ورود دادستانی اصفهان به موضوع گذر تاریخی کمرزرین

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: مقرر شد اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان نسبت به تهیه طرحی با هدف حفظ آثار تاریخی کاوش شده در محل گذر کمر زرین در کنار تسهیل عبور و مرور شهروندان، اقدام و طرح مذکور را به دبیرخانه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه دادستانی ارسال کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، سید محمد موسویان از ورود دادستانی به موضوع محور تاریخی کمرزرین و برگزاری نشست تخصصی در این خصوص خبر داد و اظهار کرد: آثار باستانی و گردشگری از سرمایه‌های بسیار با ارزشی است که صیانت و حفاظت از آن نزد افکار عمومی امری بسیار مهم و حائز اهمیت بوده و مسئولیت دشوار مسئولان مربوطه را در قبال نسل‌های آتی تداعی و به اذهان متبادر می‌کند.

وی هدف از برگزاری این نشست را بررسی وضعیت گذر کمرزرین و اتخاذ تصمیم مناسب عنوان کرد و افزود: با توقف عملیات عمرانی در محل یاد شده، پیش بینی و اجرای طرحی با هدف حفظ آثار تاریخی در کنار تسهیل عبور و مرور شهروندان ضروری به نظر می‌رسد.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان عنوان کرد: در همین راستا مقرر شد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شهرداری اصفهان نسبت به تهیه طرحی با هدف حفظ آثار تاریخی کاوش شده در محل در کنار تسهیل عبور و مرور شهروندان، اقدام و طرح مذکور را به دبیرخانه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه دادستانی ارسال کند.

موسوی تصریح کرد: با تأیید طرح، شهرداری در اسرع وقت نسبت به اجرای آن تحت نظارت سازمان بازرسی استان اقدام خواهد کرد و اقدامات لازم جهت حفظ ایمنی ابنیه موجود مجاور محور خاکبرداری شده در طی مراحل اجرای طرح با حضور کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی انجام خواهد شد.

وی در پایان بر پاسداشت میراث فرهنگی به عنوان یکی از مصادیق حقوق عامه تأکید کرد و گفت: موضوع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دستور کار دادستانی مرکز استان قرار داشته و با هر گونه ترک فعل در این حوزه برخورد قانونی خواهد شد و دستگاه قضائی استان پیگیری مطالبات عمومی در این موضوع خواهد بود.

کد خبر 787561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    9 0
    ترک فعل مسیولین در رابطه با گذر کمرزرین پیگرد قانونی دارد ولی ترک فعل وزرا و مسیولین دولتی در نساختن مسکن مهر و ایجاد نیروگاه جدید پیگیری و پیگرد قانونی ندارد؟
    • علی IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
      0 0
      دقیقا👌
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
    10 1
    اگر در کشور ما پیگیری و بازرسی و خفت گیری قانون گذاران وجود داشت و رفاقت و دوستی در کارها نبود کشور ما با این همه منابع خدادادی بهترین و ثروتمندترین کشور منطقه بود
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
    4 0
    کاش موارد جالبی از اجناس کشف شده از دوره های گذشته کمر زرین و برای علاقه مندان منتشر کنید .ممنون
  • جهان IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
    7 0
    مسکن مهر ۴۰ م از ما گرفت به بدبختی جور کردیم ، مسکن که ندادن هیچ بعد از سه سال میگه انصراف بدن ۴۶ م بهتون پس میدیم.
  • یک اصفهانی IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    باسلام محوطه ی تاریخی رابرای بازدید گردشگران آماده سازی کنید وآن رابه درآمدزایی برسانید.