سرشماری تابستانه حیات وحش در ۴۸ نقطه پارک ملی قمیشلو آغاز شد

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش محیط زیست استان اصفهان از اجرایی شدن سرشماری تابستانه حیات وحش شاخص پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو خبر داد.

مریم امیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه امسال به منظور مقایسه در سرشماری‌های پاییزه در فصل تابستان، سرشماری تابستانه حیات وحش مناطق حیات وحش پارک ملی قمیشلو اجرا شد، اظهار کرد: مباحث برآورد جمعیت حیات وحش به ویژه در گونه‌های شاخص علف‌خوارهای منطقه از قبیل قوچ، میش، کل، بز و آهو درواقع پایداری اکوسیستم و منطقه را نشان می‌دهد.

وی پیرامون اینکه هرساله در فصل پاییز و زمستان سرشماری حیات وحش شاخص در مناطق چهارگانه محیط زیست استان اصفهان اجرا می‌شود، افزود: هرچه جمعیت پویاتر، تعداد جمعیت بره‌ها بیشتر و سرحال‌تر باشد و نسبت به دوران سرشماری گذشته با افزایش ازدحام مواجه باشیم، نشان دهنده این است که آن زیستگاه در سلامت و وضعیت مناسب‌تری قرار دارد.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش محیط زیست استان اصفهان درباره اجرای سرشماری تابستانه حیات وحش پارک ملی قمیشلو، خاطرنشان کرد: برنامه سرشماری تابستانه کمک می‌کند که یک برآورد و مقایسه‌ای از جمعیت حیات وحش به ویژه پس از زایمان در فصل بهار داشته باشیم.

آغاز سرشماری آبشخورها، پارک ملی و پناهگاه منطقه قمیشلو با ۸۰ تیم مردمی و زیست محیطی

مهران صادق زاده رئیس پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمشلو نیز پیرامون همکاری بیش ۸۰ نفر از همکاران و همیاران محیط زیست در عملیات سرشماری تابستانه، گفت: این سرشماری در ۴۸ نقطه از آبشخورها، پارک ملی و پناهگاه منطقه قمیشلو در حال انجام است.

وی حفاظت از محیط زیست را میراث با ارزش عصر حاضر و آیندگان دانست و افزود: با استقرار عوامل سرشماری در محل چشمه‌ها و آبشخورهای منطقه قمشلو شمارش حیات وحش بر اساس تعداد جمعیت گله، تعداد نر و ماده، و شمار بره‌ها که برای آب خوردن می‌آیند، شمار انجام خواهد شد و در پایان نتایج سرشماری مشخص می‌شود.

کد خبر 787619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.