۸۱ درصد باغات انگور قزوین به صورت سنتی بهره‌برداری می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۸۱ درصد مساحت باغات انگور استان قزوین به صورت سنتی و ۹ درصد به صورت داربستی و نوین مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند که این نسبت باید معکوس شود.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به وجود بیش از ۳۷ هزار هکتار باغ انگور در استان قزوین اظهار کرد: حدود ۹۸ درصد باغات انگور این استان بارور و فقط ۲ درصد این باغات غیربارور محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به آغاز فصل برداشت انگور گفت: میزان تولید انگور در سال زراعی جاری حدود ۳۳۰ هزار تن پیش‌بینی می‌شود که در مقایسه با متوسط میزان تولید سالیانه این محصول یعنی ۳۵۰ هزار تن حدود ۶ درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین استمرار خشک‌سالی در استان قزوین برای چهارمین سال پیاپی را عامل اصلی کاهش تولید انگور دانست و اضافه کرد: به دلیل تغییرات اقلیمی و کاهش بارندگی تولید انگور در این استان حدود ۲۰ هزار تن کاهش داشته است.

عطایی متوسط عملکرد تولید انگور در باغ‌های استان قزوین را ۱۰ تن در هکتار بیان کرد و گفت: ۸۱ درصد مساحت باغات انگور استان قزوین به صورت سنتی و ۹ درصد به صورت داربستی و نوین مورد استفاده و بهره‌برداری قرار می‌گیرند که این نسبت باید معکوس شود.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد انگور استان قزوین صرف تولید کشمش می‌شود، افزود: همچنین ۲۵ درصد انگور تولیدی استان قزوین به صورت تازه‌خوری فروخته و مصرف می‌شود و در نهایت ۵ درصد نیز به فرآورده‌هایی از جمله آب‌غوره، شیره و کنسانتره مبدل می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین با تاکید بر اینکه قزوین قطب اصلی تولید کشمش و دومین تولیدکننده بزرگ انگور کشور است، ادامه داد: عملیات برداشت انگور از نیمه نخست شهریور آغاز شده است و تا اواخر مهر در این استان ادامه خواهد داشت.

کد خبر 787936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.