عملیات ترازیابی دقیق از محدوده و حریم شهر اصفهان انجام شد

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: عملیات ترازیابی دقیق از محدوده و حریم شهر اصفهان همراه با محدوده رینگ چهارم (حفاظتی) که از سال ۱۴۰۱ آغاز شده بود، تابستان سال جاری پایان پیدا کرد.

سعید فردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروزه عملیات ترازیابی دقیق به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های خدمات مکان محور، نقش بسیار پررنگی در مدیریت بهینه شهر و ارائه خدمات مطلوب در بخش‌های مختلف شهرداری برای ارائه خدمات به شهروندان دارد.

وی افزود: از سال ۱۴۰۱ تاکنون بالغ‌بر ۲۵۰۰ سازه مبنای ارتفاعی در تمام شهر اصفهان با انجام عملیات ترازیابی دقیق به طول ۳۵۰ کیلومتر، پس از احداث مختصات دقیق ارتفاعی گرفته‌اند.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر کارشناسان متخصص نقشه‌برداری و عمرانی با استفاده از این زیرساخت به‌صورت قابل توجهی سریع‌تر، دقیق‌تر و با هزینه کمتر، به‌صورت یکپارچه بر اساس آخرین استانداردهای روز جهانی به جمع‌آوری داده‌های مورد نیاز می‌پردازند.

فردانی خاطرنشان کرد: با توجه به استفاده از این زیرساخت و سطح مبنای ارتفاعی (ژئوئید) ایجاد شده توسط سازمان فاوای شهرداری اصفهان، از دوباره‌کاری‌ها و برداشت‌های با دقت نامطلوب جلوگیری شده است و تمام برداشت‌های عمرانی در یک سطح مبنای واحد انجام می‌پذیرد.

کد خبر 787565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.