بهسازی ۳۸۰ مدرسه منطقه محروم کرمانشاه در طرح شهید عجمیان

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه گفت: قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابری آموزشی استان کرمانشاه امسال طرح شهید عجمیان را در ۳۸۰ مدرسه کم‌برخوردار آغاز کرده است تا این مدارس از امکانات مناسب برخوردار شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سلمان محمدی امروز _ یکشنبه هجدهم شهریور _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قرارگاه عدالت تربیتی آموزش‌وپرورش بستری برای برقراری عدالت اجتماعی است.

وی افزود: قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابری آموزشی در استان کرمانشاه باهدف برقرار امکانات آموزشی و توزیع در مناطق غیر برخوردار باهدف توزیع تمامی امکانات آموزش‌وپرورش با اولویت توزیع در مناطق محروم و کم‌برخوردار صورت‌گرفته است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: طرح شهید عجمیان توسط همین قرارگاه به استان ابلاغ شده و در راستای آن حدود ۳۸۰ مدرسه مناطق کم‌برخوردار که نیاز به مرمت، بازسازی، رنگ‌آمیزی و تعمیر داشته، شناسایی شده است.

محمدی اضافه کرد: اقلام موردنیاز برای مرمت، بازسازی، رنگ‌آمیزی و تعمیر خریداری و با گروه‌های جهادی هم هماهنگ شده تا طی این دو هفته باقی‌مانده تا قبل از مهرماه تمامی این مدارس بازسازی شود.

وی تصریح کرد: این قرارگاه در راستای محتوایی و توانمندسازی معلمان گروه‌های جهادی و مؤسسات خیریه تخصصی و معاونت‌های آموزش‌وپرورش در حال توانمندسازی معلمان مناطق کم برخوردار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۱۰۵۳ پایگاه تابستانی به‌منظور پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان، تصریح کرد: بیش از ۵۰ هزار دانش‌آموز در این پایگاه‌ها با شرکت در کلاس‌های فرهنگی، هنری، تربیتی و ورزشی مهارت‌هایی را فراگرفتند.

محمدی با اشاره به شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل با توجه به آمار اعلامی از سوی ثبت‌احوال استان گفت: سال گذشته ۲۵۰۰ بازمانده از تحصیل شناسایی شد، برای هر شش دانش‌آموز یک راهبر آموزشی در نظر گرفته شده است که با مراجعه به در منزل حدود یک هزار و ۸۰۰ نفر بازگردانده شدند.

وی اضافه کرد: ۷۰۰ نفر باقی‌مانده نیز عملاً بازمانده از تحصیل به دلایلی از جمله مهاجرت از استان محسوب نمی‌شوند، این برنامه برای امسال هم به قوت خود باقی است.

کد خبر 788016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.