اوقات فراغت بهترین زمان برای یادگیری قرآن کریم است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: اوقات فراغت تابستان بهترین زمان برای یادگیری مفاهیم و علوم قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، علی اصغر دریایی، امروز _شنبه هیجدهم شهریور_ در آئین پایانی اوقات فراغت مؤسسات فرهنگی و قرآنی وابسته به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان که با حضور جمع کثیری از مدیران مؤسسات شهر سنندج و اعضای برجسته و فعال این مؤسسات در محل تالار فروردین مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در ایام اوقات فراغت که بیشتر در تابستان‌ها مورد نظر است بهترین زمان برای یادگیری مفاهیم و علوم قرآنی است.

وی افزود: اگرچه تابستان‌ها به دلیل تعطیلی مدارس، اوقات فراغت دانش آموزان بیشتر است، اما نباید جریان و فرآیند یادگیری قرآن کریم را تنها موکول به تابستان‌ها کرد بلکه تداوم یادگیری در طول سال صورت گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: تربیت و آموزش در همه عرصه‌ها در استان فرهنگی کردستان نیاز ضروری بوده و لازم است که در عرصه‌های مختلف به ویژه آموزش و تربیت قرآنی و هنری در استان مدنظر دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

دریایی تصریح کرد: از مهمترین ارکان تربیتی امروز جامعه کردستان خانواده است و خانواده، محمل بسیار مهم و تأثیرگذار در تربیت و آموزش قرآنی است.

وی در خصوص فعالیت‌های اوقات فراغت امسال، خاطرنشان کرد: در طول تابستان امسال ۳۲۸۳ نفر در مؤسسات قرآنی آموزش قرآن کریم شامل روان‌خوانی، روخوانی، حفظ، صوت و لحن، تفسیر و احکام دیده‌اند که این فعالیت‌ها در طرح شهید آوینی تعریف و در سامانه الکترونیکی حمد نیز مشخصات همه شرکت کنندگان در این طرح درج شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کردستان تاکید کرد: محلات در فرآیند تربیت و آموزش می‌توانند بسیار تأثیرگذار باشند و محلات قرآنی و هنری در سطح شهرهای استان از سوی نهادهای عمومی دستگاه‌های اجرایی مدنظر باید قرار گیرد.

کامل گلباغی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر اجرایی طرح هم گزارشی از اقدامات انجام شده به اطلاع شرکت کنندگان رساند و از والدین خواست تا بستر لازم جهت آموزش قرآن کریم به فرزندان خود را فراهم کنند.

در این برنامه پنج فیلم کوتاه تربیتی نمایش داده شد و شرکت کنندگان در طرح خود به اجرای برنامه پرداختند و مسابقه حضوری و شعبده بازی هم صورت گرفت که لحظات شاد و پرباری را برای فراگیران فراهم کرد.

در پایان این آئین از ۱۰ مربی فعال و ۲۵ فراگیر حافظ ۲ جز قرآن کریم تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 788069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.