جشنواره رسانه‌ای معلولان بستری برای باور کردن ظرفیت‌های این قشر است

دبیر جشنواره رسانه‌ای معلولان گفت: هدف از برگزاری جشنواره رسانه‌ای معلولان این است که توان و انرژی جامعه آن‌ها به مسئولان، دیگران و خودشان اثبات شود چرا که یکی‌از مشکلات این قشر آن است که در سطح جامعه دیده نمی‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، منصور گلناری صبح امروز _دوشنبه نوزدهم شهریور_ در نشست خبری جشنواره رسانه‌ای معلولان اظهار کرد: هدف از برگزاری جشنواره رسانه‌ای معلولان این است که توان و انرژی جامعه آن‌ها به مسئولان، دیگران و خودشان اثبات شود چرا که یکی‌از مشکلات این قشر آن است که در سطح جامعه دیده نمی‌شوند.

وی افزود: انتظارمان از رسانه‌ها این است که جشنواره معلولان را از خودشان بدانند و در اطلاع‌رسانی آن کمک کنند تا منجر به حمایت بیشتر مسئولان شود، از سویی از معلولان نیز انتظار داریم خودشان را بیش از این باور و از این فرصت استفاده کنند.

دبیر جشنواره رسانه‌ای معلولان با بیان اینکه از مسئولان نیز انتظاراتی داریم، گفت: سال گذشته جایزه نفر اول یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که امسال قصد افزایش آن را داریم.

گلناری با اشاره به بخش‌های مختلف جشنواره رسانه‌ای معلولان عنوان کرد: یک ایده برای یک فیلم از بخش‌های جدید این جشنواره در دوره جدید است تا در ادامه بتوانیم به فیلمسازی نیز ورود پیدا کنیم چرا که تأثیر تصویر را سایر رسانه‌ها ندارد.

وی با بیان اینکه از دیگر اهداف جشنواره، تربیت نیروهای جدید است که در این سال‌ها نیز به نتایج خوبی رسیده است، مطرح کرد: در سال‌های گذشته تلاش کردیم با معلولان در نقاط مختلف کشور ارتباط و آموزش‌هایی را داشته باشیم اما بسترهای آن فراهم نبود اما از سال جاری به‌دنبال تحقق این امر هستیم‌.

دبیر جشنواره رسانه‌ای معلولان اظهار کرد: اقدام بعدی ملی کردن پایگاه خبری‌مان است و با شروع مهر نمایندگانی در استان‌ها را از معلولان به‌کار می‌گیریم تا با همکاری خودشان فعال شود.

در ادامه حامد ایزدی عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره رسانه معلولان با اشاره ادوار جشنواره معلولان اظهار کرد: روالی که در جشنواره چهارم به‌کاربردیم به‌دنبال تغییر بودیم و بر این‌اساس از شرکت‌کنندگان درخواست کردیم اثر مؤثر ارسال کنند و بر این اساس از ۲۷ استان از ۱۰۳ شرکت‌کنندگان اثر داشتیم و شاهد تأثیرات آن بودیم.

وی افزود: جشنواره پنجم در مهر ۱۴۰۱ پیش بردیم و در آن سال ۶۱۷ اثر از ۲۰۱ شرکت‌کننده داشتیم، در جشنواره ششم هم که سال گذشته برگزار شد، ۵۸ برگزیده در ۱۳ بخش داشتیم.

عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره رسانه معلولان خاطرنشان کرد: امسال نیز جشنواره هفتم را در آبان ماه خواهیم داشت و بر این اساس با همت اصحاب رسانه اختتامیه‌ای با شکوه خواهیم داشت.

در پایان نیز از پوستر این جشنواره رونمایی شد.

کد خبر 788193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    0 0
    مسئولان محترم، دولت محترم نمایندگان محترم مجلس، معلولان آفریده خدا هستند صداشون باشید و اونا را دریابید نه در وعده بلکه در عمل.عمل .عمل.... غیر خدا همه امید مددجویان شما مسئولان محترم هستید پناهشان باشید تنها شون نذارید امیدشان شمایید...واقعیت عدالت و قدرت باید در کنار یکدیگر باشند تا هر چیزی که عادلانه است قدرتمند باشد و هر چیزی که قدرتمند است، عادلانه باشد... صدای بی صدایان دریافتن نیازمندان مستحق حمایت دارد. همه جا بودجه هست الا به معلولان بیچاره بدبخت که میرسند، بودجه نیست.