بانوان موفق و اثرگذار جامعه به عنوان الگو معرفی شوند

جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه زنان نیمی از جمعیت را شامل می‌شوند اما اثرگذاری بیشتری بر جوامع دارند گفت: بانوان رسانه‌ای به معرفی زنان موفق و نقش‌آفرین بپردازند.

حمیدرضا محدث در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد در خصوص برگزاری رویداد بانوان طنین با محوریت بسیج رسانه استان یزد، اظهار کرد: روایت نقش زنان موفق برای سایر قشر زنان، روایت نقش‌آفرینی و آشناسازی زنان در جامعه برای سایر بانوان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: بر اساس منویات و منظومه فکری رهبری زن می‌تواند در جامعه نقش‌آفرین باشد، نیمی از جمعیت ما را زنان تشکیل می‌دهند و به ظاهر از نظر کمیتی به اندازه جمعیت نقش آفرین هستند، اما جایگاه زنان به جمعیت و کمیت آن‌ها نیست و زنان فراتر از جمعیت بر جامعه می‌تواند نقش‌آفرین باشند.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در بسیج اقشار با بیان اینکه نگاه رهبری به جایگاه زنان جایگاهی در شأن، متانت و آرامش روحی زن و منطبق بر تعریف الگوی سوم‌زن مسلمان است، خاطرنشان کرد: زنان ما با حضور اثرگذار خود در دوران دفاع مقدس در عرصه پشتیبانی از نیروها نگاه جدیدی به روی دنیا گشودند و زن مسلمان ایرانی به عنوان الگوی سوم زن مسلمان نمونه و نقش‌آفرین است.

محدث تصریح کرد: نقش آفرینی زنان در انقلاب و بعد از انقلاب اسلامی قابل اغماض نیست، در حال حاضر تحت هجمه‌های بسیار وسیع فضای مجازی و جنگ نرم هستیم که اینگونه نشان می‌دهند و القا می‌کنند که در جمهوری اسلامی در حق زنان ظلم شده است در حالی که حقیقت این است که در جمهوری اسلامی زنان ارزش پیدا کردند و بها یافتند؛ بنابراین ما و رسانه‌های ما باید با روایت کردن و تولید محتوا کردن در عرصه زنان موفق جامعه به جایگاه واقعی زنان در ایران توجه داشته باشند.

وی گفت: حضور و نقش زنان در جامعه بسیار زیاد و فراتر از نیم از جمعیت است، به برکت انقلاب اسلامی زنان سواد دانشگاهی کسب کردند، اما نقش‌آفرینی و معرفی آن‌ها به میزان ظرفیت و پتانسیلی که وجود دارد نبوده و لازم است با معرفی زنان نمونه و ارائه الگوهای موفق پنجره امید و حرکت زنان برای نقش‌آفرینی مؤثر و مثبت آن‌ها در جامعه را باز کرد.

به گزارش ایمنا از یزد، رویداد ۲۴ ساعته بانوان طنین با حضور بانوان رسانه‌ای استان یزد و در راستای معرفی بانوان موفق استان یزد در عرصه‌های مختلف برگزار شد.

کد خبر 787896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.