مهاجمی که طی ۲ فصل ۴ بار به استقلال پیوست!

مهرداد محمدی مهاجم تیم فوتبال استقلال تهران برای چهارمین مرتبه طی دو فصل اخیر با آبی‌های پایتخت قرارداد امضا کرد و درنهایت به حواشی جدایی‌اش پایان داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسئولان باشگاه استقلال تهران که در ابتدای فصل جاری تصمیمات عجیب‌وغریبی گرفته‌اند، چند هفته قبل برای حل مشکل سقف قرارداد و دریافت آیدی‌کارت برای همه بازیکنان، قرارداد چند بازیکن را به‌زعم خودشان «به‌شکل موقت» فسخ کردند تا یکی دو بازیکن بیرون‌مانده ازجمله گوستاوو بلانکو بتوانند برای این تیم به‌میدان بروند و بعداً با تعدیل رقم دستمزدها، قراردادهای فسخ‌شده چند بازیکن هم دوباره منعقد شوند.

در این میان مهرداد محمدی که قبل از شروع فصل قرارداد خود را برای یک‌فصل دیگر با استقلال تمدید کرده بود مدتی پیش متوجه شد که باشگاه استقلال در تاریخ سی‌ویکم مردادماه قرارداد وی به‌همراه سه‌بازیکن دیگر را به‌صورت یک‌طرفه فسخ کرده است. این کار به این دلیل انجام شده بود که باشگاه استقلال بتواند قرارداد گوستاوو بلانکو را بدون اینکه از سقف بودجه عبور کند ثبت کند و کارت‌بازی مهاجم آرژانتینی را بگیرد. هرچند این ترفند هم جواب نداد و استقلال قرارداد آرمین سهرابیان را نیز به‌همین منظور فسخ کرد.

مهاجمی که طی ۲ فصل ۴ بار به استقلال پیوست!

مهرداد محمدی با اینکه از اقدام مدیران باشگاه استقلال ناراحت بود، طی روزهای اخیر به درخواست جواد نکونام در تمرینات این تیم شرکت می‌کرد. اما سرانجام صبر مهاجم آبی‌ها لبریز شد و بالاخره تصمیم گرفت به تمرینات استقلال نرود. بعد از این اتفاق خبرهایی درباره احتمال انتقال این بازیکن به تیم‌هایی ازجمله پرسپولیس تهران و تراکتور تبریز مطرح و همین مسئله باعث شد مدیران باشگاه دست به کار شوند و جلوی این اتفاق را بگیرند.

این در شرایطی است که پس از مشکلاتی که در هفته‌های گذشته برای مهرداد محمدی به‌وجود آمد و قرارداد وی به‌طور غیرمنتظره و شوکه‌کننده‌ای با آبی‌ها فسخ شد، این بازیکن روز یک‌شنبه و در نامه‌ای خطاب به مدیریت باشگاه استقلال، خواستار مشخص شدن وضعیت ثبت قراردادش شده و صدای حواشی زیادی مبنی‌بر جدایی‌اش از باشگاه استقلال هم برپا شد.

مهاجمی که طی ۲ فصل ۴ بار به استقلال پیوست!

مشکل به همین اندازه کوچک نیست و از آن‌جایی که قرارداد محمدی توسط باشگاه استقلال ثبت نشده، در نتیجه محرومیت شش‌جلسه‌ای این بازیکن همچنان بر قوت خود باقی است و این موضوع باعث ناراحتی این وینگر کلیدی شده چرا که بدین ترتیب وی در صورت دریافت کارت‌بازی نیز کماکان تا پایان هفته هشتم نیز نمی‌تواند برای آبی‌ها به میدان برود.

سرانجام روز گذشته، جلسه‌ای میان فرشید سمیعی مدیرعامل استقلال و مهرداد محمدی بازیکن آبی‌های پایتخت برگزار شد. در این جلسه توافقات لازم جهت اضافه‌شدن نام مهرداد به لیست انجام شد تا در روزهای آتی مدیران باشگاه استقلال برای ثبت اسم این بازیکن در سازمان‌لیگ به‌عنوان بازیکن استقلال و دریافت کارت‌بازی وی تلاش کنند.

مهاجمی که طی ۲ فصل ۴ بار به استقلال پیوست!

باتوجه به فسخ قرارداد مهرداد محمدی در تاریخ سی‌ویکم مرداد، این بازیکن تنها یک جلسه از محرومیت شش جلسه‌ای خود را پشت‌سر گذاشته و با ثبت قرارداد مجدد وی در سازمان لیگ، باید پنج هفته دیگر از محرومیتش را پشت سر بگذارد و به این ترتیب تا هفته هشتم لیگ برتر نمی‌تواند آبی‌های پایتخت را همراهی کند.

