هوای گیلان تا ۸ درجه گرم‌تر می‌شود

کارشناسی هواشناسی گیلان گفت: سامانه بارشی امشب به تدریج تضعیف و از استان خارج می‌شود و از فردا (یکشنبه) تا پایان هفته، مجدد شرایط جوی پایدار و افزایش نسبی دما به طور متوسط چهار تا هشت درجه سانتی‌گراد در گیلان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، سیدمحمد تقی سدیدی اظهار کرد: امروز آسمان گیلان ابری و مه‌آلود بود و در اکثر نقاط استان شاهد بارش باران بودیم و بیشتر بارندگی در گیلان، در بندر کیاشهر با ۱۳۷ میلی‌متر، رشت با ۴۹ میلی‌متر و رضوانشهر ۴۰ میلی‌متر ثبت شده است و بارش باران در برخی نقاط استان ادامه دارد.

وی افزود: امروز لوشان با ۲۸ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و اسب‌وونی در ارتفاعات تالش با ۹ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقاط گیلان بودند، همچنین دمای هوای رشت بین ۱۹ تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: نقشه‌ها و اطلاعات هواشناسی نشان می‌دهد سامانه بارشی امشب به تدریج تضعیف و از گیلان خارج می‌شود و از فردا (یکشنبه) تا پایان هفته مجدد شرایط جوی پایدار برای استان پیش‌بینی می‌شود.

سدیدی ادامه داد: در طول هفته جاری، در بیشتر ساعت‌ها در گیلان آسمانی صاف و آفتابی، گاهی رشد ابر و وزش باد و افزایش نسبی دما به طور متوسط چهار تا هشت درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: در هفته جاری با اینکه سامانه بارشی در گیلان فعال نیست، اما شرایط برای شکل‌گیری ناپایداری‌های محلی و همرفتی فراهم است و احتمال دارد به ویژه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در برخی نقاط استان شاهد بارش‌های خفیف و پراکنده باران باشیم.

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: دریای خزر فردا مواج است و ارتفاع موج حداکثر به ۷۰ سانتی‌متر می‌رسد، شرایط برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب است، اما از روز دوشنبه به تدریج آرام خواهد شد.

کد خبر 787758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.