منازل خالی شهروندان مشمول مالیات می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: منازلی که بیش از سه ماه خالی باشند، مشمول مالیات بر خانه خالی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان، عطاالله اکبری با بیان اینکه منازلی که بیش از سه ماه خالی باشند، مشمول مالیات بر خانه خالی می‌شوند، اظهار کرد: ثبت نکردن اطلاعات مسکن و ساکنان واحدهای مسکونی، شامل مالیات بر خانه‌های خالی خواهد شد و شهروندان برای بهره‌مندی از خدمات دستگاه‌های دولتی باید نسبت به خود اظهاری و ثبت محل اقامت خود در سامانه ملی املاک و اسکان اقدام کنند.

وی تاکید کرد: تمام موجران و مستأجران باید در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir ثبت‌نام و اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در صورت عرضه نشدن ملک هر سال با افزایش مالیات مواجه می‌شود و اگر یک واحد مسکونی در سال عرضه نشود مشمول مالیات شده و شش برابر مالیات عادی از آنها مالیات دریافت می‌شود و در صورتی که سال بعد هم خالی باشد، مشمول مالیات ۱۲ برابری می‌شود.

وی ادامه داد: تمام خدمات دستگاه‌های دولتی و سیستم بانکی صرفاً با اخذ کد ملی و بر اساس کدپستی با شرح نشانی درج شده در سامانه املاک و اسکان ارائه خواهد شد و در صورت وارد نکردن اطلاعات محل اقامت اصلی در سامانه، افراد در اخذ خدمات از دستگاه‌های مختلف با مشکل مواجه خواهند شد.

اکبری خاطرنشان کرد: اجرای قانون اخذ مالیات بر خانه‌های خالی بدون شک زمینه‌ساز حذف سوداگری و احتکار مسکن می‌شود.

کد خبر 787819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.