تمهیدات ویژه منطقه ۵ اصفهان برای استقبال از مهر ۱۴۰۳

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان گفت: تمهیدات لازم برای آغاز فعالیت مدارس، آرام‌سازی و ایمن‌سازی مراکز آموزشی، نصب چراغ‌های راهنمایی، تابلو و تجهیزات ترافیکی خط‌کشی معابر در این منطقه انجام شده است.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تمهیدات لازم برای آغاز فعالیت مدارس، آرام‌سازی و ایمن‌سازی مراکز آموزشی، نصب چراغ‌های راهنمایی، تابلو و تجهیزات ترافیکی خط‌کشی معابر در منطقه ۵ شهرداری اصفهان انجام شده است.

وی افزود: طی جلسات مشترک با پلیس راهور و آموزش‌وپرورش با هماهنگی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان مقرر شد ارتقای سطح ایمن‌سازی معابر و اقدامات متنوعی برای تردد ایمن دانش‌آموزان در نظر گرفته شود.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان تاکید کرد: تجهیز بعضی مدارس به ایستگاه‌های پارک دوچرخه، انجام خط‌کشی‌های عابر پیاده ۸۵۰ متر مربع، نصب تابلوهای عبور دانش‌آموزان مقابل مدارس و ایمن‌سازی معابر در ۱۶ نقطه از اقدامات دیگر این منطقه در راستای استقبال از ماه مهر است که توسط اداره حمل‌ونقل و ترافیک انجام می‌شود.

کارگر با بیان اینکه هماهنگی اقدامات مورد نیاز از طریق اداره آموزش و پرورش ناحیه ۳، فرماندهی ایستگاه آتش‌نشانی شماره ۳، پلیس راهور و اداره حمل‌ونقل و ترافیک منطقه و تهیه چک لیست مشترک انجام می‌شود، گفت: برنامه‌های معاونت حمل‌ونقل ترافیک برای مدیریت و رفع گلوگاه‌های موقت ناشی از ترافیک ساعت تعطیلی مدارس در سال جاری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تمهیداتی برای سرویس فوق‌العاده و جابه‌جایی دانش آموزان نیز باید توسط معاونت حمل‌ونقل و ترافیک و شرکت واحد اتوبوسرانی انجام شود.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای ایمنی تردد دانش‌آموزان و کاهش معضلات ترافیک نیاز به همکاری مدیران مدارس برای هدایت و جاگیری سرویس‌های دانش‌آموزان قبل از تعطیلی دانش در داخل مدارس داریم که در این راستا مقرر شده است با هماهنگی سازمان تاکسیرانی و اداره آموزش و پرورش بررسی و اقدام شود.

کارگر با بیان اینکه در این راستا تاکنون بالغ‌بر ۱۰ مدرسه به استند دوچرخه تجهیز شده و ۲۵ مدرسه شناسایی و خدمات مورد نیاز شامل ایمن‌سازی و خط کشی گذر عابرپیاده در حال انجام است، گفت: سرعت گاه در ۱۵ نقطه از معابر فرعی که در نزدیکی مدارس نصب شده است.

وی افزود: افزایش ایمنی، تسهیل در عبور و مرور جلوگیری از اختلال ترافیکی انسداد شبکه معابر از جمله اهداف ستاد مهر شهرداری این منطقه است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان تاکید کرد: همچنین اصلاح هندسی تقاطع‌ها، احداث رفیوژ، رنگ‌آمیزی جداول حاشیه مدارس و تقاطع‌ها، خط‌کشی گذرگاه‌های عابرپیاده، نصب استند دوچرخه در مدارس، مرمت و لکه‌گیری آسفالت حیاط مدارس، نصب تابلو و علائم ترافیکی از جمله اقدامات ستاد مهر شهرداری اصفهان در این منطقه بود که با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال انجام شد.

کارگر گفت: اجرای عملیات لکه‌گیری آسفالت در خیابان‌ها و تعمیرات و پیاده‌روها و مناسب‌سازی گذرگاه‌های عابر مجاور مدارس توسط اداره عمران انجام می‌شود.

وی ادامه داد: قرار است طبق روال سال‌های گذشته هرس درختان مقابل چراغ‌های راهنمایی، تابلوها و محدوده گذرگاه‌های عابر پیاده، همچنین شست‌وشوی تابلوها و علائم انتظامی و خط‌کشی‌های عابر پیاده مجاور مدارس توسط اداره خدمات شهری منطقه انجام شود.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: نظافت و شست‌وشوی مدارس و گل‌کاری داخل و بیرون مدارس از دیگر اقدامات منطقه پنج در راستای ایجاد شور و نشاط برای دانش‌آموزان بوده است.

کد خبر 787950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.