باند ارتشا و تبانی کارشناسی مجازی گمرکات کرمان متلاشی شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از دستگیری ١٠ نفر از کارشناسان مجازی گمرکات کرمان به اتهام ارتشا و مشارکت در قاچاق کالا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، مهدی بخشی اظهار کرد: به دنبال گزارش مراجع نظارتی مبنی بر وجود شبکه ارتشا در کارشناسی مجازی گمرکات کرمان با کار اطلاعاتی شبانه‌روزی در راستای مبارزه با قاچاق کالا، تعداد ١٠ نفر از کارشناسان مجازی اداره مذکور دستگیر شدند.

وی ارتشا، معاونت در ارتشا و مشارکت در قاچاق کالا گمرکی به صورت سازمان یافته را از اتهامات آن‌ها دانست و افزود: این افراد به صورت شبکه‌ای و سازمان‌یافته با همکاران خود و افرادی تحت عنوان ترخیص‌کار، کارچاق‌کن و صاحب کالا در استان‌های دیگر در ارتباط بودند.

دادستان کرمان تصریح کرد: متهمان به دلیل کم‌اظهاری در ارزش با فاکتورهای غیر واقعی، وزن کالا، کیفیت استاندارد، بهداشت و غیره با مالک کالا تماس و از طریق تبانی و اخذ رشوه، موارد اظهارنامه را در سیستم تأیید و اظهارنظر کارشناسی خلاف واقع کرده و موجب تضییع حقوق دولت شده‌اند.

وی با تأکید بر ضرورت شناسایی و استرداد تمام مبالغی که متخلفان با ایجاد سو جریان‌ها به صورت نامشروع دریافت کرده‌اند، گفت: در بازرسی‌های صورت گرفته حسب گزارش مراجع انتظامی، مبالغی بالغ بر پنج میلیارد تومان در قالب وجه نقد از متهمان کشف و کیفرخواست متهمان صادر شده است.

بخشی با تقدیر از تلاش‌های همکاران قضائی در دادسرای عمومی و انقلاب کرمان به منظور سالم‌سازی فرایند گمرکات استان و رویکرد حفاظتی و صیانتی از طریق برخوردهای قضائی قاطع و بازدارنده، خاطرنشان کرد: دستگاه قضا در برخورد با تخلفات و تضییع حقوق مردم به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد و لازم است مدیران دستگاه‌های اداری نظارت لازم را بر مجموعه‌های تحت امر خود داشته باشند.

کد خبر 787785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.