ایران تا ۵ سال آینده تبدیل به قطب تولید صنایع نفت، گاز و پتروشیمی خواهد شد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: جریان واردات کالا و تجهیزات تا پنج سال آینده در این صنعت معکوس می شود و ایران تبدیل به قطب تولید صنایع نفت، گاز و به‌ویژه پتروشیمی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی شاهمیرزایی امروز_ یکشنبه هجدهم شهریور_ در مراسم افتتاح هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست با اشاره به اینکه تاکنون پنج طرح پتروشیمی افتتاح شده است اظهار کرد: ۱۵ طرح دیگر هم به زودی به بهره برداری خواهد رسید و این طرح‌ها در استان‌های کم برخوردار افتتاح می‌شوند.

وی افزود: سرعت اجرای طرح‌های پتروشیمی در منطقه مکران سرعت گرفته و امید است امسال یکی از آنها به نتیجه برسد همچنین در زمینه تأمین کالا و تجهیزات عمده مورد نیاز صنعت نفت، گاز و به ویژه پتروشیمی در پنج سال آینده به خودکفایی می‌رسیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های صنعت پتروشیمی تصریح کرد: جریان واردات کالا و تجهیزات تا پنج سال آینده در این صنعت معکوس می‌شود و ایران تبدیل به قطب تولید صنایع نفت، گاز و به‌ویژه پتروشیمی خواهد شد.

شاهمیرزایی با بیان اینکه در بحث کاتالیست ۱۱۶ سال وابستگی وجود داشت، اما در مدت سه سال این دوران را پشت سر گذاشتیم، ادامه داد: در صنعت پتروشیمی با توانمندی‌ها توانستیم دستاوردهای زیادی را به دست بیاوریم.

وی عنوان کرد: ۶۶.۵ سال از قدمت صنعت پتروشیمی در کشور می‌گذرد که افزون بر ۹۵ درصد دستاوردهای آن متعلق به بعد از انقلاب اسلامی است.

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست صبح امروز _یکشنبه هجدهم شهریور_ با حضور مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، محمدمهدی برادران معاون وزیر صمت، عبدالحسین بیات رئیس هیأت رئیسه صندوق بازنشستگی صنعت نفت، عبدالعلی علی‌عسکری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس افتتاح شد.

این نمایشگاه به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، در حال برگزاری است و ۲۸۸ شرکت خارجی و ۵۲۵ شرکت داخلی در بزرگ‌ترین رویداد تخصصی زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی حضور دارند. این رویداد بین‌المللی با حضور کشورهایی از چین، ایتالیا، تایوان، کره، ترکیه، فرانسه، هند، آلمان، اسپانیا و روسیه برگزار شده است.

کد خبر 787978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.