چهارمین پاتوق دختران ریحان در استان یزد فعال می‌شود

مسئول سازمان جامعه بسیج زنان استان یزد با بیان اینکه پاتوق دختران مکانی امن برای گذران اوقات فراغت دختران است از راه‌اندازی چهارمین پاتوق دختران ریحان خبر داد.

سپیده رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد با بیان اینکه جامعه بسیج زنان گسترده‌ترین قشر زن جامعه است و در تمام حوزه‌های مرتبط با امور زنان وارد شده‌ایم، اظهار کرد: زنان با پیروزی انقلاب اسلامی در تمام رویدادهای کشور حضور داشته و نقش‌آفرین بودند، در دوران جنگ نیز پشتیبان برادران در جبهه‌های جنگ بودند و پس از پایان جنگ نیز همچنان به نقش‌آفرینی خود ادامه دادند و اکنون یکی از پاهای ثابت امدادرسانی زنان بسیجی هستند و در عرصه سلامت و حتی دفاعی حضور دارند.

وی افزود: زنان بسیجی استان یزد اولین گروهی بودند که در دوران کرونا اقدام به تولید ماسک کردند و توانستند استان یزد و کشور را از تولید ماسک غنی کنند.

مسئول سازمان جامعه بسیج زنان استان یزد تصریح کرد: جامعه بسیج زنان استان یزد بر اساس سند اعتلای بسیج و چشم‌انداز ده ساله آن در حال فعالیت‌های متعدد در حوزه‌های مختلف از جمله زن و خانواده، تربیت نسل تمدن‌ساز، سبک زندگی اسلامی، چالش جمعیت و ارائه الگوهای موفق زنان برای نقش‌آفرینی زنان هستند.

چشم‌انداز ۱۰ ساله در حوزه زنان با مشارکت ۲۰ قشر بسیجی محقق می‌شود

وی خاطرنشان کرد: هر چند زنان تنها نیمی از جمعیت را تشکل می‌دهند، اما اثرگذاری ۱۰۰ درصدی به جامعه دارند، تمام اهداف بزرگی که در سند اعتلا معین شده است باید با همراهی ۲۰ قشر دیگر بسیج در استان یزد محقق شود.

مسئول سازمان جامعه بسیج زنان استان یزد اضافه کرد: برای کار در این حوزه‌ها نیاز به ارتقا بانوان و مربیان و راهبرانی بود؛ بنابراین دوره‌های آموزشی ترتیب مدرس با صورت کشوری برگزار شد تا بانوان در راستای ترویج فرزندآوری، ترویج ازدواج آسان و معرفی الگوی زن مسلمان ایرانی در محلات استان یزد به مأموریت خود می‌پردازند.

رضایی با اشاره به اینکه در قرارگاه تعالی زن و خانواده موضوعات تخصصی حوزه زنان دنبال می‌شود، تاکید کرد: ایجاد و راه‌اندازی پاتوق دخترانه ریحان در استان یزد از خروجی‌های منحصربه‌فرد این قرارگاه است که این پاتوق‌ها مکان امنی ویژه دختران برای گذران اوقات فراغت محسوب می‌شود.

چهارمین پاتوق دختران ریحان استان یزد در اردکان فعال می‌شود

وی تاکید کرد: به عبارت دیگر پاتوق‌های دخترانه کافی‌شاپ‌های امن و راحتی ویژه دختران هستند که تاکنون سه مورد در استان راه‌اندازی شده است و به زودی پاتوق دختران ریحان در شهرستان اردکان نیز به بهره‌برداری خواهد رسید و درصدد احیای هویت دختران جامعه است.

مسئول جامعه بسیج استان یزد با اشاره به فعالیت‌های بسیج در حوزه حمایت از اشتغال بانوان بدسرپرست و سرپرست خانوار به صورت اشتغال خرد و خانگی، گفت: از هر نوع اقدامی که موجب توانمندی بانوان شود، حمایت می‌کنیم که تاکنون ضمن پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای نمایشگاه مشاغل خانگی، حتی در زمینه ازدواج و حمایت از فرزندآوری نیز فعالیت‌هایی صورت گرفته است.

رضایی گفت: اقدام ما در راستای تربیت نسل تمدن‌ساز راه‌اندازی ۵۰ مهد کودک ذیل مجموعه سپاه بوده است، علاوه بر این تمام پایگاه مقاومت بسیج استان دارای مهد کودک شدند و آمادگی نگهداری و تربیت فرزندان و نسل آینده را دارند.

کد خبر 788086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.