واکنش‌ مخاطبان ایمنا به پس گرفتن مدال طلای بیت‌ سیاح در پارالمپیک

دیسکالیفه شدن صادق بیت سیاح و پس گرفتن مدال طلای وی در پارالمپیک پاریس با واکنش متفاوت مخاطبان ایمنا مواجه شده است.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا، صادق بیت سیاح ملی‌پوش ایران با ثبت رکورد ۴۷.۶۴ متر در رقابت پرتاب نیزه کلاس F۱۱ در بازی‌های پارالمپیک پاریس ضمن شکستن رکورد پارالمپیک به مدال طلا دست یافت. پس از کسب طلا توسط نماینده کشورمان، مسئولین برگزاری بازی‌ها بیت سیاح را دیسکالیفه کردند و مدال طلا به نماینده هند رسید. به همین دلیل مسئولان تیم پارادوومیدانی ایران اعتراض خود را نسبت به موضوع دیسکالیفه شدن بیت سیاح به کمیته برگزاری بازی‌ها اعلام کردند.

مسئولان پارادوومیدانی کشورمان پس از دیسکالیفه شدن صادق بیت سیاح، طلایی کاروان کشورمان، اعتراض خود را اعلام‌کردند که در نهایت نتیجه‌ای نداشت، از سوی مسؤولان برگزاری مسابقات رد شد. بدین ترتیب طلای بیت سیاح پس گرفته شد و دست وی از مدال کوتاه ماند. طبق اعلام سرپرست کاروان ورزش ایران در بازی‌های پارالمپیک پاریس دلیل دیسکالیفه بیت‌سیاح گرفتن دو کارت زرد بود. کارت زرد اول به دلیل خوشحالی غیرورزشی و کارت زرد دوم به دلیل خوشحالی با پرچم غیررسمی به او داده شد.

روز گذشته خبری با تیتر «ماجرای دیسکالیفه شدن بیت‌سیاح و پس گرفتن مدال طلای ایران چه بود؟» روی خروجی خبرگزاری ایمنا قرار گرفت که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و نظرات متعدد و متفاوتی در این رابطه مطرح شد که در ادامه برخی از آن‌ها را با هم می‌خوانیم:

ساعتی بعد از انتشار این خبر نخستین نظر توسط کاربری به‌نام «حمید» درج شد؛ وی نوشت: «چقدر ما ایرانی‌ها اینجوری هستیم به این ورزشکار یاد ندادن که این حرکات ممنوع هستش یکبار سربریدن را نشون میده یکبار دیگه هم میره سمت ساکش پرچم جز ایران برمی‌داره حیف شد». نظر «حمید» تا زمان انتشار این خبر با ۲۱ موافق و ۹ مخالف روبرو شده است.

این نظر در ادامه توسط کاربری بدون نام پاسخ داده شد و وی در پاسخ به «حمید» این‌گونه نوشت: «ایراد از مربی و مسئولان تیمه که به ورزشکار قوانین را یادآوری نکردن»

واکنش‌ مخاطبان ایمنا به پس گرفتن مدال طلای بیت‌ سیاح در پارالمپیک

یکی دیگر از نظرات پرتعامل این خبر به کاربر دیگری با نام کاربری «خانی» باز می‌گردد؛ وی در این رابطه نوشت: «بیت سیاح مگه بچه‌ای، مگه تو کاروان مربیان به شما تذکرات لازم را نداده‌اند که این گونه خودتو نابود می‌کنید». نظر «خانی» تا زمان انتشار این خبر با ۲۲ موافق و ۸ مخالف روبرو شده است.

کاربری با نام «هم‌وطن» در پاسخ به «خانی» نوشت: «درود بزرگوار، کار سیاح از روی اعتقاداتش بود و هیچ کار خلافی نکرد.. قطعاً مدال دستان حضرت ابوالفضل به آن مدال گرفته شده می‌ارزد. نمیدانم میدانید یا نه!» نظر کاربری که پاسخ «خانی» را داده است تا زمان انتشار این خبر با ۹ موافق و ۱۵ مخالف روبرو شده است.

واکنش‌ مخاطبان ایمنا به پس گرفتن مدال طلای بیت‌ سیاح در پارالمپیک

یکی دیگر از نظرات پرتعامل دیگر این خبر که پاسخ‌های بیشتری به آن داده شده به نظر کاربری با نام کاربری «ناشناس» باز می‌گردد؛ وی در این رابطه نوشت: «کمترین کار این به اصطلاح ورزشکار خاطی پس گرفتن مدال طلا بوده» این نظر تا زمان انتشار این خبر با ۱۸ موافق و ۸ مخالف روبرو شده است.

کاربری بدون نام در پاسخ به «ناشناس» نوشت: «برات متأسفم که هیچی نمی‌فهمی و ورزشکار معتقد کشورت رو خاطی می‌خوانی! خطا از فکر معیوب تو و اون مسئولین برگزار کننده مسابقات و مسئولین ورزشه کشوره که نتونستن از حق ورزشکار دفاع کنن» این نظر تا زمان انتشار این خبر با ۹ موافق و ۲۳ مخالف روبرو شده است.

