راه‌اندازی مجدد گروه شهر دوستدار کودک در شهرداری اصفهان

مسئول گروه شهر دوستدار کودک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به راه‌اندازی مجدد گروه شهر دوستدار کودک در شهرداری این کلان‌شهر گفت: اصفهان به‌عنوان اولین شهر دوستدار کودک ایران و سومین شهر خاورمیانه و شمال آفریقا به شبکه جهانی ابتکار شهر دوستدار کودک پیوست.

علیرضا نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به راه‌اندازی مجدد گروه شهر دوستدار کودک در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان اظهار کرد: مطابق بررسی و ارزیابی‌های کمیته ملی شهر دوستدار کودک کشور و پیرو ابلاغ دستورالعمل شهر دوستدار کودک از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کشور در سال ۱۳۹۷، دبیرخانه‌های شهر دوستدار کودک مجدد در معاونت‌ها و سازمان‌های مرتبط کلان‌شهر اصفهان تشکیل شد.

وی افزود: پیش از این دستورالعمل، شهرداری اصفهان در دی ۱۳۹۷ به‌عنوان شهر پیشرو در کشور اولین کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک ایران را با مشارکت یونیسف و وزارت کشور برگزار کرد.

مسئول گروه شهر دوستدار کودک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان ادامه داد: در سال‌های متمادی، اصفهان عهده‌دار برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به‌عنوان یکی از مصادیق شهر دوستدار کودک بوده است.

نوروزی تصریح کرد: سال ۱۳۹۹ پس از بررسی‌های میدانی و کارشناسی سازمان شهرداری‌ها، نشان شهر دوستدار کودک توسط وزارت کشور و یونیسف به شهرداری اصفهان اعطا شد تا شهر اصفهان با عضویت در شبکه جهانی ابتکار شهر دوستدار کودک یونیسف به‌عنوان اولین شهر رسمی دوستدار کودک ایران و سومین شهر دوستدار کودک خاورمیانه و شمال آفریقا در حوزه بین‌الملل شناسایی شود.

وی عنوان کرد: شهر دوستدار کودک دارای سه بعد شامل فکر افزاری و سیاست‌گذاری، سخت‌افزاری و کالبدی و نرم افزاری و ترویجی است که بیشتر اهداف آن سخت افزاری و کالبدی است.

مسئول گروه شهر دوستدار کودک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان ادامه داد: نظارت بر طراحی پروژه‌ها در کمیته‌های فنی، توسعه انواع فضاهای بازی کودکان در محلات، توسعه اتاق‌های مادر و کودک، مناسب‌سازی، ایمن‌سازی و ارتقای کیفی فضاهای شهری، ساماندهی بافت‌ها و مراکز موجود مرتبط با کودکان و نوجوانان همچون محلات، محوطه‌های اسباب بازی، پارک‌های ترافیک کودکان، کیفی‌سازی مدارس و مهدهای کودک، شهرهای بازی، خیابان‌ها و نظایر آن از مأموریت‌های اصلی و سخت‌افزاری شهر دوستدار کودک است که با در نظر گرفتن خواسته‌ها و نیازهای این گروه سنی، در زیرساخت و برنامه‌ریزی شهر مورد توجه قرار می‌گیرد.

نوروزی با اشاره به بعضی اقدامات شهرداری در راستای تحقق برنامه اجرایی شهر دوستدار کودک اصفهان بیان کرد: تشکیل شورای اجرایی شهر دوستدار کودک، تدوین و نظارت بر لوایح و ضوابط مرتبط با کودکان و نوجوانان، تشکیل اتاق فکر شهر دوستدار کودک، برگزاری کارگاه‌های تخصصی، تدوین و نظارت بر برنامه‌های سالانه بودجه و طرح‌های جامع و تفصیلی با لحاظ کردن حقوق کودکان از جمله اقدامات فکرافزاری و سیاست‌گذاری شهر دوستدار کودک است، بنابراین برای انجام مأموریت‌های مورد اشاره، به‌زودی شبکه شهر دوستدار کودک در معاونت‌ها و سازمان‌های مرتبط تشکیل می‌شود.

کد خبر 788106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.