دفتر منطقه آزاد تجاری اردبیل افتتاح شد

دفتر منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل با حضور مسئولان استانی در شهرستان بیله‌سوار آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، دفتر منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل پس از سال‌ها انتظار با حضور مسئولان استانی و جمع کثیری از مردم استان در شهرستان بیله‌سوار افتتاح شده و آغاز به کار کرد.

سیدحامد عاملی در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه آئین آغاز به کار دفتر منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل در بیله‌سوار، اظهار کرد: در دنیا مبنای توسعه و پیشرفت، عقلانیت است و هر زمانی که از مسیر منطق و عقلانیت خارج شویم به مسیر فقر و فلاکت پیش می‌رویم.

وی با بیان اینکه بحث منطقه آزاد به‌دلیل فاصله از مسیر منطق، سبب تفرقه در استان اردبیل شد، افزود: نمایندگان چندین دوره استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی بر سر انتخاب محل منطقه آزاد با هم دچار اختلاف شدند و همین موضوع سبب شد تا اجرای این قانون بلاتکلیف بماند و مردم شهرستان‌های مختلف نسبت به یکدیگر و مسؤولان بدبین شوند.

دفتر منطقه آزاد تجاری اردبیل افتتاح شد

استاندار اردبیل بیان کرد: منطقه آزاد هر کجای استان اردبیل که باشد به نفع کل استان است و ما همواره مطیع قانون هستیم و این قانون است که تعیین می‌کند منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل به مرکزیت بیله‌سوار باید آغاز به‌کار کند.

عاملی با بیان اینکه پس از اما و اگرها و حاشیه‌های فراوان، امروز دفتر سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل در بیله‌سوار آغاز به‌کار می‌کند، تصریح کرد: پس از آغازبه‌کار منطقه آزاد اردبیل از بیله‌سوار، می‌توان برخی شهرستان‌های دیگر را نیز با اخذ مصوبات لازم به این منطقه الحاق کرد اما اکنون اولویت استفاده از فرصت به وجود آمده و جلوگیری از تأخیر بیشتر است.

دفتر منطقه آزاد تجاری اردبیل افتتاح شد

وی ادامه داد: در نهایت این پایبندی به قانون است که دارای اهمیت است و امروز شاهد اجرای قانون منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل هستیم که اجرای آن سبب خیر، برکت و منفعت برای همه شهرستان‌های استان است.

استاندار اردبیل گفت: در راستای اجرای این قانون فشار بسیار فراوانی بر روی من بود اما در محضر خدا تصمیم گرفتم این قانون را در استان اجرا کنم و در این زمینه با خدا معامله کردم.

کد خبر 787698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.