جابه‌جایی بیش از ۲۹ هزار زائر کربلا و مشهد مقدس

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی از جابه‌جایی بیش از ۲۹ هزار زائر کربلا و مشهد مقدس در ایام پایانی ماه صفر توسط ناوگان حمل‌ونقل استان خبر داد.

به گزارش‌ خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، مهرداد جهانی با اشاره به شروع طرح سراسری اربعین از ۱۶ مرداد ماه اظهار کرد: از ابتدای طرح اربعین امسال، ۱۳ هزار و ۶۵۲ نفر زائر توسط ناوگان حمل و نقل مسافری استان از شهرستان‌های تابعه به سمت پایانه‌های مرزی غرب کشور اعزام شدند.

وی افزود: از این تعداد بیش از ۱۱ هزار نفر توسط ناوگان حمل و نقل مسافری به استان بازگشته‌اند. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: این جابجایی‌ها در قالب ۷۰۵ سفر با ۴۵۵ راننده فعال ناوگان حمل و نقل جاده‌ای صورت پذیرفته است که نشان از تلاش مستمر و بی وقفه جامعه رانندگان و شرکت‌های مسافربری استان دارد.

جهانی با اشاره به اعزام ۳۲ اکیپ از پرسنل راهداری به مرز مهران اضافه کرد: پرسنل و اکیپ‌های اعزامی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی به مهران نیز به صورت شبانه روزی در سکوی استان در پایانه برکت حضور داشتند تا اقدامات لازم برای تسریع و تسهیل در بازگشت زائران را به عمل آورند.

وی همچنین با اشاره به ایام پایانی ماه صفر و شهادت امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: بعد از بازگشت اکثر زائرین از کربلای معلی، ناوگان حمل و نقل عمومی استان با توجه به افزایش مسافرین مشهد مقدس، به سوی خراسان گسیل شدند تا تردد زائران در این مسیر نیز به سهولت انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: از تاریخ هشت شهریور تا پایان روز شانزدهم این ماه بیش از ۴۶۰۰ نفر به صورت رفت و برگشت توسط ۱۵۲ دستگاه اتوبوس به مشهد مقدس اعزام و بازگردانده شدند.

کد خبر 788031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.