پرداخت بیش از ۲۶۲ میلیارد تومان دیگر از مطالبات گندمکاران کردستان

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: مرحله پنجم واریز پول گندم کشاورزان استان کردستان امروز بعدازظهر انجام شد که رقمی بالغ بر ۲۶۲ میلیارد و ۹۱۰ میلیون تومان بود.

جمال صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: امسال تاکنون بیش از یک میلیون و ۱۶۶ هزار تُن گندم از کشاورزان استان کردستان خریداری شده است که ارزش آن رقمی بالغ بر ۲۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

وی افزود: عصر امروز یکشنبه، مرحله پنجم واریز پول گندم کشاورزان استان انجام شد که رقمی بالغ بر ۲۶۲ میلیارد و ۹۱۰ میلیون و ۹۷۷ هزار تومان بود.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: طی پنج مرحله تاکنون سه هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران استان پرداخت شده است که حدود ۱۶.۸ درصد از کل مطالبات گندم‌کاران استان را شامل می‌شود.

صالحی ادامه داد: خرید گندم در کردستان امسال تاکنون نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش داشته است که شهرستان‌های بیجار، دیواندره، دهگلان، قروه و سقز بیشترین میزان تولید گندم را در استان داشته‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹۷ درصد از برآورد خرید تضمینی گندم در استان محقق شده است، اضافه کرد: تاکنون بیش از ۴۲۵ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز مصرف استان نیز به استان‌های تهران، البرز، اصفهان، قم، مازندران، گیلان، یزد، بوشهر، کرمان و سیستان و بلوچستان حمل شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان تصریح کرد: تمامی مراکز موقت شبکه تعاونی روستایی از امروز غیرفعال و ۹ مرکز خرید دولتی و خصوصی در سطح استان به منظور تحویل‌گیری گندم از کشاورزان استان تا تاریخ سی‌ویکم شهریور فعال هستند.

صالحی خاطرنشان کرد: میزان سطح زیر کشت گندم در استان کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۵ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

کد خبر 788080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • S.f IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
    3 0
    خب کجاست این پول که واریز کردین؟ اگه تو پنج مرحله پول دادین چرا یک ریال واسه ما نیومده؟ دقیقا کار شماها چیه ؟ میاین جلو دوربین این هفته اون هفته میکنید و مرحله به مرحله میکنید
  • کشاورز IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
    2 0
    چقد کم ... بقیه رو زودتر واریز کردید، مردیم اینقد التماس کردیم
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    1 0
    پس کجاست پولی که واریز شده
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    1 0
    حیفه بخدا بگید خبر خوش برای کشاورزان .خبر خوش برای خودتان دست رنج یکسال کشاورز کجاس .. عرق سال آینده هم خشک شد
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    خدا وکیلی گرفتاریم چرا پرداخت نمی‌کنید. چرا دروغ میگید هیچی پول نیومده