انتصاب استانداران به دور از جناح‌بندی‌های سیاسی باشد

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبه ما از دولت این است که انتصاب استانداران، فرمانداران و مدیران کل به دور از جناح بازی‌های سیاسی و تنها بر اساس شایسته‌سالاری صورت گیرد.

رمضان رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به روند انتصاب استانداران توسط دولت چهاردهم اظهار کرد: مطالبه ما این است که انتصاب استانداران، فرمانداران و مدیران کل به دور از جناح بازی‌های سیاسی و تنها بر اساس شایسته‌سالاری صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید مدیریت استان‌ها را دست‌خوش بازی‌های سیاسی کرد، اما در انتصاب استانداران باید سیاست‌مداری را مدنظر قرار داد، ابراز کرد: تدین، فساد ستیزی، خردمندی، تلاشگر بودن، خستگی‌ناپذیری و نیز داشتن مقبولیت در بین عامه مردم هر استان از دیگر ویژگی‌های لازم در انتصاب استانداران است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استانداران منتصب نباید اهل رانت و فساد باشند، بلکه باید در جهت مبارزه با فساد تلاش کند؛ همچنین عدالت محوری یکی دیگر از شاخصه‌هایی است که لازم است استانداران منتصب دولت چهاردهم دارا باشند تا بتوانند بر مبنای عدالت اجتماعی در استان‌ها برنامه‌ریزی کنند.

اولویت استاندار اصفهان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام باشد

وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های آبی استان اصفهان که در دولت شهید آیت‌الله رئیسی آغاز شد و تا تکمیل آن‌ها چیزی باقی‌نمانده است، گفت: استاندار اصفهان در دولت چهاردهم باید دغدغه‌مندانه در جهت پیگیری پروژه‌های آبرسانی به استان و سایر پروژه‌های آغاز شده در دولت سیزدهم گام بردارد و اولویت مسائل استان را مسئله آب قرار دهد.

رحیمی یادآور شد: استاندار باید از تمام ظرفیت‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، نخبگانی، جوانان و سایر صاحب‌نظران برای حل معضلات استان استفاده کند و در ادامه ارتباط مناسبی با علمای اصفهان داشته باشد و تعامل مؤثری با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی برقرار کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در صورت تغییر استاندار اصفهان، استاندار فعلی می‌تواند به مدیر جدید استان برای پیشبرد این پروژه‌ها کمک کند، اما به نظر می‌رسد با توجه به اینکه بعضی پروژه‌های استان به‌ویژه پروژه‌های آبی تا یک سال دیگر به بهره‌برداری خواهند رسید، دولت می‌تواند به‌عنوان یک پیشنهاد استاندار فعلی را به مدت یک سال در اصفهان ابقاء کند تا این پروژه‌ها به سرانجام برسند.

کد خبر 788125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.