گرم‌خانه بانوان در زاهدان احداث می‌شود

شهردار زاهدان گفت: گرم‌خانه بانوان در راستای ساماندهی زنان بی‌سرپناه یا کارتن خواب در شهر زاهدان در حال احداث است و سعی می‌شود تا آبان سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.

محمدامیر براهویی در بازدید از روند اجرای ساخت گرمابه بانوان در زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در سیستان‌وبلوچستان اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که در حوزه مدیریت شهری و شهرداری زاهدان پیگیری شد، بحث توجه به آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر بود.

وی ادامه داد: در این زمینه با توجه به اینکه افراد معتاد و کارتن‌خواب زیادی در سطح شهر پراکنده بودند، لازم بود برای ساماندهی این قشر از جامعه، بحث ایجاد گرم‌خانه در سطح شهر را پیگیری کنیم که در سال گذشته بحث احداث گرم‌خانه آقایان را داشتیم که در خیابان میرحسینی احداث شد.

شهردار زاهدان بیان کرد: این گرم‌خانه در حال حاضر ظرفیت ۱۲۰ نفر را پوشش می‌دهد و هم در زمستان و هم سایر فصل‌ها برای ساماندهی و ترک معتادان که به صورت کارتن‌خواب از سطح شهر جمع‌آوری می‌شوند، استفاده می‌شود و به‌عنوان یکی از گرم‌خانه‌های خوب و الگو در کشور نیز معرفی شده است.

وی تصریح کرد: قشر دیگری که نیاز بود بحث ساماندهی آن‌ها را نیز پیگیری کنیم، زنان کارتن‌خواب بودند که جایی را برای این افراد نداشتیم و لازم بود پیگیری و برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد.

براهویی با اشاره به اینکه یک مکان را برای این کار در نظر گرفتیم و تأمین اعتبار انجام شده است، گفت: فضایی حدود هزار متر با زیربنایی حدود ۵۰۰ متر در کنار شهرداری منطقه ۳ در حال احداث است و اعتباری بالغ‌بر ۱۰ میلیارد تومان برای این پروژه پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: قرار است تا پایان آبان سال‌جاری بحث عملیات ساختمانی این پروژه به پایان برسد و این پروژه حداقل برای زمستان سال‌جاری بتواند در اختیار بانوانی که سرپناهی ندارند و افراد کارتن‌خواب قرار گیرد و این قشر از جامعه نیز ساماندهی شوند.

کد خبر 787827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.