از پیگیری پرداخت یارانه معلولان تا قهرمانی ایران در رقابت‌های سوکیوکوشین کاراته آسیایی

ایمنا از قهرمانی ایران در رقابت‌های سوکیوکوشین کاراته آسیایی، پیگیری وزیر رفاه برای پرداخت یارانه ۱۳ هزار معلول، پیشرفت چشمگیر ورزش بانوان کشور و آموزش چهار هزار بهورز برای ورود به عرصه خدمت‌رسانی در نظام سلامت در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ قهرمانی ایران در رقابت‌های سوکیوکوشین کاراته آسیایی می‌رویم، در ادامه نیز پیگیری وزیر رفاه برای پرداخت یارانه ۱۳ هزار معلول مطرح شده است، همچنین پیشرفت چشمگیر ورزش بانوان کشور و ‏‬ آموزش چهار هزار بهورز برای ورود به عرصه خدمت‌رسانی در نظام سلامت نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

از پیگیری پرداخت یارانه معلولان تا قهرمانی ایران در رقابت‌های سوکیوکوشین کاراته آسیایی

ایران قهرمان رقابت‌های سوکیوکوشین کاراته آسیایی

مهران کریمی، دانشجوی جوان دانشگاه فرهنگیان با کسب مقام اول مسابقات آسیایی سوکیوکوشین کاراته در وزن اوپن، دسته امید که با حضور گسترده کشورهایی از جمله لیبی، لبنان، عراق، کویت، زیمباوه، کویت، بحرین، افغانستان و پاکستان برگزار شد، توانست پرچم کشورمان را بر فراز قله آسیا به اهتزاز درآورد.

از پیگیری پرداخت یارانه معلولان تا قهرمانی ایران در رقابت‌های سوکیوکوشین کاراته آسیایی

پیگیری وزیر رفاه برای پرداخت یارانه ۱۳ هزار معلول

احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره پرداخت یارانه ۱۳ هزار فرد دارای معلولیت گفت: بحث ۱۳ هزار معلولی را از ابتدای رأی اعتماد پیگیری کردم، همچنین با رئیس سازمان برنامه و بودجه جلسه‌ای داشتیم تا بتوانیم آن را زودتر پرداخت کنیم.

نیازی به بزرگ‌نمایی نیست؛ آمارها از پیشرفت ورزش بانوان می‌گوید

آمارها از پیشرفت ورزش بانوان می‌گوید

به اعتقاد کارشناسان، انقلاب شکوهمند اسلامی مبدایی برای ورزش بانوان محسوب می‌شود و افزایش آمار حضور ورزشکاران بانوان ایرانی و روند صعودی مدال‌آوری آن‌ها در رویدادهای جهانی و المپیک و آسیایی در چشم دنیا به نمایش گذاشته شده است؛ مدال‌آوری بانوان ورزشکار ایرانی در میادین بین‌المللی که با حفظ شئونات اسلامی صورت می‌گیرد، معرف فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی است و بانوان ایرانی با به اهتزاز درآوردن پرچم سه رنگ کشورمان در دنیا به نمادی از باور «خواستن و توانستن» تبدیل شده‌اند.

از آنجایی که موفقیت در رویدادهای بین‌المللی، مقیاسی برای سنجش موفقیت ورزش بانوان در چهار دهه گذشته محسوب می‌شود، مروری بر موفقیت بانوان ورزشکار در عرصه بین‌المللی خواهیم داشت تا بر این گزاره تاکید کنیم که برای بیان پیشرفت‌های ورزش در این عرصه نیازی به بزرگ‌نمایی نیست و آمارها دراین‌باره سخن می‌گویند؛ المپیک بزرگ‌ترین رویداد ورزشی دنیا به شمار می‌آید و حضور در آن با توجه به اینکه جمع محدودی از بهترین‌های ورزش دنیا در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

نخستین حضور بانوان ایرانی در المپیک به سال ۱۹۶۴ بازمی‌گردد، اما بعدها قوانین دشواری برای راه‌یابی به این فستیوال ورزشی در نظر گرفته شد. در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا، لیدا فریمان در رشته تیراندازی با تفنگ با سهمیه اعطایی کمیته بین‌المللی المپیک در این مسابقات شرکت کرد؛ فریمان در بحث عملکردی نتیجه خاصی کسب نکرد، اما حضور او علاوه‌بر ماندگاری در تاریخ ورزش ایران، راهگشای دیگر بانوان ایرانی شد که با پوشش اسلامی در میدان بزرگ المپیک به مصاف رقیبان بروند.

