لزوم احیای مراسم صبحگاهی / تأمین لوازم‌التحریر دانش‌آموزان مناطق محروم

وزیر آموزش‌وپرورش با تاکید بر احیا و به رسمیت شناختن مراسم صبحگاهی گفت: با کمک گروه‌های جهادی و مردمی موضوع تأمین لوازم‌التحریر دانش‌آموزان در مناطق محروم به صورت یک پویش همه‌گیر انجام شود.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا کاظمی امروز _یکشنبه هجدهم شهریور_ در جلسه شورای معاونان وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به گزارش‌های ارائه شده توسط اعضای این شورا اظهار کرد: حوزه پرورشی و فرهنگی در خصوص هدایت تحصیلی دانش آموزان باید ورود کند و مراقبت بسیاری در دستور کار خود قرار دهد، زیرا هدایت تحصیلی در سرنوشت دانش آموزان بسیار اثرگذار است.

وی افزود: در کنار برنامه‌های پرورشی که برای آغاز سال تحصیلی در نظر گرفته شده، بهتر است به موضوع ورزش و مراسم صبحگاهی نیز توجه ویژه‌ای شود، چراکه انجام این مراسم در ایجاد نظم و انضباط دانش آموزان بسیار اثرگذار خواهد بود.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: احترام به پرچم ایران یکی از مواردی است که در مراسم صبحگاهی باید جدی گرفته شود، این مراسم یک رفتار تربیتی و مؤثر در تقویت هویت ملی دانش آموزان محسوب می‌شود.

کاظمی تاکید کرد: برنامه و مراسم صبحگاهی باید خلاقانه و به‌روزآوری شده احیا و به رسمیت شناخته شود، انجام چنین اقداماتی با پوشش صددرصدی همراه خواهد بود و تأثیر آن در دراز مدت قابل ارزیابی و احصا است.

وی با اشاره به عدالت آموزشی گفت: لوازم‌التحریر یکی از ابزارهای مهم آموزشی است، بنابراین برای توسعه عدالت در سراسر کشور باید با کمک گروه‌های جهادی و مردمی موضوع تأمین لوازم‌التحریر دانش آموزان در مناطق محروم به صورت یک پویش همه‌گیر انجام شود و باید از همه ظرفیت‌ها در این خصوص استفاده کنیم.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به نقش رسانه در اثرگذاری و آگاهی بخشی به جامعه مخاطب اضافه کرد: برای این مهم باید یک برنامه جامع عملیاتی تدوین و برنامه‌ریزی شود تا در فضای واقعی و مجازی با طرح مسائل آموزش‌وپرورش به مخاطبان پاسخ مناسب و قانع کننده دهیم.

کاظمی با اشاره به پرسش مهر گفت: بنا است با سه کلید واژه عدالت، انصاف و صداقت پرسش مهر را طراحی کنیم،

وی با اشاره به ضرورت ارائه یک تحلیل جامع در خصوص نتایج کنکور افزود: بیان و انتشار تحلیل متقن سبب روشنگری در میان مردم خواهد شد.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اضافه کرد: معاونت پرورشی در این باره باید بسته‌ای خلاقانه تدوین و مراحل اجرای آن را در طول سال تحصیلی تبیین کند و به‌کارگیری نیروی جوان، نخبه و متخصص با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در قسمت‌های مختلف آموزش‌وپرورش از مواردی است که باید مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 787838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.