لوکاس ژوآئو کیست؟ / پرسپولیس از مهاجم اسبق میلان به بازیکن ناشناخته ام‌صلال رسید

پرسپولیس تهران سرانجام از مهاجم خارجی جدید خود رونمایی کرد و لوکاس ژوآئوی آنگولایی با امضای قراردادی به‌مدت یک‌فصل قرمزپوش شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، باشگاه پرسپولیس تهران نیمه‌شب و در زمانی‌که همگان به استراحت می‌پرداختند از جذب یک بازیکن خارجی جدید خبر داد و سرانجام پس از تلاش‌های فراوان برای خرید یک بازیکن نام‌دار همچون ام‌بایه نیانگ که سابقه بازی در آث‌میلان را دارد؛ با مهاجم اهل کشور آنگولا به توافق دست یافت و از میان گزینه‌هایی که از سوی مدیران پرسپولیس به هواداران این تیم وعده داده شده بود، درنهایت لوکاس ژوائوی آنگولایی به‌عنوان آخرین مهاجم جذب‌شده، پیراهن پرسپولیس را بر تن خواهد کرد.

لوکاس ژوآئو کیست؟ / پرسپولیس از مهاجم اسبق میلان به بازیکن ناشناخته ام‌صلال رسید

لوکاس ژوآئو البته تجربه بازی در رده پایه‌های تیم ملی فوتبال پرتغال را در کارنامه دارد و فصل گذشته نیز در لیگ‌ستارگان قطر و تیم فوتبال ام‌صلال حضور داشته است که توانست در ۱۰ بازی فقط سه گل بزند و دو پاس‌گل هم ثبت کند. این مهاجم تجربه بازی در لیگ‌برتر جزیره انگلیس و تیم‌های فوتبال بلکبرن و ردینگ را نیز در کارنامه دارد و بهترین عملکرد وی مربوط به لیگ دسته‌اول یا همان چمپیونشیپ انگلیس است که مجموعاً طی ۲۴۱ بازی ۷۱ گل زده و ۲۹ پاس‌گل داده است.

مهاجم آنگولایی جدید تیم فوتبال پرسپولیس تهران در دوران حرفه‌ای فوتبال خود پیراهن تیم‌های میراندا پرتغال، ناسیونال پرتغال، بلکبرن انگلیس، ردینگ انگلیس، شفیلدونزدی انگلیس، شانگ‌های‌پورت چین و ام‌صلال قطر را بر تن کرده است که عملکرد کلی وی در همه این تیم‌ها آمار ۳۳۹ بازی، ۹۳ گل و همچنین ۴۳ پاس‌گل را نشان می‌دهد که عملکرد بدی به‌نظر نمی‌رسد.

لوکاس ژوآئو کیست؟ / پرسپولیس از مهاجم اسبق میلان به بازیکن ناشناخته ام‌صلال رسید

لوکاس ژوآئوی راست‌پا که ملیت اصلی‌اش پرتغالی است، باوجود این‌که متولد شهر لیسبون پرتغال است برای تیم ملی فوتبال آنگولا بازی می‌کند، وی ۳۱ سال سن دارد و با ۱۹۳ سانتی‌متر قد می‌تواند در پست‌های مهاجم هدف و همچنین وینگر چپ و راست بازی کند. لازم به‌ذکر است ارزش لوکاس ژوآئو در سایت معتبر ترانسفرمارکت ۸۰۰ هزار یورو ذکر شده است.

اوج ارزش لوکاس ژوآئو به سال ۲۰۲۱ برمی‌گردد که وی با مبلغی ۵.۵ میلیون یورو به ردینگ انگلیس پیوست. لوکاس ژوآئو دو فصل قبل در لیگ‌های چمپیونشیپ انگلیس و سوپرلیگ چین توپ می‌زد که در چمپیونشیپ آمار ۳۴ بازی، هفت گل و دو پاس‌گل و همچنین در سوپرلیگ چین آمار ۹ بازی، سه گل و یک پاس‌گل را ثبت کرد.

لوکاس ژوآئو کیست؟ / پرسپولیس از مهاجم اسبق میلان به بازیکن ناشناخته ام‌صلال رسید

عملکرد لوکاس ژوآئو در لیگ پرتغال هم انجام ۴۶ بازی، شش گل و هشت پاس‌گل است. این مهاجم آنگولایی پرتغالی‌الاصل همچنین سابقه بازی در تمام رده‌های پایه تیم ملی پرتغال را در کارنامه دارد اما برای تیم ملی بزرگسالان آنگولا به‌میدان رفته و در چهار بازی موفق به زدن تنها یک‌گل شده است.

لوکاس ژوآئو در پست وینگر راست ۱۲ مرتبه به‌کار گرفته شده که فقط یک‌گل زده و یک پاس‌گل داده است. در پست وینگر چپ هم در ۱۸ بازی موفق به ثبت هفت گل و دو پاس‌گل شده که آمار جالبی نیست اما در پست اصلی‌اش که مهاجم مرکزی است ۲۶۷ مرتبه به میدان رفته که ۸۰ گل زده و ۳۶ پاس‌گل به هم‌تیمی‌های خود داده است. این مهاجم آنگولایی مجموعاً فقط یک‌مرتبه هم به‌عنوان مهاجم دوم یا سایه در ترکیب قرار گرفته است.

لوکاس ژوآئو کیست؟ / پرسپولیس از مهاجم اسبق میلان به بازیکن ناشناخته ام‌صلال رسید

مهاجم جدید تیم فوتبال پرسپولیس تهران در میراندای پرتغال فقط یک‌بازی انجام داده است. لوکاس ژوآئو در شانگ‌های‌پورت چین ۱۰ بازی، سه‌گل و یک پاس‌گل؛ در ام‌صلال قطر ۱۲ بازی، پنج گل و دو پاس‌گل؛ در بلکبرن انگلیس ۱۳ بازی، سه گل و یک پاس‌گل؛ در ناسیونال پرتغال ۵۷ بازی، هشت گل و ۱۰ پاس‌گل؛ در ردینگ انگلیس ۱۱۹ بازی، ۴۵ گل و ۱۶ پاس‌گل و در شفیلدونزدی انگلیس هم ۱۲۷ بازی، ۲۹ گل و ۱۳ پاس‌گل را از خود برجای گذاشته است.

وی تجربه بازی در تورنمنت‌های چمپیونشیپ انگلیس، لیگ‌برتر پرتغال، لیگ‌ستارگان قطر، جام‌حذفی انگلیس، سوپرلیگ چین، جام‌اتحادیه انگلیس، آلیانزکاپ، جام‌اتحادیه پرتغال، پلی‌آف چمپیونشیپ انگلیس، امیرکاپ قطر، پلی‌آف لیگ اروپا و پلی‌آف لیگ‌قهرمانان آسیا را نیز دارد و باید دید با عملکرد نسبتاً قابل‌قبولی که از خود ارائه کرده در پرسپولیس می‌تواند انتظار هواداران این تیم را برآورده کند یا خیر.

کد خبر 788134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.