کاربری با نام کاربری «سعید» در پاسخ به ناشناس نوشت: «به نظرم قانون باید رعایت بشه. کار ایشون کاملاً اشتباه بوده» این نظر تا زمان انتشار این خبر با ۱۱ موافق و ۴ مخالف روبرو شده است.

کاربر دیگری بدون نام کاربری در پاسخ به سعید نوشت: «هااا؟؟ چرا؟؟!! نه امثال شماها ورزشکاری؟؟! درود به شرف این ایرانی باغیرت و باخدا..» این نظر تا زمان انتشار این خبر با ۵ موافق و ۱۰ مخالف روبرو شده است.

کاربری دیگری بدون نام کاربری در پاسخ به «سعید» نوشت: «میدونین با این کار زندگی ورزشکار را نابود کردن؟ به همین راحتی نظر میدین؟» این نظر تا زمان انتشار این خبر با ۱ موافق و ۵ مخالف روبرو شده است.

واکنش‌ مخاطبان ایمنا به پس گرفتن مدال طلای بیت‌ سیاح در پارالمپیک

کد خبر 788181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    2 2
    متاسفانه همیشه ما ایرانیها تصور میکنیم دنیا هم مثل ما فکر میکنه ،،و اگه خلاف اون تصورات ما بشه ،،،
    • شاهین IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
      1 0
      علی آقا ما ایرانیها چنین فکری نمی کنیم، این ورزشکار عزیز ، چهار سال قبل عین همین حرکات را در پارا المپیک توکیو انجام داد و هیچ مشکلی هم پیش نیامد. نگاهی ساده به مراسم افتتاحیه المپیک پاریس، اوج دین ستیزی فرانسویها را اثبات می کند، ولی متاسفانه عده ای دوست دارند خودشان را به تجاهل بزنند. در همین فرانسه، اهانت به پیامبر اسلام، آزادی بیان تلقی می شود، ولی حق کوچکترین سوالی در مورد هالوکاست نداری و حق کوچکترین انتقادی هم به همجنسگرایی نداری.
  • محمدرضام IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    1 1
    طرف میگه‌ هیئت‌ همراه‌ یا مربی باید بهش این جریان میگفتن🤦هزاربار بهشون گفتن اطلاع رسانی شده بوده. اما این آقا با بی‌فکری و از قبل برنامه‌ریزی شده اینکارو کرده.
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
      2 1
      چقدر راحت قضاوت میکنین؟ ندیدین چقدر گریه کرد؟ پاداش چند میلیاردی مدال طلا و افتخارش را از دست داد؛ بعد میگین با برنامه ریزی شده بوده
    • شاهین IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
      0 0
      جناب محمدرضا، این ورزشکار همین کار را چهار سال پیش در پارا المپیک توکیو هم انجام داد، پس چرا آنجا دیسکالیفه نشد؟!!!!!چون کارش خلاف قوانین نبود. جالبه که حاضری به ورزشکار هموطنت تهمت بزنی، تا خدای ناکرده آبروی نداشته فرنسویهای دین ستیز که سابقه سیاهی هم در این زمینه دارند نرود!!!!!!!
  • یه ادم حسابی IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    2 1
    میدونین مشکل اینجاس که میخاییم همه چیزو به اون پرچم مقدس ربط بدیم؛ این آقا حرکت اولش خطای محرزی بود (بردین سر نشونه داعشه) باید بدونین هرجایی قوانین خودشو داره. همونطوری که وقتی ورزشکار از یه کشور دیگه میاد تو کشور ما باید به قوانین ما احترام بذاره وقتی ماهم میریم تو یه مسابقه مثل پارالمپیک باید به قوانینش احترام بذاریم؛ حتی اگه این قوانین خلاف نظر ما باشه
    • امیر IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
      0 0
      مثل اینکه بینایی شما مشکل داره ، منظورش از اون حرکت که شما اسمشو گذاشتید سر بریدن شکستن رکورد بود نه چیز دیگه و گرنه برنده شدنش چه ربطی ب داعش و سر بریدن داره. شما خودتون می خواید بی خودی این دوتا رو به هم ربط بدید بهتره بی خودی بقیه رو قضاوت نکنید و ابروی بقیه رو نبرید چون چوب خدا صدا نداره و بالاخره یه روزی به خاطر این قضاوت، شما و همه کسایی که همچین قضاوتی کردند تاوان پس می دهید
  • ناشناس IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    1 0
    همه ورزشکاران دنیاباقوانین آشناهستن هرکی مدال گرفته چه مسلمونش چه غیرش تنهاپرچمی که میتونن باهاش شادی کنن پرچم کشورشون هست که به خاطراون پرچم چه خونهانریخته ..پس حقش بوده بایدمادام العمرمحرومش کنن تادرس عبرت بشه واسه سایرین
  • محمدمهدی IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
    0 0
    مسؤلین هیئت اعزامی وظیفه داشتند قبل از اعزام ورزشکاران را کاملا توجیه کنند، ولی پس گرفتن طلا اون هم از فردی که رکورد پاراالمپیک رو زده، درست نیس و بیشتر شبیه تخلیه عقده غربی هاست نه اجرای قانون... سیاح دوست داریم و بهت افتخار میکنیم