از شتاب سوادآموزی تا تبدیل شدن ایران به قطب تولید صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

ایمنا از شتاب ۲.۵ برابری سوادآموزی در ایران، گذر پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری از مرز ۹۴ همت، تبدیل شدن ایران به قطب تولید صنایع نفت، گاز و پتروشیمی تا پنج سال آینده، ضرب هشتمین طلای کاروان ایران به دست امین‌زاده و اعلام اسامی فینالیست‌های هشتمین المپیاد فیلم‌سازی در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ شتاب ۲.۵ برابری سوادآموزی در ایران می‌رویم، در ادامه نیز گذر پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری از مرز ۹۴ همت مطرح شده است، همچنین تبدیل شدن ایران به قطب تولید صنایع نفت، گاز و پتروشیمی تا پنج سال آینده، ضرب هشتمین طلای کاروان ایران به دست امین‌زاده و ‏‬اعلام اسامی فینالیست‌های هشتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

شتاب ۲.۵ برابری سوادآموزی در ایران

شتاب ۲.۵ برابری سوادآموزی در ایران

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش‌وپرورش به مناسبت روز جهانی سوادآموزی پیامی صادر کرد که بخشی از این متن به شرح زیر است:

«روز جهانی سوادآموزی، نماد اراده کشورهای جهان در مقابله و مبارزه با جهل، نادانی و آگاه‌سازی مردم نسبت به راه‌های رشد، بالندگی، حفظ و حراست از کرامت انسانی است. بدیهی است مبارزه با بی‌سوادی نه‌تنها در مقوله استقلال فرهنگی از گام‌های مهم قلمداد می‌شود، بلکه در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نیز حائز اهمیت ویژه‌ای است.

جمهوری اسلامی ایران با تأسی از آموزه‌های دینی و به استناد حدیث شریف "طَلبُ العِلمِ فَریضَةٌ عَلی کلِّ مُسلمٍ و مُسلِمةٍ - آموختن علم بر هر مرد و زن مسلمان واجب است" با فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی (ره) به طور گسترده و فراگیر اقدام به سوادآموزی کرد تا جایی که، آمار باسوادی شش ساله و بالاتر کشور از ۴۷.۵ درصد سال ۱۳۵۵ به حدود ۹۰.۴ درصد در سال ۱۴۰۱ افزایش داد که این عدد گواه شتاب ۲.۵ برابری سوادآموزی در ایران نسبت به جهان است.

این جریان بالنده در ایران اسلامی همچنان ادامه دارد و با توجه به اقتضائات زمان به‌روزآوری می‌شود تا جایی که در برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی مأموریت جدیدی برای نهضت سوادآموزی علاوه بر ریشه کنی کامل بیسوادی مطلق دیده شده است و قرار است اساسنامه نهضت علاوه بر مورد مذکور، آموزش‌های همگانی را بر اساس مفاهیم جدید دنبال کند. با این حرکت ایران اسلامی جزو معدود کشورهای جهان خواهد بود که صاحب سازمانی برای آموزش‌های دائمی و همگانی خواهد بود؛ حال سازمان نهضت سوادآموزی با کوله باری از تجربه می‌تواند الگویی الهام‌بخش برای کشورهای مختلف باشد و تجربه خود را برای داشتن دنیایی بهتر، با درک متقابل و صلح پایدار در اختیار جامعه جهانی قرار دهد.»

پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری از مرز ۹۴ همت گذشت

پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری از مرز ۹۴ همت گذشت

شبکه بانکی کشور از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۷۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به ۲۳۰ هزار نفر از متقاضیان پرداخت کرده است.

همچنین شبکه بانکی در این مدت ۱۸.۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری به ۲۲۵ هزار نفر از متقاضیان پرداخت کرده است.

ایران تا ۵ سال آینده تبدیل به قطب تولید صنایع نفت، گاز و پتروشیمی خواهد شد

ایران تا پنج سال آینده تبدیل به قطب تولید صنایع نفت، گاز و پتروشیمی خواهد شد

مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به طرح‌های پتروشیمی افتتاح شده اظهار کرد: سرعت اجرای طرح‌های پتروشیمی در منطقه مکران سرعت گرفته و امید است در سال جاری یکی از آنها به نتیجه برسد، همچنین در زمینه تأمین کالا و تجهیزات عمده مورد نیاز صنعت نفت، گاز و به ویژه پتروشیمی در پنج سال آینده به خودکفایی می‌رسیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های صنعت پتروشیمی افزود: جریان واردات کالا و تجهیزات تا پنج سال آینده در این صنعت معکوس می‌شود و ایران تبدیل به قطب تولید صنایع نفت، گاز و به‌ویژه پتروشیمی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با بیان اینکه ۶۶.۵ سال از قدمت صنعت پتروشیمی در کشور می‌گذرد که افزون بر ۹۵ درصد دستاوردهای آن متعلق به بعد از انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: در صنعت پتروشیمی با توانمندی‌ها توانستیم دستاوردهای زیادی را به دست بیاوریم.

ضرب  هشتمین طلای کاروان ایران به دست امین‌زاده

ضرب هشتمین طلای کاروان ایران به دست امین‌زاده

احمد امین‌زاده، وزنه‌بردار کشورمان در دسته فوق سنگین به رقابت با رقبای خود پرداخت، او در اولین حرکت خود وزنه ۲۵۳ کیلوگرمی را درخواست کرد و موفق به مهار آن شد و در حرکت دوم وزنه ۲۵۸ و در سومین حرکت نیز وزنه ۲۶۳ کیلوگرمی را مهار کرد تا مدال طلای پارالمپیک پاریس را کسب کند.

امین‌زاده با ثبت این وزنه به عنوان قوی‌ترین مرد بازی‌های پارالمپیک پاریس معرفی شد و هشتمین مدال طلا و آخرین مدال کاروان ایران را در بازی‌های پارالمپیک پاریس کسب کرد.

اسامی فینالیست‌های هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران اعلام شد

اسامی فینالیست‌های هشتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران اعلام شد

راه‌یافتگان مرحله نهایی دو بخش فیلم و ایده از سوی هیئت‌های انتخاب مشخص شدند، بر این اساس در بخش فیلم با نظر نادره ترکمانی، داریوش یاری و احسان صدیقی، ۱۸ نوجوان از ۱۱ استان کشور و هیئت انتخاب بخش ایده المپیاد هشتم متشکل از زهرا مصطفوی، فاطمه سادات میرمحمد صادقی و امیرحسین اخوین، ۱۲ نوجوان فیلم‌ساز از هشت استان کشور را برای حضور در مرحله نهایی ایده المپیاد انتخاب کردند.

مرحله نهایی هشتمین المپیاد فیلم‌سازی ایران از ۲۴ تا ۲۹ شهریور توسط بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان با مدیریت وحید ملتجی به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 788121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.