ضرورت رفع مسائل و مشکلات آموزشی با همکاری شوراها

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: همکاری آموزش و پرورش و شوراهای اسلامی شهر و روستا به توسعه فرهنگی و اجتماعی استان کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، محمدجواد توحیدی‌راد امروز _شنبه هفدهم شهریور_ در جلسه مشترک شورای اسلامی استان با مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه همکاری شوراهای شهر و روستا و اداره آموزش و پرورش می‌توانند به توسعه فرهنگی اجتماعی کمک کند، اظهار کرد: قبل از بازگشایی مدارس باید در راستای کاهش مشکلات پیش رو گام برداریم.

وی افزود: مشارکت میان شورای اسلامی و اداره کل آموزش و پرورش استان می‌تواند منجر به حل مشکلات حوزه آموزشی استان, ایجاد تغییرات قانون در مجلس شورای اسلامی شود.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان ادامه داد: سال گذشته آموزش و پرورش استان اصفهان علیرغم مشکلات آموزشی کشور، مشکلات مختلف آموزشی را حل و فصل کرد و از بروز بحران مصون نگاه داشت.

توحیدی‌راد با بیان اینکه معلمی شغل انبیا است، گفت: حقوق و رفاهیت معلمان باید افزایش یابد زیرا هم موجب رضایتمندی معلمان، و نیز موجب افزایش کیفیت آموزشی می‌شود.

وی با اشاره به حضور اتباع در برخی شهرستان‌ها گفت: در برخی شهرستان‌ها ۳۰ تا ۴۰ درصد جمعیت کلاس درس را اتباع تشکیل می‌دهند بنابراین این موضوع باید بررسی و ساماندهی شود.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: وزیر و مدیران آموزش و پرورش در رسانه ملی اعلام می‌کنند که مدارس نباید شهریه دریافت کنند و این در حالی است که با توجه به سرانه بسیار کمی که دولت به مدارس تخصیص می‌دهد مدیر مدرسه نمی‌تواند مدرسه را اداره کند.

توحیدی‌راد ادامه داد: کمبود نیروهای خدماتی، کمبود مشاور و معاون تربیتی، کمبود ایاب و ذهاب دانش‌آموزان، مختلط بودن مدارس ابتدایی، حضور اتباع در مدارس، تعیین تکلیف مدیریت آموزش و پرورش شهرهای اردستان و زواره، تعیین تکلیف نیروهای خرید خدمات، کمبود کلاس برای محلات مسکن مهر استان، ناکارآمدی نظام دوری در آموزش و پرورش، چند پایه شدن مدارس متوسطه روستاها، تأمین آموزگار ابتدایی برخی مناطق، آسیب‌های استقبال بی رویه از مدارس غیرانتفاعی از جمله مشکلات آموزش و پرورش استان است.

کد خبر 787743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.