تخفیف ۵۰ درصدی عوارض حمل‌ونقل ریلی و بهای خدمات پسماند در اصفهان

مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان و مشاور شهردار در حوزه اقتصادی و مشارکت‌های مردمی گفت: برای مساعدت به شهروندان، شورای اسلامی شهر اصفهان اقدام به اعمال ۵۰ درصد تخفیف روی «عوارض حمل‌ونقل ریلی» و «بهای خدمات پسماند» در صورت پرداخت عوارض توسط مودیان تا پایان سال جاری کرده است.

نادر آخوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: قانون «عوارض نوسازی و عمران شهری» با هدف تأمین نیازمندی‌های شهری و توسعه معابر، ایجاد پارک، پارکینگ، توقفگاه و میدان‌ها در سال ۱۳۴۷ تدوین و تصویب شد.

وی با بیان اینکه درباره موضوع تعیین نرخ عوارض نوسازی به‌عنوان عوارض ملی نه عوارض محلی باید روشنگری شود، افزود: فرمول محاسبه این عوارض توسط وزارت کشور تعیین و در ابتدای سال به مالکان ساختمان‌های یک شهر تعلق خواهد گرفت.

مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان و مشاور شهردار در حوزه اقتصادی و مشارکت‌های مردمی تصریح کرد: طبق قانون اعلامی وزارت کشور «موقعیت ملک، مساحت زمین و مشخصات ساختمان» موارد مؤثر در نرخ محاسبه عوارض نوسازی هستند که پس از اضافه شدن «عوارض حمل‌ونقل ریلی» و نیز «بهای خدمات پسماند» و «سهم آموزش و پرورش» مبلغ نهایی فیش عوارض نوسازی به مودیان اعلام می‌شود.

آخوندی با بیان اینکه هرسال قیمت منطقه‌بندی توسط اداره کل امور مالیاتی استان تعیین و جهت لحاظ در فرمول محاسباتی عوارض نوسازی به شهرداری‌ها ابلاغ می‌شود، گفت: با توجه به افزایش قیمت منطقه‌بندی اعلامی اداره کل امور مالیاتی در سال جاری و افزایش نرخ عوارض نوسازی و نبود امکان اعمال تخفیف با توجه به ملی بودن این عوارض، برای مساعدت به شهروندان، شورای اسلامی شهر اقدام به اعمال ۵۰ درصد تخفیف روی «عوارض حمل‌ونقل ریلی» و «بهای خدمات پسماند در صورت پرداخت عوارض توسط مودیان تا پایان سال جاری را کرده است.

وی ادامه داد: امکان پرداخت این عوارض به‌صورت سه مرحله‌ای نیز فراهم شده است، بنابراین شهروندان علاوه بر امکان پرداخت یکجای عوارض تا پایان سال جاری و بهره‌مندی از تخفیفات مصوب، می‌توانند عوارض خود را در سه مرحله نیز پرداخت کنند.

کد خبر 787636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.