یک برنز و یک طلای بر باد رفته حاصل تلاش کاروان ایران در روز دهم

کاروان ورزش کشورمان در دهمین روز از مسابقات پارالمپیک پاریس با حریفان رقابت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نهمین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس روز گذشته _شنبه هفدهم شهریور_ پیگیری شد و ورزشکاران کشورمان در رشته‌های قایقرانی، پارادوومیدانی، پاراجودو، پاراشنا و پاراوزنه‌برداری با حریفان خود به رقابت پرداختند.

در هفدهمین دوره از بازی‌های پارالمپیک ۴۴۰۰ ورزشکار از ۱۸۴ کشور جهان در ۲۲ رشته با هم به رقابت می‌پردازند. کاروان ورزش ایران با نام «فرزندان ایران» و شعار «ایمان، ایثار و افتخار» در این دوره بازی‌ها شرکت می‌کند. کاروان ورزشی کشورمان با ۶۵ ورزشکار در ۱۰ رشته ورزشی والیبال نشسته، گلبال، پارادوومیدانی، پاراتیراندازی، پاراوزنه‌برداری، پاراشنا، پاراتیروکمان، پاراتکواندو، پاراجودو و پاراکانو در این رویداد بزرگ حضور پیدا می‌کند.

پنجمی سعید حسین‌پور در پاراکانو

سعید حسین‌پور در کایاک ۲۰۰ متر انفرادی مردان کلاس KL1، با زمان ۴۹.۵۳ ثانیه در گروهش اول شد و به فینال راه پیدا کرد، اما در فینال با رکورد ۴۹.۱۶ در رده پنجم قرار گرفت و به مدال نرسید.‌

دست غلامی از مدال برنز کوتاه ماند

موسی غلامی در دور یک‌شانزدهم رقابت‌های منفی ۹۰ کیلوگرم کلاس J1، به مصاف بایورژان آرستان بیک‌اف از قزاقستان رفت و حریف خود را با ضربه‌فنی شکست داد و به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد، وی در مرحله بعد در مصاف با دانیل پاول از بریتانیا ضربه فنی شد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند. غلامی در جدول شانس مجدد نیز به مصاف اولگ کرتول از مولداوی رفت که این مبارزه را نیز واگذار کرد و از صعود به رده‌بندی بازماند.

هشتمی سینا ضیغمی‌نژاد در پاراشنا

سینا ضیغمی‌نژاد در ۲۰۰ متر مختلط انفرادی، دور مقدماتی کلاس SM10، با ثبت زمان ۲:۳۰.۵۱ به کارش در گروه نخست این ماده پایان داد. ضیغمی‌نژاد در گروهش هشتم شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

مدال برنز پارالمپیک بر گردن الهام صالحی

الهام صالحی در پرتاب نیزه بانوان کلاس F54 با رکورد ۱۶.۲۴ به کار خود پایان داد و در نهایت به مدال برنز دست پیدا کرد.

مدال طلای بیت سیاح بر باد رفت

صادق بیت‌سیاح در پرتاب نیزه مردان کلاس F41، در تلاش پنجم ۴۷.۶۴ متر پرتاب کرد و رکورد پارالمپیک را شکست و قهرمان شد. پس از این مدال‌آوری، مسئولان برگزاری بازی‌ها بیت سیاح را دیسکالیفه کردند و مدال طلا به نماینده هند رسید. به‌دنبال این اتفاق، مسئولان تیم پارادوومیدانی ایران اعتراض خود را نسبت به این موضوع به کمیته برگزاری بازی‌ها اعلام کردند و منتظر تصمیم نهایی هستند.

صفرزاده به دومین مدال پارالمپیک پاریس نرسید

هاجر صفرزاده در دوی ۲۰۰ متر بانوان، فینال کلاس T12 با ثبت زمان ۲۴.۹۱ ثانیه در رده چهارم ایستاد و موفق به کسب دومین مدالش در این بازی‌ها نشد.

چهارمی حامد صلحی‌پور در پاراوزنه‌برداری

حامد صلحی‌پور در دسته ۹۷ کیلوگرم در حرکت نخست وزنه ۲۱۸ کیلوگرم را با موفقیت مهار کرد، اما در حرکت دوم وزنه ۲۲۶ و در حرکت سوم وزنه ۲۳۰ کیلوگرم را نتوانست مهار کند و بدین ترتیب از کسب مدال بازماند. صلحی‌پور در نهایت با همان رکورد ۲۱۸ کیلوگرم چهارم شد.

کد خبر 787801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.