ایران در جایگاه سوم المپیادهای علمی جهانی ۲۰۲۴ قرار گرفت

دانش‌پژوهان ایرانی با کسب ۱۰ مدال طلا، ۱۰ مدال نقره و ۲ مدال برنز، موفق شدند جایگاه سوم جدول رتبه‌بندی مدالی المپیادهای علمی جهانی ۲۰۲۴ را به خود اختصاص دهند.

به گزارش‌ خبرگزاری ایمنا، المپیادهای علمی جهانی ۲۰۲۴ با حضور گسترده دانش‌آموزان از کشورهای مختلف به پایان رسید و جمهوری اسلامی ایران در این رقابت‌ها با درخشش چشمگیر خود توانست جایگاه سوم جهانی را پس از آمریکا و چین از آن خود کند.

ایران در جایگاه سوم المپیادهای علمی جهانی ۲۰۲۴ قرار گرفت

در این رقابت‌ها که شامل المپیادهای نجوم و اخترفیزیک، زیست‌شناسی، فیزیک، شیمی، کامپیوتر و ریاضی بود، دانش‌آموزان ایرانی موفق به کسب مجموع ۱۰ مدال طلا، ۱۰ مدال نقره و ۲ مدال برنز شدند. بر اساس گزارش‌ها، تیم ایران در المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک رتبه اول، در المپیادهای زیست‌شناسی و فیزیک رتبه چهارم، در المپیاد شیمی رتبه هشتم، در المپیاد کامپیوتر رتبه نهم و در المپیاد ریاضی رتبه هجدهم را کسب کرده است.

این موفقیت بزرگ، نشان‌دهنده پتانسیل بالای دانش‌آموزان ایرانی در عرصه‌های علمی بین‌المللی است. کسب این تعداد مدال در معتبرترین المپیادهای علمی جهان، جایگاه علمی ایران را در سطح بین‌المللی تثبیت کرده و نویدبخش آینده‌ای روشن برای جامعه علمی کشور است.

منبع: ایسنا

کد خبر 787780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.