آغاز برنامه‌های پاییزی فضای سبز اصفهان با رفع خطر درختان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از آغاز برنامه‌های پاییزی فضای سبز اصفهان با کاشت گل‌های فصل و رفع خطر درختان این کلان‌شهر خبر داد.

مجتبی حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تشریح برنامه‌های پاییزی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اظهار کرد: کاشت گل‌های فصل پاییز از اوایل مهر یا اواخر شهریور سال جاری آغاز خواهد شد.

وی افزود: در این برنامه، گل‌های داوودی، مینا چمنی، بنفشه، همیشه بهار و دیگر گل‌های پاییزی کاشته می‌شوند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تاکید کرد: این عملیات با همکاری مناطق پانزده‌گانه این کلان‌شهر انجام می‌شود و هم‌زمان با آغاز مدارس و ولادت حضرت رسول اکرم (ص) به‌صورت ویژه‌تری در دستور کار قرار می‌گیرد.

حق‌شناس با اشاره به برنامه‌های رفع خطر درختان و پوشش‌های گیاهی در فضاهای سرد سطح شهر گفت: محل‌هایی همچون تقاطع‌ها، چهارراه‌ها و ورودی مدارس که احتمال ایجاد مزاحمت در دید رانندگان و عابران را دارند، در اولویت رفع خطر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از شهروندان نیز درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه مشکل با سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ تماس بگیرند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به تابستان سخت سال جاری خاطرنشان کرد: با دمای بی‌سابقه و کاهش رطوبت، بعضی درختان به‌ویژه چنارها دچار آسیب شدند.

حق‌شناس گفت: استفاده از تانکرهای آبرسانی و تلاش شبانه‌روزی برای حفظ فضای سبز از اقدامات انجام‌شده بود، اما با این حال، تنش‌های آبی به بعضی فضاها آسیب رساند که درختان خطرآفرین به‌زودی حذف خواهند شد.

وی افزود: برنامه واکاری درختان و گیاهان پوششی با گونه‌های مقاوم به کم‌آبی در دستور کار است و درختانی که در سال‌های اخیر به هر دلیلی حذف یا خشک شده‌اند، تا اسفند سال جاری با گونه‌های مناسب جایگزین خواهند شد.

کد خبر 788096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.