الگوی تعیین شهریه کودکستان‌ها ابلاغ شد/ دریافت هزینه کلاس متفرقه ممنوع است

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: دریافت ابلاغیه شهریه از سامانه خدمات الکترونیکی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک برای تمام کودکستان‌های استان اصفهان الزامی است.

وجیهه فاضل در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره شهریه خدمات تربیتی، آموزشی و مراقبتی کودکستان‌ها در سال تحصیلی-تربیتی از مهر ۱۴۰۳ تا پایان خرداد ۱۴۰۴، اظهار کرد: بر اساس الگوی هزینه تمام شده بر مبنای آئین‌نامه «الگوی تعیین شهریه کودکستان‌ها»، همچون سال گذشته به صورت سامانه‌ای، و مطابق اطلاعات و مستندات معتبر تدوین شده است.

وی افزود: الگوی هزینه تمام شده براساس مؤسس شامل ظرفیت اسمی، قیمت‌گذاری تجهیزات مورد استفاده در کودکستان، مبلغ رهن و اجاره مکان کودکستان، و سایر مشخصات مرکز به صورت سامانه‌ای محاسبه می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: تمام کودکستان‌های دارای مجوز از سازمان ملی تعلیم و تربیت کشور ملزم به دریافت تعرفه و ابلاغیه شهریه از سامانه خدمات الکترونیکی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ هستند.

وی پیرامون اینکه در قالب پوستر، شهریه به مؤسس ابلاغ می‌شود، گفت: مبلغ شهریه مصوب در سامانه سازمان برای عموم در قسمت کودکستان یاب قابل مشاهده است.

فاضل با بیان اینکه نصب پوستر شهریه به صورت فیزیکی در محل مناسب کودکستان و در معرض دید والدین الزامی است، عنوان کرد: مسئولیت صحت مدارک و مستندات ارائه شده از سوی مؤسس، بر عهده آن است و در صورت اثبات هرگونه خدشه در مدارک مذکور، ضمن برخورد قانونی با متخلف، باید وجوه مازاد دریافتی به ذی‌نفعان عودت داده شود، به محض فعال شدن فرایند محاسبه شهریه سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در سامانه، مؤسسان کودکستان‌ها موظف هستند مستندات و مدارک مورد نیاز برای محاسبه شهریه را در سامانه خدمات الکترونیکی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک بارگذاری و ثبت کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: ثبت نشدن اطلاعات مورد نیاز در سامانه در مهلت مقرر تخلف محسوب می‌شود و کودکستان از امکان تعیین شهریه و ثبت‌نام قطعی و دیگر خدمات تربیتی محروم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تا اعلام شهریه سال ۱۴۰۴-۱۴۰۳، هزینه مراکز به صورت علی‌الحساب شهریه سال گذشته ملاک عمل خواهد بود و کودکستان‌ها به هیچ‌وجه اجازه دریافت وجوه اضافه در قالب کلاس‌های متفرقه را نخواهند داشت.

کد خبر 787519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.