با چند سال سابقه کار می‌توان بازنشسته شد؟ + شرایط و سن بازنشستگی

بر اساس آنچه در قانون برنامه هفتم پیشرفت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد، افزایش سن بازنشستگی تا حداکثر ۳۵ سال خدمت امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، طبق قانون برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت، افرادی که ۲۸ سال تمام سابقه بیمه‌پردازی دارند، مشمول تغییر سنوات بازنشستگی نمی‌شوند و با ۳۰ سال خدمت بازنشسته خواهند شد.

همچنین افراد دارای سابقه پرداخت حق بیمه بین ۲۵ تا ۲۸ سال، به ازای هر سال باقی مانده تا ۳۰ سال خدمت، دو ماه به زمان واریز حق بیمه الزامی آنها افزوده می‌شود.

افراد دارای ۲۰ تا ۲۵ سال سابقه واریز حق بیمه، به ازای هر یک سال باقی مانده تا ۳۰ سال خدمت، سه ماه به سنوات خدمت آنها افزوده می‌شود.

افراد دارای ۱۵ تا ۲۰ واریز حق بیمه، به ازای هر سال باقی مانده تا ۳۰ سال خدمت، چهار ماه به سنوات آنها افزوده می‌شود.

بیمه پردازان با کمتر از ۱۵ سال سابقه واریز خدمت، پنج سال به سوابق خدمت آنها افزوده می‌شود.

همچنین حداکثر سن بازنشستگی برای مردان ۶۲ و زنان ۵۵ سال است؛ ضمن اینکه ایثارگران، معلولان و شاغلان در مشاغل سخت و زیان‌آور مشمول قوانین خاص خود هستند.

بر اساس تبصره ۶ ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم، افرادی که مایل به بازنشستگی پیش از موعد و بدون رعایت موارد مذکور باشند، امکان بازنشستگی آنها فراهم است، اما حقوق بازنشستگی آنها بر اساس سنوات خدمت و سوابق پرداخت بیمه در نظر گرفته می‌شود.

با چند سال سابقه کار می‌توان بازنشسته شد؟ + شرایط و سن بازنشستگی

سن بازنشستگی تأمین اجتماعی زنان خانه دار

بیمه زنان خانه‌دار، یکی از محبوب‌ترین انواع بیمه‌ها به حساب می‌آید، این بیمه از زمان ارائه در سال ۱۳۸۷ که در قالب طرح بیمه زنان خانه دار اجرایی شد، افراد بسیاری را به خود جذب کرده است، این قانون به زنان خانه‌داری که در رده سنی بیشتر از ۱۸ و کمتر از ۵۰ سال هستند، اجازه می‌دهد تا تحت پوشش بیمه قرار بگیرند، برای بازنشسته‌شدن در این نوع بیمه، خانم‌ها باید حداقل ۲۰ سال سابقه پرداخت بیمه و بیشتر از ۵۵ سال سن داشته باشند.

سن بازنشستگی تأمین اجتماعی مشاغل آزاد

تأمین اجتماعی از طرح بیمه مشاغل آزاد رونمایی کرد که حداکثر سن تهیه آن برای زنان ۴۵ سال و برای مردان ۵۰ سال عنوان شده است، نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید، این است که اگر افراد، سنی بیشتر از حداکثر سن عنوان شده داشته باشند، به ازای آن هر سال از آن باید دو برابر سابقه بیمه داشته باشند، این یعنی اگر مردی ۵۲ سال دارد، باید چهار سال حق بیمه را پرداخته باشد، پرداخت حق بیمه در این روش هم مانند فرد کارمندی است که از سمت کارفرمای خود بیمه شده باشد، برای پرداخت حق بیمه هم می‌تواند به‌صورت اینترنتی در وب‌سایت samt.tamin.ir اقدام کند.

نحوه محاسبه و شرایط مستمری بازنشستگی در ۱۴۰۳

مستمری بازنشستگی مقدار پولی است که ماهانه به طور مستمر و تا پایان عمر به افراد دارای شرایط بازنشستگی تعلق می‌گیرد، بعد از اینکه فرد به سن بازنشستگی رسید، می‌تواند برای دریافت مستمری خود اقدام کند که به صورت زیر محاسبه می‌شود.

سابقه بیمه به سال * (۱/۳۰) * (۲۴/ مجموع حقوق بیمه‌شده ماهانه در ۲۴ ماه آخر) = حقوق ماهانه

کد خبر 787552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
    2 0
    حالا که اینطور شد دیگه حق بیمه نمیدم .