پیش بینی وضعیت آب‌وهوایی هرمزگان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۱۸ شهریور

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان به تشریح وضعیت آب‌وهوایی این استان در ۲۴ ساعت آینده پرداخت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، مجتبی حمزه‌نژاد صبح امروز_یکشنبه هجدهم شهریور_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اعلام هواشناسی هرمزگان امروز در ساعات ابتدایی صبح، مه رقیق صبحگاهی پدیده غالب سواحل و جزایر استان است.

وی افزود: در طول روز وزش بادهای جنوب‌شرقی روی بخش‌هایی از دریای عمان و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود و در ساعت‌های بعدازظهر نیز ناپایداری جوی در ارتفاعات استان مورد انتظار است.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: مه رقیق صبحگاهی در سواحل و جزایر سبب کاهش موقتی دید افقی در برخی جزایر خواهد شد و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان، رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده باران و رعد و برق محتمل خواهد بود.

وی توصیه کرد مردم از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

حمزه‌نژاد افزود: در دیگر نقاط که شرایط بارشی مهیا نیست، بروز ناپایداری به صورت تندباد لحظه‌ای و خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

وی گفت: خلیج فارس نسبتاً آرام، اما بخش‌هایی از دریای عمان و تنگه هرمز متلاطم پیش‌بینی می‌شود، اما توصیه می‌شود رفت‌وآمد شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و صیادی در این مناطق با احتیاط لازم انجام شود.

حمزه‌نژاد افزود: به لحاظ دمایی، امروز نوسانات دمایی تغییر چندانی نخواهد داشت و از روز دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری، کاهش رطوبت نسبی هوا و افزایش یک تا سه درجه‌ای دمای بیشینه مورد انتظار است.

کد خبر 787818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.