بر اساس شعار سال مقام معظم رهبری باید مردم را در تولید و جهش مشارکت دهیم

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: بر اساس شعار سال مقام معظم رهبری «مشارکت مردم و جهش تولید» باید مردم را در تولید و جهش آن مشارکت دهیم که این مهم باعث تولید ثروت و امنیت در کشور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، میثم مداحی، مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان امروز_ دوشنبه نوزدهم شهریور_ در نشست خبری مدیران بخش تعاون استان اصفهان اظهار کرد: بر اساس شعار سال مقام معظم رهبری «مشارکت مردم و جهش تولید» باید مردم را در تولید و جهش اقتصادی کشور مشارکت دهیم که این مهم باعث تولید ثروت و امنیت می‌شود که یکی از ابزارها تشکیل تعاونی‌ها هستند و می‌توان با تجمیع سرمایه ارزش افزوده خوبی برای اقتصاد ایجاد کرد.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های متعدد در حوزه تعاون در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد که یکی از آنها هدفمند کردن تشکیل تعاونی‌ها است که از طریق توسعه زیرساخت‌های وزارت سامانه جامع و هوشمند تعاونی کشور راه اندازی شد تا بتوانیم سرمایه‌ها را در این بخش تجمیع کنیم.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اصفهان تصریح کرد: ۳۴ هزار ساعت آموزش برای توسعه کسب و کار تعاونی‌ها داده شده که جهادی در حوزه آموزش است همچنین نرخ بیکاری در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز به ۸.۷ درصد در استان رسید.

مداحی عنوان کرد: یکی از اقدامات مؤثر دولت سیزدهم بحث تعیین تکلیف تعاونی‌های مسکن مهر بود که در ۲ سال اخیر ۳۵ جلسه کمیته مسکن مهر تشکیل شده و تاکنون حدود سه هزار واحد سند برای مسکن مهر صادر شود که پنج هزار واحد توانستند مجوز پایان کار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه پس از انقلاب اسلامی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی توسط تعاونی‌ها در اصفهان ایجاد شد، افزود: در حال حاضر ۱۸ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان توسط تعاونی‌ها در حال ایجاد است که از این تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ واحد تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد که ۹۶۴ واحد در هفته تعاون تحویل داده می‌شود.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه تشکیل تعاونی به صورت دستوری منجر به ایجاد تولید و خدمات نخواهد شد، عنوان کرد: در سه حوزه آموزش، فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت مردم از طریق زیرساخت‌های مختلف وزارت کار و رفاه تلاش شده که بتوانیم جامعه هدف را اقناع کنیم سرمایه‌های خرد در اختیار تولید و خدمات قرار گیرند.

مداحی با اشاره به اینکه هفت هزار تعاونی در استان وجود دارد که ۳۷۰۰ آنها فعال است، اضافه کرد: بیش از ۶۰ درصد تعاونی‌های استان فعال هستند و سالانه یک درصد از تعاونی‌های غیرفعال را وارد مرحله فعال سازی می‌کنیم که بخشی فعال و بخشی وارد فاز انحلال می‌شوند تا ختم تسویه توسط اداره کل تعاون انجام می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در استان اصفهان نزدیک به ۱۸ تعاونی مجوز دانش بنیان و فناور دریافت کردند همچنین ۲۷ تعاونی در حوزه تأمین برق، آب و گاز داریم که بیشتر آنها در بخش تأمین برق خورشیدی فعال هستند و به تازگی وزارت کار، تعاون و رفاه اجماعی تفاهم نامه‌ای با شرکت شهرک‌های صنعتی کشور جهت شرکت‌های تأمین نیاز منعقد شده که برق مورد نیاز تعاونی‌ها از این طریق تامین می‌شود.

۵۷ طرح تعاونی به مناسبت هفته تعاون در استان اصفهان افتتاح می‌شود

روح الامین امیری، معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه ۵۷ طرح تعاونی به مناسبت هفته تعاون در استان اصفهان افتتاح می‌شود، اظهار کرد: این تعداد طرح با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان طی یک سال گذشته انجام شده که زمینه اشتغال یک هزار و ۷۰۰ نفر فراهم می‌شود.

وی افزود: در یک سال اخیر از طریق خط اعتباری ویژه تعاونی‌ها ۳۸۰ میلیارد تومان برای ۱۶۰ طرح تعاونی تسهیلات پرداخت شده است

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: بر اساس مزیت‌های منطقه‌ای و سند آمایش سرزمین استان اصفهان، ۹۷ شرکت تعاونی تشکیل تشکیل شده و در حال فعالیت هستند که در یک سال اخیر ۱۳۰ میلیون از طریق این تعاونی‌ها صادرات انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.

اجرای دقیق سند توسعه بخش تعاون، بسیاری از مشکلات این بخش را برطرف می‌کند

حبیب الله بهرامی، رئیس اتاق تعاون استان اصفهان اظهار کرد: در اتاق تعاون ۱۰ کمیسیون فعال است که دو ماه یک بار جلسه تشکیل می‌دهند و مشکلات تعاونی‌ها را احصا می‌شود و به سازمان‌های بالاتر برای حل آن انتقال می‌دهیم و در شورای گفتگوی بخش خصوصی مسائل و مشکلات را مطرح می‌کنیم.

وی افزود: سند توسعه بخش تعاون در دولت شهید رئیسی تصویب شد که در دولت جدید نیز این مورد پیگیری می‌شود که با اجرای دقیق سند توسعه بخش تعاون، بسیاری از مشکلات این بخش را برطرف می‌کند.

کمک به حفظ اشتغال و ایجاد اشتغال یکی از وظایف بانک توسعه تعاون است

محمدعلی محترم، سرپرست مدیریت شعب بانک توسعه تعاون استان اصفهان اظهار کرد: کمک به حفظ اشتغال و ایجاد اشتغال یکی از وظایف بانک توسعه تعاون است و بخش تعاون از ۳ رکن مهم اقتصادی کشور محسوب می‌شود که بانک توسعه تعاون به صورت فرابخشی عمل می‌کند و تسهیلات به همه بخش‌های اقتصادی ارائه می‌دهد.

وی افزود: در راستای تفاهم نامه وزارت کار و بانک توسعه تعاون مبنی بر تأمین تسهیلات به تعاونی‌ها، در استان اصفهان ۸۱۴ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد که ۲۷۱ نفر اشتغال ایجاد کرد. شده است.

سرپرست مدیریت شعب بانک توسعه تعاون استان اصفهان تصریح کرد: بانک توسعه تعاون استان اصفهان ۸۱۴ میلیارد ریال تسهیلات در بخش تعاونی‌ها با ایجاد اشتغال ۲۷۱ نفر، ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در بخش صنایع کوچک با حفظ اشتغال ۲۰۰ نفر، ۲۰ فقره تسهیلات به ارزش ۱۹۶ میلیارد ریال در بخش محیط زیست استان و ۳۷۰ میلیارد ریال تسهیلات در حوزه دانش بنیان، در یک سال گذشته پرداخت کرده است و نسبت منابع و مصارف نیز ۱۱۰ درصد است.

کد خبر 788178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.