مهرداد محمدی در شرایطی روز گذشته مجدداً به‌عنوان بازیکن استقلال رونمایی شد که این اتفاق سه‌بار دیگر طی یک‌فصل‌ونیم اخیر رخ داده بود. اولین رونمایی به تابستان سال گذشته و عکس یادگاری با حجت کریمی سرپرست‌مدیرعاملی وقت باشگاه استقلال برمی‌گردد. رونمایی دوم پس از برطرف‌شدن مشکلات ثبت‌قرارداد وی بود و تابستان سال جاری بعد از تمدید قرارداد سومین رونمایی صورت گرفت. درنهایت رونمایی چهارم هم عصر روز گذشته و بعد از عقد قرارداد مجدد با این بازیکن اتفاق افتاد.

مهاجمی که طی ۲ فصل ۴ بار به استقلال پیوست!

بدین ترتیب مهرداد محمدی از این حیث به رکوردی جالب دست پیدا کرده است. وی که از لحظه حضورش در استقلال تا امروز در ۲۷ بازی برای این تیم به میدان رفته، سه مرتبه امضای قرارداد داشته تا به‌طور میانگین هر ۹ بازی یک‌بار از وی رونمایی شده باشد و بعید است بازیکن دیگری در لیگ برتر چنین رکوردی داشته باشد.

فسخ قرارداد با مهرداد محمدی اشتباه بزرگ مسئولان استقلال بود چرا که تصور می‌کردند مهرداد محمدی می‌تواند بعد از سپری‌شدن محرومیت شش‌هفته‌ای خودش و به‌عنوان بازیکن آزاد دوباره با آبی‌پوشان قرارداد ببندد اما نکته اینجاست که برای سپری‌شدن محرومیت، قرارداد بازیکن با باشگاه و حضور وی در لیست بزرگسالان الزامی است.

مهاجمی که طی ۲ فصل ۴ بار به استقلال پیوست!

ضمن اینکه فسخ یک‌طرفه قرارداد بازیکنان، آن‌هم بدون هیچ دلیل و توجیه قابل‌قبولی از سوی باشگاه‌ها می‌تواند برای باشگاه استقلال دردسرساز شود و حتی ممکن است استقلالی‌ها دو سهمیه خود را به‌خاطر فسخ همین دو قرارداد از دست بدهند. علاوه‌بر آن باشگاه پرسپولیس هم روز گذشته به‌علت امضای دوباره قرارداد با مهرداد محمدی، خواهان رسیدگی به پرونده باشگاه استقلال شد.

اگر مدیران باشگاه استقلال تهران، امروز نام مهرداد محمدی را به فهرست آبی‌های پایتخت اضافه کنند، وی تازه در هفته نهم می‌تواند برای آبی‌ها به میدان برود. مهرداد محمدی فصل گذشته در ۲۰ هفته از لیگ‌برتر برای استقلال به‌صورت فیکس به‌میدان رفت و در هفت‌بازی هم به‌عنوان یار جانشین راهی میدان شد.

مهاجمی که طی ۲ فصل ۴ بار به استقلال پیوست!

مهرداد محمدی مجموعاً در ۲۷ بازی از ۳۰ بازی استقلال حضور داشت که ماحصل کار وی طی ۱۶۳۳ دقیقه بازی، هشت‌گل و یک پاس‌گل بود که مهرداد محمدی را در جمع برترین‌های فصل قرار داد. مهاجم استقلالی‌ها با نمره ۷.۲۱ از سایت متریکا در پایان فصل بیست‌وسوم در میان هفت بازیکن برتر استقلال قرار گرفت و در جمع ۳۰ بازیکن برتر فصل لیگ‌برتر هم حضور داشت.

باشگاه استقلال قصد دارد تا ضمن ثبت قرارداد مهرداد محمدی در سازمان‌لیگ فوتبال، به‌نوعی زمینه سپری‌شدن محرومیت شش‌جلسه‌ای این بازیکن را فراهم کند تا دیدار در برابر نساجی، به نخستین جلسه محاسبه شده از محرومیت این بازیکن تبدیل شود. گفتنی است مهرداد محمدی که یکی دو جلسه‌ای در تمرین استقلال شرکت نکرد از روزهای آینده می‌تواند در کنار سایر هم‌تیمی‌هایش به تمرین بپردازد.

مهاجمی که طی ۲ فصل ۴ بار به استقلال پیوست!

مهرداد محمدی مهره کلیدی و مهمی در استقلال است که باوجود فسخ قراردادش، به درخواست نکونام در تمرینات تیم حاضر شده بود و اکنون در میان انتشار شایعات متعدد درخصوص جدایی جواد نکونام از تیم فوتبال استقلال، قراردادش را با آبی‌ها به امضا رساند تا خطر جدایی وی از بین برود. استقلال مشکل عبور از سقف بودجه داشت که نام مهرداد محمدی را از لیست خارج کرد و از آن‌روز به بعد هم اتفاقی نیفتاده که فضای لازم برای ثبت قرارداد وی یا هر بازیکن دیگری فراهم شود.

کد خبر 788136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.