافع خودشو در نظر می‌گیره
  • یک شهروند منتقد DE ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    0 0
    چون دیدند انتهای مسئولیتشان است، یه وعده‌ای دادن که محول بشه به دولت بعدی.
  • شیرین کاظمی DE ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    0 0
    بالاخره ما نفهمیدیم چی شد شهرداری زمینو داده بنیاد شهید نمی‌سازه؟
    • IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
      0 0
      بله خب
  • محمد حسن آقاخانی DE ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    0 0
    هیچ انسانی از دروغ خوشش نمیاد از وعده نامحق خوشش نمیاد، به نظر من هر مسئولی که میاد وعده‌ای میده و انجامش نمیده باید پاسخگو بشه، چون این وعده ها عتبار نظام زیر را سوال می‌بره
  • زارعی DE ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    0 0
    اینم مثل بقیه وعده‌هاشون
  • DE ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    0 0
    بابا خداوکیلی بسه دیگه خسته شدیم از بس وعده به خوردمون دادین.
  • DE ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    0 0
    پس چی شد اینا که اولش می‌گفتن قراره بیمارستان هزار تختخوابی بسازن الان شده ۵۰۰ تخت خواب دو روز دیگه هم میان میگن ۵۰ تخت خواب چند روز بعد هم اعلام می‌کنن که پروژه بنا به دلایل فنی علمی تخصصی عملیاتی نمیشه. ماشاالله دیوار حاشا بلنده
  • DE ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    0 0
    اینا حتی به خودشون زحمت ندادن یه کلنگ بیارن حداقل به صورت همون نمادین با کلنگ پروژه رو استارت بزنن٫٫ رفتن یه بیل مکانیکی آوردن. والله که خنده‌داره
  • DE ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    1 0
    چه جور روتون میشه دوباره بیاین تو مردم سخنرانی کنین
  • DE ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    1 0
    هر وقت قراره پروژه‌ای عملیاتی بشه یه واژه مشترک بین همه مسئولانمون به وفور دیده می‌شه اونم اینکه یا بودجه نیست............ پس اگه بودجه نیست پس چرا میاین وعده می‌دین و مردم امیدوار می‌کنین.
  • DE ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    1 0
    هرجا سخن ز وعده‌های نامحقق است نام مسئولان ما می‌درخشد
  • فرزند عدل DE ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    0 0
    مسئولان اینو حافظه گوششون کنن فکر کنم یادشون رفته حضرت آقا فرمودند که اعتماد مردم با عمل به وعده‌ها ترمیم میشه
  • یا مهدی (عج) DE ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    1 0
    رهبری بارها فرمودند به این آقایان که اعتماد مردم و خدشه‌دار نکنید اما کو گوش شنوا
  • یک مخاطب IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    1 0
    چرا امید مردم رو ناامید می کنید آخه؟
  • Mohammad DE ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    0 0
    اصلا درک نمیکنم این خبری که الان خوندمو، شهردار منطقه میگه زمین به بنیاد شهید دادن ولی بنیاد شهید میگه هنوز زمین به ما داده نشده؛ الان بالاخره تکلیف چیه؟ حق با کیه؟
  • حبیب DE ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    0 0
    مسئولین‌ شدن ارباب وعده ها.
  • DE ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    0 0
    از قدیم گفتن سنگ بزرگ نشونه‌ نزدنه, اون روز که با کلی تشریفات و هیئت و خبرنگار و دم و دستگاه اومدن کلنگ بیمارستان زدن مشخص بود همش برا خوراک رسانه‌ایه.
  • DE ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    0 0
    چرا استانداری نتونست بعنوان عالی ترین نهاد استان بنیاد شهید مکلف کنه به حرفی که زده عمل کنه.
  • DE ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    0 0
    کی راست میگه این وسط ؟ بالاخره زمینو دادن به بنیاد یا نه؟ اصلا آدم نمی‌دونم حرف کدومشون باور کنه. خب سند نشون بدین چرا فقط حرف می‌زنین.
  • یک شهروند اهل نصف جهان IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    0 0
    خیلی ممنون از خبرنگار ایمنا که به این موضوع فراموش شده پرداخت. شاید مردم هونجا هم یادشون رفته بوده چنین کلنگی رو هم زده بودند حالا یادشون اومد؛ کاش بیشتر مردم در اولویت بودند