احداث مجدد سردرب بازار تاریخی اراک

سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری از انعقاد قرارداد احداث دوباره سردرب بازار تاریخی اراک خبر داد.

حسین منصوری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: شهر اراک از جمله اولین شهرهای کشور است که با نقشه و طرح و برنامه اولیه احداث شده و بافت تاریخی این شهر جز بافت‌های تاریخی و فرهنگی با ارزش کشور است.

وی با بیان اینکه مجموعه بازار تاریخی به عنوان نگین شهر اراک می‌درخشد، افزود: بافت و بازار تاریخی نماد هویت و یادگار پر ارج نیاکان است و این میراث گران بها، تداعی کننده بسیاری از واقعیت‌های تاریخی و افتخارات شهر است و به همین دلیل حفظ و احیا این مجموعه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری اراک خاطرنشان کرد: در دوره فعلی مدیریت شهری نسبت به دوره‌های گذشته، رویکرد و نگاه ویژه‌ای نسبت به بازار تاریخی وجود دارد.

منصوری‌زاده از انعقاد قرارداد احداث دوباره سر درب بازار تاریخی اراک خبر داد و تصریح کرد: شهرداری اراک در راستای حفاظت و احیای مجموعه بازار تاریخی و زدودن غبار محجوریت و بی توجهی از چهره این میراث گران مایه، نسبت به سایر دستگاه‌ها پیشگام شده و با جلب مشارکت سایر دستگاه‌ها و ذی‌نفعان بازار در گام نخست در سال جاری با تخصیص حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار و اجرای پروژه‌های مرمتی و اعمال مدیریت، زمینه پیشرفت اقتصادی، فرهنگی و معیشتی به خصوص در حوزه گردشگری را برای مردم شهر اراک در این مجموعه باارزش تاریخی، فراهم می‌کند.

کد خبر 787989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منصورجانباز کارشناس ارشد طراحی شهری IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
    0 0
    ضمن عرض سلام و تشکر از شهر دار بافت تاریخی جناب آقای منصوری زاده از اینکه مدیری از مدیران این شهر به فکر مرمت بازار زیبا اراک است تشکر می کنیم و این موضوع رو به فال نیک می گیرم .امیدوارم جناب مهندس با مشاوره گرفتن از افراد باتجربه این بازار دوباره محل بازدید توریست باشد و شادی به بازاریان برگردد . سرای کتاب فروشیان رو محلی برای مطالعه و پاتوق دور همی قرار دهید و با حمایت شهردار محترم در نگرفتن عوارض از کاسبان این مکان تشویق به ورود افرادجوان و خوش فکر رشته های کتابخانه و معماری در تاسیس کتابفروشی و ....قرار دهید یک مکان زیبا برای دور همی شبانه روزی است ..قدر بازار اراک رو با تبلیغات درست بدانیم و نگذاریم به راحتی زیبایی های این مکان‌ها در بازار به خراب تبدیل شود
  • m IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    1 0
    بازار تاریخی از سمت محسنی تا میدان شهید فهمیده خیابان شیخ فضل اله نوری جز بازار اراک بوده وطاق داشته که در زمان گذشته این طاق برداشته شد. اگر شهرداری بتواند بازار اراک را مجدا به سبک قدیم خود باز گرداند کار مثبتی کرده وخیابان شیخ فضل الله نوری تا میدان شهید فهمیده را اضافه ومرمت کنند
  • علی CH ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    1 0
    می‌خواستند از سر محسنی تا قائم مقام رو پیاده راه کنند. فکر کنم یادشون رفت