ایران اسلامی باید در ارائه علوم اسلامی سرآمد تمام کشورهای مسلمان باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: ایران اسلامی به عنوان طلایه‌دار مذهب مقدس تشیع باید در ارائه علوم اسلامی سرآمد تمام کشورهای مسلمان و الگو و مرجعی در همه زمینه‌ها برای جهانیان باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی صبح امروز _شنبه هفدهم شهریور_ در آئین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه استان مرکزی در مدرسه خاتم‌الانبیاء (ص) اراک اظهار کرد: ایران اسلامی با جهاد نظامی در دفاع مقدس پیروز شد، بنابراین باید با جهاد اقتصادی نیز توطئه‌های دشمن در این سال را خنثی کنیم تا کشور الگو و مرجعی در همه زمینه‌ها برای جهانیان باشد.

وی افزود: ایران اسلامی طلایه‌دار جهان اسلام است، بنابراین این مهم اقتضا می‌کند که با کنار گذاشتن اختلافات به دنبال وحدت جامعه باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی به عنوان طلایه‌دار مذهب مقدس تشیع باید در ارائه علوم اسلامی سرآمد تمام کشورهای مسلمان و الگو و مرجعی در همه زمینه‌ها برای جهانیان باشد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی تصریح کرد: طلاب حوزه‌های علمیه باید اصل و اساس فعالیت خود را بر تهذیب نفس، ادب در رفتار و گفتار، اخلاص در عمل، صفای باطن، روحیه امید به حق، ثبات در راه حق، صداقت، قناعت و ساده زیستی بنا نهاده و با تحقق این مهم، از حوزه‌های علمیه افرادی مانند علامه طباطبایی رشد و نمو می‌کند.

وی اضافه کرد: خداوند با نعمت انقلاب اسلامی فرصتی به مذهب مقدس تشیع عنایت کرده تا مقدمات حکومت جهانی امام عصر (عج) را فراهم کند که باید از این فرصت نهایت استفاده را برد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: دفاع از مرزهای اندیشه‌ای اسلام نیاز به تربیت و وجود فقهای دینی برجسته دارد که باید به طور ویژه مورد توجه حوزه‌های علمیه قرار گیرد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به حضور روحانیان و عالمان دینی از سال‌های پیش از انقلاب همواره در تمام صحنه‌ها اظهار کرد: روحانیون به دلیل جایگاه ویژه در میان مردم و ارتباط وسیع با جوانان در راهبری رخدادهای انقلاب نقش آفرینی مستقیم داشته‌اند.

وی افزود: باید امروز حوزه‌های علمیه با تمام ظرفیت خود برای حفظ دستاوردهای نظام اسلامی و گسترش اسلام، فقاهت در کشور تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: رشد و توسعه حوزه‌های علمیه از مهم‌ترین اقداماتی است که اثرات و برکات ماندگاری را در کشور به دنبال خواهد داشت.

آیت الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه در استان مرکزی زیرساخت‌های بی‌نظیری در حوزه‌های علمیه برادران و خواهران فراهم شده است گفت: باید بهره‌گیری از این ظرفیت‌های ارزشمند با تقویت مباحث آموزشی و سطح علمی در رأس امور حوزه‌ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: وظیفه ذاتی حوزه‌های علمیه تربیت کارشناسان دینی و تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی است، جامعه روحانیت تنها با سلاح علم و ایمان می‌تواند در گسترش فرهنگ مهدویت و اثبات حقانیت اهل بیت (ع) در جامعه نقش آفرینی کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه تقویت سطوح علمی و پژوهشی باید از سوی مسئولان حوزه‌های علمیه بیش از پیش جدی تلقی شود اظهار کرد: استان مرکزی زادگاه بزرگانی همچون امام راحل (ره)، مرحوم آیت الله اراکی، آقا نورالدین عراقی و دارای پیشینه بسیار قدرتمندی در زمینه علوم و معارف اسلامی است و علمای امروز باید برای احیای علوم و معارف زمان پیشین تلاش بیشتری داشته باشند.

کد خبر 787644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.