لزوم تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در تمام دستگاه‌های حاکمیتی

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: همه دستگاه‌های حاکمیتی باید شورای امربه‌معروف و نهی از منکر را تشکیل دهند چرا که اهمیت این شورا احصاء معروفات و ترویج آن و همچنین احصاء منکرات و مانع شدن از ادامه منکرات است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان، حجت‌الاسلام محسن مظاهری در جلسه شورای امربه‌معروف و نهی از منکر مدیریت شعب بانک کشاورزی استان اصفهان اظهار کرد: بانک کشاورزی یکی از قدیمی‌ترین بانک‌های دولتی و یکی از هدفمندترین بانک‌ها در خدمت‌رسانی به جامعه است.

وی با انتقاد از بنگاه‌داری بانک‌ها افزود: بانک‌ها عمدتاً کار بنگاه‌داری می‌کنند که این یکی از مشکلات عمده اقتصادی جامعه است ولی بعضی بانک‌ها همچون بانک کشاورزی در مسیر اهداف انقلاب اسلامی حرکت می‌کند.

دبیر ستاد امر به معروف اصفهان به توفیق خدمت برای مردم اشاره و بیان داشت: توفیق خدمت به مردم و جامعه اسلامی یک موهبت الهی است که این مجموعه در راستای خدمت به جامعه اسلامی و خصوصاً کشاورزان عزیز پیشتاز است.

حجت‌الاسلام مظاهری در ادامه افزود: حمایت از کشاورزان و صنعتگران موجب رشد اقتصادی در جامعه و همچنین بی نیازی به خارج از کشور است که مجموعه مدیریتی بانک کشاورزی در این مسیر مجاهدت می‌کنند.

وی به اهمیت تشکیل شورای امربه‌معروف دستگاه‌ها اشاره خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های حاکمیتی باید شورای امربه‌معروف و نهی از منکر را تشکیل دهند چرا که اهمیت این شورا احصاء معروفات و ترویج آن و همچنین احصاء منکرات و مانع شدن از ادامه منکرات است.

دبیر ستاد امر به معروف اصفهان به ترویج معروفات اشاره و بیان داشت: حمایت از طرح‌های صنعتی و کشاورزی از رسالت‌های بانک کشاورزی است که این موضوع یک معروف است و شورای امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه دارد در ارتقای این رسالت مهم در سراسر استان تلاش کند.

حجت‌الاسلام مظاهری تصریح کرد: دبیر شورای امربه‌معروف و نهی از منکر دستگاه باید در مسائل معروفات دستگاه و همچنین منکراتی که وجود دارد ورود داشته باشد و برای ترویج معروفات و مانع شدن از منکرات با برگزاری جلسات مستمر این شورا به خدمت‌رسانی سالم دستگاه به جامعه اسلامی کمک کند.

وی در ادامه گفت: شورای امربه‌معروف و نهی از منکر کمک‌کننده برای ارتقای خدمت‌گزاری و تأثیرگذاری دستگاه‌های حاکمیتی برای جامعه اسلامی است.

دبیر ستاد امر به معروف اصفهان به اهمیت آموزش اشاره و بیان داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی در موضوعات رسالت دستگاه‌ها یک امر بسیار مهم است که این آموزش باعث می‌شود معرفت کارکنان به رسالت بزرگی که دارند بیشتر شود.

در ادامه این جلسه رضا جمشیدیان مدیریت شعب بانک کشاورزی استان اصفهان اظهار کرد: خدمات بانک کشاورزی تخصصی است و بیشتر این خدمات برای قشر کشاورز است.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد پرداخت تسهیلات در این مجموعه در بخش کشاورزی است و بر این اساس دولت تکالیفی را برعهده بانک کشاورزی قرار داده که منابع آن را باید خود بانک تأمین کند و از جمله فعالیت‌های این مجموعه صندوق بیمه محصولات کشاورزی باشد.

جمشیدیان به رسالت اجتماعی بانک اشاره و بیان داشت: رسالت‌های اجتماعی بانک کشاورزی خدمت رسانی به جامعه اسلامی است که در این مسیر سلامت و ارتقا مأموریت‌ها جزئی از اولویت‌های ما می‌باشد و این سلامت کار را مدیون همراهی مردم کشاورز خصوصاً اهالی شرق اصفهان هستیم که اگر این همراهی‌ها نبود دچار مشکلات زیادی می‌شدیم.

کد خبر 788015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.