در المپیک‌های سیدنی و آتن نیز یک بانوی ورزشکار در کاروان ایران حضور داشت، اما از المپیک ۲۰۰۸ پکن روزنه جدیدی در ورزش بانوان ایران گشوده شد و در این دوره سه بانوی ایرانی راهی پکن شدند که این بار نیز پرچم‌داری به یک بانوی ورزشکار سپرده شده بود؛ در ادوار بعدی المپیک تعداد بانوان ورزشکار افزایش پیدا کرد، تا جایی که در المپیک پاریس ۱۱ بانوی ایرانی مراحل دشوار کسب جواز شرکت در بزرگ‌ترین فستیوال ورزشی دنیا را طی کردند، اما نقطه عطف ورزش بانوان کشورمان فراتر از افزایش تصاعدی المپین‌های بانوست و کسب یک مدال برنز در المپیک ریو که با یک نقره و یک برنز دیگر در المپیک پاریس تکامل پیدا کرد، بیانگر واقعیت توجه به ورزش بانوان و سرمایه‌گذاری در این زمینه هم‌پای ورزش مردان به‌ویژه در دو دهه اخیر است.

در رویداد پارالمپیک نیز روال صعودی ورزش بانوان نمود ویژه‌ای داشته و بانوان ورزشکار توان‌خواه که تا پیش از انقلاب اسلامی، جایگاهی در ورزش کشور نداشتند، امروز به جایگاهی رسیده‌اند که ساره جوانمردی رکورد سه طلای متوالی در سه پارالمپیک را ثبت می‌کند که حتی در ورزش دنیا هم یک رکورد ویژه به شمار می‌آید؛ به موازات افزایش اعزام بانوان ورزشکار به المپیک آسیایی، روند مدال‌آوری نیز چشمگیر بود که کسب چندین مدال طلا در رشته‌های انفرادی و قهرمانی تیم کبدی بانوان از جمله شاخص‌ترین آن‌هاست.

دعوت به همکاری با بانوان ورزشکار ایرانی از سوی تیم‌های خارجی و لژیونر شدن در لیگ‌های معتبر دنیا که با قبول شرط بازی با پوشش اسلامی بوده، جنبه دیگری از قدرت‌نمایی ایران دخت‌های ورزشکار است که نمودار پیشرفت ورزش بانوان را صعودی‌تر می‌کند.

از پیگیری پرداخت یارانه معلولان تا قهرمانی ایران در رقابت‌های سوکیوکوشین کاراته آسیایی

آموزش ۴ هزار بهورز برای ورود به عرصه خدمت‌رسانی در نظام سلامت

حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه خانه‌های بهداشت به عنوان کوچک‌ترین واحد ارائه دهنده خدمات حوزه سلامت، نقش بسیار بزرگی در بهداشت و درمان کشور بر عهده دارند، اظهار کرد: بهورزان فعال در خانه‌های بهداشت به جز واکسیناسیون و بهداشت آب، امروز باید به مسائلی همچون بهداشت محیط، بهداشت دهان و دندان، بهداشت مدارس و بهداشت روانی نیز توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به دو بیماری شایع فشار خون و دیابت اشاره کرد و افزود: در حال حاضر، بهورزان وظیفه کنترل و پایش این دو بیماری را نیز بر عهده دارند و این دو بیماری اکنون جز بیماری‌هایی هستند که تنها با تشخیص کنترل نمی‌شوند، بلکه باید تحت رصد و درمان منظم قرار گرفته و دارو دریافت کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حوزه سلامت به عوامل اجتماعی نیز ورود کرده و دیگر سلامت را در کنترل وضعیت جسمانی افراد خلاصه نمی‌کنیم، بلکه از بهورزان انتظار داریم به طور جدی به حوزه بهداشت روان نیز ورود کنند.

فرشیدی با تاکید بر اینکه بیش از ۱۸ هزار خانه بهداشت در سراسر کشور فعال هستند، گفت: بیش از ۳۰ هزار بهورز در خانه‌های بهداشت در سراسر کشور مشغول خدمت‌رسانی در زمینه بهداشت و درمان به مردم شریف کشورمان هستند و حدود چهار هزار بهورز نیز هم اکنون در مراکز آموزشی مشغول آموزش هستند تا جایگزین نیروهای بازنشسته شوند.

کد خبر 787867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.